مقصد بعدی قیمت دلار کجاست؟
مقصد بعدی قیمت دلار کجاست؟

در روزی که هم دلار هم بورس حمایت روانی را از دست دادند سکه هم ایست قیمتی داد/ حباب سکه یک گرمی رکورد زد/ قهر زرگران کماکان سوژه بازار است/ کف ۵۹ دلار از دست برود مقصد بعدی کجاست؟

قیمت دلار هرات در روز یکشنبه به کاهش خودش ادامه داد و زیر کف حمایت مهم تثبیت شد. با این تثبیت قیمت دلار هرات در زیر مرز حمایت، قیمت دلار در تهران و سلیمانیه هم در معاملات عصر وارد کانال ۵۹ هزار تومان شدند. 

با این حال که بازار ارز از ابتدای هفته روند نزول به خودش گرفته و از محدوده مشخصش خارج شده اما قیمت سکه در کانال ۴۱ میلیون متوقف شده است.

قیمت دلار هرات روز یکشنبه را در ۵۹ هزار و ۹۸۰ تومان شروع کرد و در نیمه اول با کاهش به مرز حمایت ۵۹ هزار و ۷۰۰ تومان رسید. در ادامه و در نیمه دوم قیمت دلار هرات با کاهش بیشتر در ۵۹ هزار و ۵۰۰ تومان بسته شد. 

البته قیمت دلار هرات در پشت خط به کاهش خودش ادامه داد و به سمت کف کانال ۵۹ هزار تومان حرکت کرد. 

قیمت درهم امارات در ۱۶ هزار و ۳۹۰ تومان و در زیر مرز مهم خودش بازگشایی کرد و با کاهش به ۱۶ هزار و ۳۰۰ تومان رسید.

قیمت سکه در روز یکشنبه در ۴۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان ایست کرد. با این توقف سکه و کاهش دلار، حباب سکه با افزایش به ۱۹ درصد رسید.

قیمت طلای آبشده بین ایست سکه و نزول دلار، کاهش تدریجی را انتخاب کرد. قیمت طلا با کاهش به مرز ۱۴ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان رسید.

نکته بازار طلا و سکه حباب سکه یک گرمی بود. قیمت سکه یک گرمی از روز شنبه در ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان ایستاده، با کاهش دلار و توقف قیمت این قطع از سکه، حباب سکه یک گرمی به ۳۸ درصد رسیده که بیشترین مقدار از ۲۱ فروردین است.

تعطیلی بازار طلا به بیش از یک هفته رسیده و توقف قیمت سکه به خاطر این موضوع است. در روز یکشنبه یک جلسه در این رابطه بین معاون وزیر صمت با صنف طلا برگزار شد که طبق شنیده‌های بازار این جلسه بی نتیجه بوده است. از منظر معامله‌گران در نهایت اثر این اتفاق دودش در چشم بازار ارز خواهد رفت. آن‌ها معتقدند وقتی دسترسی در بازار طلا و سکه سخت شود مردم برای سرمایه‌گذاری به سمت بازار ارز و رمزارز می‌روند.

دو توییت در بازار یکشنبه در بازار مهم تلقی شدند. توییت اول توییتی بود که سیروان بارزانی زده بود و حذف کرد. سیروان بارزانی، مقام نظامی و از سرمایه‌داران بزرگ اقلیم در توییتر نوشته بوده که مقامات بانک مرکزی ایران در حال رفت‌وآمد به اقلیم کردستان عراق هستند.

توییت دوم ادعای عضو اتاق بازرگانی بود که نوشته،‌ بیش از سه هفته است امکان ثبت سفارش مواد اولیه تولید وجود ندارد و تولیدکننده عملا با کمبود مواد اولیه برخورد کرده، ظاهرا امکان تامین ارز وجود ندارد و این وسط تولید کننده قربانی شده است.

در این روزها که بازار ارز و سکه به سمت کف حرکت کردند و در یک زمان استراحت به سر می‌برند برخی از تحلیلگران از عقب‌افتادگی بازار مسکن صحبت می‌کنند و به تبلیغات مسکن پرداخته‌اند. در مقابل گروهی معتقدند که به خاطر نقدشوندگی کم بازار مسکن به این سمت نروید.

بحث داغ بازار در روز یکشنبه صحبت‌های نماینده جدید مجلس، آقای صمصامی بود. نماینده منتخب جدید مجلس گفته از خرید و فروش طلا و سکه باید ۹۰ درصد مالیات گرفت. البته این ویدیوی آقای صمصامی یک هفته‌ای است که نقل محافل بازار شده.

به عقیده تحلیلگران فنی بازار دارد به آخر برج نزدیک می‌شود و این بی‌جانی بازار برای افزایش بیشتر خواهد شد. از منظر آن‌ها عدد طلایی دلار هرات در روز یکشنبه ۵۹ هزار و ۵۶۰ تومان بوده که تا زمانیکه زیر این باشد می‌تواند همچنان به سمت پایین‌تر حرکت کند. حمایت مهم بازار هم کف ۵۹ هزار تومان است که اگر از دست برود قیمت می‌تواند هدف ۵۷ هزار تومان را در سر داشته باشد. از منظر فنی بازار می‌تواند در کف ۵۹ هزار تومان یک استراحت و اصلاح کاهش داشته باشد. با تجربه‌های بازار هم به بازارساز توصیه می‌کنند افت بیشتر دلار خریدار را به بازار می‌آورد. آن‌ها معتقدند تزریق بیشتر قیمت را برای خریدار مناسب می‌کند.

نکته بازار این بود که بورس حمایت روانی را از دست داده و اگر زیر آن تثبیت بدهد فشار فروش بیشتر می‌شود. در نتیجه این اتفاق هم شاهد خروج سرمایه از بازار سهام خواهیم بود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]