۱۰ روش کسب درآمد دلاری در ایران
۱۰ روش کسب درآمد دلاری در ایران
کسب درآمد دلاری در ایران شاید در نگاه اول غیر ممکن و یا بسیار سخت به نظر برسد.

کسب درآمد دلاری در ایران شاید در نگاه اول غیر ممکن و یا بسیار سخت به نظر برسد. اگر شما هم جز آن دسته افراد هستید که تصور می کنید داشتن درآمد دلاری آن هم با وضعیت فعلی تحریم ها غیرممکن است به شما توصیه می کنیم این مقاله را تا انتها بخوانید.

چرا باید درآمد دلاری داشته باشیم؟

قطعاً خودتان پاسخ این سؤال را بهتر می دانید ولی اگر شک دارید نگاهی به قیمت دلار و ریزش قیمت ریال داشته باشید.

چطور درآمد دلاری را نقد کنیم؟

مهمترین سؤال برای بسیاری از افراد روش نقد کردن درآمد دلاری است. شما می توانید به چندین روش درآمد دلاری خود را به سرعت نقد کنید.

روش اول

روش اول دریافت دستمزد به صورت رمز ارز به خصوص تتر است. شما برای این کار به یک کیف پول الکترونیک بین المللی نیاز دارید. این اپلیکیشن ها به شما امکان می دهد که خیلی سریع و راحت دستمزد مورد نظرتان را دریافت کنید. مرحله بعد داشتن یک کیف پول الکترونیک داخلی است. برای این کار نیز اپلیکیشن های متعددی وجود دارد. شما باید ابتدا رمز ارز را از اپلیکیشن بین المللی به اپلیکیشن داخلی منتقل کنید و به راحتی آن را نقد کنید. البته ممکن است بعضی از کارفرماها بتوانند رمز ارز را مستقیماً به کیف پول ایرانی شما منتقل کنند اما با توجه به وضعیت تحریم ها این کار برای شرکت ها ریسک زیادی دارد و آن‌ها ترجیح می دهند با کیف پول های بین المللی کار کنند.

نقل و انتقال پول در این روش کارمزد بسیار اندکی دارد که بسته به مبلغ متغیر است.

روش دوم

داشتن حساب ارزی از طریق شرکت هایی است که این خدمات را ارائه می دهند. در واقع چندین شرکت در ایران وجود دارند که می توانند خدمات انتقال پول شما را با حساب های خود به راحتی انجام دهند. کارمزد این روش اندکی از روش قبلی بیشتر است اما این امکان را به شما می دهد که با هر شرکتی که می خواهید همکاری کنید و یا از هر سایتی که دوست دارید پول دریافت کنید.

۱۴ روش کسب درآمد دلاری در ایران

حالا اگر خیالتان از بابت دریافت پول راحت شد بهتر است به شغل هایی بپردازیم که از طریق آن‌ها می توانید درآمد دلاری داشته باشید.

  1. دراپ شیپینگ Dropshipping

دراپ شیپینگ Dropshipping

دراپ شیپینگ یکی از معروفترین راه های کسب درآمد دلاری در ایران و بسیاری نقاط جهان است. دراپ شیپینگ یک مدل تجارت الکترونیک کارآمد است که کارآفرینان را قادر می سازد بدون در اختیار داشتن محصولات تجارت کنند. این مدل نیاز به مدیریت موجودی، بسته بندی و حمل و نقل را از بین می برد و ورود بدون دردسر به خرده فروشی آنلاین را ارائه می دهد. هنگامی که سفارشی ثبت می شود، فروشنده آن را به یک تأمین کننده شخص ثالث منتقل می کند که سپس محصول را مستقیماً برای مشتری ارسال می کند. این روش به دلیل سرمایه‌گذاری پایین، سهولت عملیاتی و انعطاف‌پذیری آن شناخته می‌شود و به صاحبان مشاغل اجازه می‌دهد تا با دسترسی به اینترنت، شرکت خود را از هر کجا مدیریت کنند.

۲٫ بازاریابی وابسته (affiliate marketing)

کارشناسان کارآفرینی معتقدند یکی از پر درآمدترین روش‌ های کسب درآمد دلاری از سایت های خارجی، بازاریابی وابسته یا افیلیت مارکتینگ است. در افیلیت مارکتینگ، شما محصولات یا خدمات یک شرکت یا تاجر اینترنتی را تبلیغ و در صورتی که فروش از طریق لینک ها یا کد مختص شما انجام شود، پورسانتی دریافت می‌کنید. معروفترین برنامه های افلیت مارکتینگ Amazon Associates، ClickBank و ShareASale است.

۳٫ گوگل اد (Google Ad)

شما با داشتن یک سایت پربازدید، توانایی همکاری با گوگل را خواهید داشت. در این روش کافیست جایگاه بنر و تبلیغ خود را در اختیار گوگل قرار دهید. گوگل با کسر سهم خود، سهم شما را از طریق گوگل اد پرداخت می‌کند.

۴٫ یوتیوب (Youtube)

یکی از بهترین راه های کسب درآمد دلاری در ایران بدون سرمایه، انتشار محتوای ویدیویی در یوتیوب است. برای یوتیوبر شدن و کسب درآمد از آن، تنها به یک ذهن خلاق نیاز دارید. افراد فراوانی در ایران و تمام جهان به صورت تمام وقت مشغول کار در یوتیوب هستند و از این راه درآمد چشمگیری هم دارند.

۵٫ فریلنسری

فریلنسری یکی از محبوب ترین روش های کاری در سال های اخیر بوده است و امروزه در خود ایران هم افراد زیادی مشغول به کار به صورت فریلنسری هستند. حالا برای درآمد دلاری شما می توانید خدمات و کار خود را به خارج از مرزها منتقل کنید و با کارفرماهای خارجی کار کنید. البته برای این کار تسلط به زبان انگلیسی و یا زبان مورد نظر کارفرما حیاتی است.

۶٫ طراحی و عکاسی

اگر در زمینه طراحی و عکاسی مهارت دارید می توانید از طریق فروش عکس و طرح های خود در سایت های متعدد کسب درآمد کنید.

۷٫ ترجمه

ترجمه از جمله خدماتی است گه همیشه مشتریان خاص خود را دارد. اگر در کنار فارسی به زبان های دیگری هم تسلط دارید می توانید از طریق بازار کار آنلاین، شناخت راه‌ های مختلف اخذ پروژه، آشنایی با سایت‌ های استخدام مترجم کسب درآمد کنید.

۸٫ برنامه نویسی

برنامه نویسی در سال های اخیر یکی از پردرآمدترین و پر متقاضی ترین شغل های جهان بوده است. اگر برنامه نویس ماهری هستید به راحتی می توانید در پروژه های مختلف بین المللی مشغول به کار شوید. برای این کار می توانید در سایت هایی مانند Upwork، Freelancer، Toptal و… ثبت نام کنید و پروژه ها را تحویل بگیرید.

۹٫ بازی

شاید عجیب به نظر برسد اما اگر شما یک گیمر حرفه ای هستید می توانید در کنار بازی کردن پول هم در بیاورید. بازی های فراوانی وجود دارد که شما می توانید با شرکت در آن‌ها کسب درآمد کنید. همچنین قرار دارد ویدیو بازی شما در یوتیوب هم یکی از راه های کسب درآمد از بازی است.

البته برای این کار باید به روز باشید و مهارت های خود را در بازی به نمایش بگذارید.

۱۰٫ پادکست (Podcast)

اگر به زبان انگلیسی تسلط دارید می توانید با ساخت پادکست های جذاب درآمد چشمگیری به دست بیاورید. کسب درآمد دلاری از پادکست نیازمند زمان، تلاش و استراتژی مناسب است.

کسب درآمد دلاری در ایران راهی مطمئن برای دور ماندن از اثرات مخرب تورم اقتصادی است. متأسفانه درآمد ریالی امروزه نمی تواند پاسخگوی نیازهای زندگی معمولی باشد. هر چند مانند هر کار دیگری رسیدن به درآمد دلاری هم در نگاه اول آسان نیست اما با مقداری پشتکار و تخصص شما هم می توانید با کسب درآمد دلاری زندگی کم دغدغه ای به لحاظ مالی داشته باشید.

اگر فکر می کنید مهارت لازم برای این کارها را ندارید و نیاز دارید مهارت های خود را در کسب و کار افزایش دهید ما به شما توصیه می کنیم در دوره های آموزشی آنلاین آکادمی سیمرغ شرکت کنید.

آکادمی سیمرغ یک آکادمی کارآفرینی برای کسانی است که می خواهند کسب و کاری راه اندازی کنند و سهمی در ایجاد شغل در یک جامعه داشته باشند. این مجموعه سعی دارد ذهنیت کارآفرین و مسیرهای کارآفرینی را برای مخاطبان خود بازگو کند.

کسب مهارت از طریق دوره های آموزشی آنلاین با هزینه ای بسیار اندک به شما کمک می کند بتوانید از طریق فعالیت هایی مانند دراپ شیپینگ درآمد مطلوب آن هم به صورت دلاری داشته باشید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 2 میانگین: 5]