دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 11289
  • 29 جولای 2023 - 14:37
  • 189 بازدید
  • ۰ دیدگاه

این جملات زور دلار را زیاد می‌کند / فشار خرید دلار بالا می‌رود؟

این جملات زور دلار را زیاد می‌کند / فشار خرید دلار بالا می‌رود؟
این جملات زور دلار را زیاد می‌کند / فشار خرید دلار بالا می‌رود؟

اکوایران: روز جمعه یک خبر مورد توجه بازار ارز قرار گرفت. دبیر کانون صرافان گفته پول‌های بلوکه شده در کره جنوبی و عراق به صورت جدی مطرح شد اما هنوز اتفاق خاصی رخ نداده‌ است. معامله‌گران می‌گویند اگر بازار این صحبت‌ها را جدی بگیرد قیمت دلار توان رشد پیدا می‌کند.

به گزارش اکوایران، بازار ارز ارز دو هفته قبل با خبرهای آزادسازی منابع ایران در عراق شروع به کاهش کرد و وارد کانال ۴۸ هزار تومان شد. البته معامله‌گران معتقدند در این کاهش قیمت دلار، محرم هم تاثیرگذار بوده است. این دسته با اشاره به محرم سنوات گذشته می‌گویند در این روزها تقاضا در بازار کم می‌شود و قیمت راه نزول را در پیش می‌گیرد.

قیمت دلار هرات با برخورد به ۴۷ هزار و ۹۰۰ تومان دوباره وارد کانال ۴۸ هزار تومان شد. طی هفته گذشته و دو روز قبل از تعطیلات محرم قیمت دلار با افزایش بالای مرز مقاومت ۴۸ هزار و ۶۰۰ تومان قرار گرفت. عده‌ای می‌گویند این افزایش کار دست نوسان‌گیران است و قیمت دلار امروز دوباره به زیر ۴۸ هزار و ۶۰۰ تومان می‌رود. در مقابل، عده‌ای معتقدند قیمت دلار در کانال ۴۸ هزار تومان ماندگار نخواهد بود. این دسته ‌می‌گویند در خرداد هم قیمت دلار کانال ۴۸ هزار تومان را تست کرد اما در این کانال ماندگاری نداشت و دوباره به کانال‌های بالاتر برگشت.

با این‌حال معامله‌گران می‌گویند خریدارن انتظار دارند این هفته بازار افزایش چشمگیر داشته باشد و فروشندگان در انتظار ریزش چشمگیرند. از نظر با تجربه‌ها قیمت دلار در این هفته هم با نوسان الاکلنگی خود ادامه خواهد داد تا هم خریدار و هم فروشنده را نقره‌داغ کند.

معامله‌گران می‌گویند قیمت دلار امروز اگر بالای ۴۸ هزار و ۸۰۰ تومان نوسان کند دوباره با برخورد به سطوح مقاومتی ابتدایی کانال ۴۹ هزار کاهشی خواهد شد.

از نظر فنی‌ها سطح حمایتی ۴۸ هزار و ۶۰۰ تومان برای بازار مهم است، اگر قیمت دلار این سطح را از دست بدهد حمایت بعدی ۴۸ هزار و ۳۰۰ تومان خواهد بود که قیمت می‌تواند نسبت به آن واکنش داشته باشد. اگر قیمت دلار شنبه بالای ۴۸ هزار و ۶۰۰ تومان تثبیت دهد امکان فشار خرید در بازار زیاد خواهد شد. در تحلیل میان‌مدت معامله‌گران می‌گویند در چارت قیمت دلار بین ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان تا ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان یک گپ در روند نزولی افتاده است که قیمت دلار می‌تواند به آن واکنش نشان دهد. اگر نرخ بالای این دامنه تثبیت ندهد، قیمت دوباره به کانال ۴۸ هزار تومان برخواهد گشت.

در روز عاشورا یعنی جمعه، خبر مربوط به صحبت‌های دبیر کانون صرافان برای بازار پشت خط جالب توجه بود. سلطانی‌زاده، دبیر کانون صرافان گفته پول‌های بلوکه شده در کره جنوبی و عراق به صورت جدی مطرح شد اما هنوز اتفاق خاصی رخ نداده‌ است. اگر پولی آزاد شده باشد باید این خبر از سیستم رسمی اعلام شود و بانک مرکزی میزان دقیق آزادسازی پول‌های بلوکه را اعلام کند و نباید این موضوعات تنها به اخبار غیررسمی محدود شود.  همچنین سلطانی‌زاده دلیل کاهش مقطعی نرخ ارز هم دخالت بانک مرکزی دانسته است.

از نظر معامله‌گران اگر صحبت‌های سلطانی‌زاده را بازار جدی بگیرد قیمت دلار توان رشد را پیدا خواهد کرد. در پشت خط جمعه معامله‌گران می‌گفتند دبیر کانون صرافان در روز عاشورا کار دست بانک مرکزی داد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
بازار طلا تعطیل شد/ دلار و سکه به کف‌های جدید می‌رسند؟ 06 مه 2024

بازار طلا تعطیل شد/ دلار و سکه به کف‌های جدید می‌رسند؟

اکوایران: به عقیده فنی‌های بازار، در روز دوشنبه مرز ۴۱ میلیون تومان برای سکه مهم است و در صورتی که آن را حفظ کند، احتمال رسیدن آن به نیمه کانال یاد شده وجود دارد. در غیر این صورت، اگر پایین این مرز تثبیت دهد در گام اول، عقب‌نشینی تا نیمه کانال ۴۰ میلیون تومان و در گام دوم، تا کف کانال یاد شده محتمل است.

موضوعات مهم بازار ارز و سکه 06 مه 2024

موضوعات مهم بازار ارز و سکه

بازار ارز به کف رسیده اما جان صعود ندارد/ طلا فشار فروش را پشت گوشش حس می‌کند/ قدیمی‌ها به جوان‌ها هشدار می‌دهند حواسشان به چپ و راست شدن در بازار باشد/ نقطه مشترک همه دلارها ۶۰ شد/ برای بازار ارز و سکه چه موضوعاتی مهم است؟

اتحاد دلاری در کانال ۶۰ هزار 06 مه 2024

اتحاد دلاری در کانال ۶۰ هزار

در روز یکشنبه از شکاف قیمت دلار در بازارها کاسته شد. قیمت دلار هرات، دلار تهران و دلار در سلیمانیه وارد کانال ۶۰ هزار تومان شدند. قیمت نیز در روز یکشنبه با نزول وارد کانال ۶۰ هزار تومان شد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.