مردم در زمستان الگوی مصرف را رعایت کنند
مردم در زمستان الگوی مصرف را رعایت کنند

امام جمعه پاکدشت درباره مصرف گاز در فصل زمستان گفت: با توجه به رشد جمعیت، تولید کم گاز و مصرف زیاد، توصیه به مدیریت و اصلاح الگوی مصرف می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از پاکدشت، حجت الاسلام رضا جوکار امام جمعه پاکدشت با اشاره به آغاز فصل زمستان و بهار عبادت مومنین اظهار کرد: این ایام بهترین زمان برای عبادت مومنین است.

وی در ادامه افزود:  با توجه به روزهای کوتاه در ماه‌های پایانی سال، مومنین می‌توانند به روزه‌داری پرداخته و در شب‌های بلند نیز عبادت خداوند متعال را انجام دهند.

امام جمعه پاکدشت در ادامه خطبه‌ها ضمن تقدیر از نهادها و ادارت دولتی، همچنین خیرین، سپاه و بسیج بیان داشت: به مناسبت شب یلدا ۴۰۰۰ بسته معیشتی تهیه و در بین خانواده‌های نیازمند توزیع شد.

حجت‌الاسلام جوکار درباره تولید و ناترازی مصرف گاز در فصل زمستان مطرح کرد: به دلایل مختلف دولت سابق به تعهدات خود برای تولید برق و آب و گاز عمل نکرده و از برنامه ششم توسعه عقب مانده، با توجه به رشد جمعیت، تولید کم گاز و مصرف زیاد، توصیه به مدیریت و اصلاح الگوی مصرف می‌کنیم.

وی ضمن گرامیداشت مقام مادران و همسران شهدا بیان داشت: حضرت ام البنین همسر و مادر شهید بودند و الگوی تربیت سربازان حماسه ساز، یاوران امام و امامت، ما افتخار می‌کنیم به وجود مادران و همسران شهدا در دوران خودمان که اسطوره پیش روی ما هستند.

امام جمعه پاکدشت با اشاره به هفته سواد آموزی مطرح کرد: یکی از مبارک‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی شکوفایی نهضت سوادآموزی و جریان‌سازی آموزش خواندن و نوشتن به عموم مردم جامعه، که در راستای سنت علم آموزی در اسلام است.

وی در تشریح نهضت سوادآموزی به عنوان یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی بیان کرد: حرکت انقلابی امام راحل نرخ باسوادی در جامعه را رشد داده که در سال ۵۵ نرخ سواد مردم ایران ۴۷ درصد و اکنون بالای ۹۱ درصد از جامعه ما باسواد هستند.

حجت‌الاسلام جوکار این نهضت را مردمی دانست و گفت: نهضت سوادآموزی از سواد خواندن و نوشتن فراتر رفته و به سمت سواد مهارت قدم گذاشته و همه ملت ما باید سواد مهارتی، سواد قرآنی و سواد رسانه‌ای را فراگیرند.

وی با تاکید به استفاده از ظرفیت مساجد برای سوادآموزی خاطرنشان کرد: مسجد باید کانون سوادآموزی و تعلیم و تربیت باشد همه مساجد ما باید همکاری کرده و به گونه‌ای اثرگذار باشند که پیرامون آن هیچ شخص بی‌سوادی وجود نداشته باشد.

پایان پیام/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]