پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 129530
  • 08 سپتامبر 2024 - 22:34
  • 21 بازدید
  • ۰ دیدگاه

بازدهی اوراق قرضه آمریکا طلای جهانی را ارزان می‌کند؟

بازدهی اوراق قرضه آمریکا طلای جهانی را ارزان می‌کند؟
بازدهی اوراق قرضه آمریکا طلای جهانی را ارزان می‌کند؟

طلای جهانی هفته گذشته با کاهش نرخ به کار خود پایان داد. اما کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که این کاهش با سرعت کم ادامه داشته باشد.

به گزارش اکوایران، بازار طلا و سکه در نهایت تحت تاثیر ریزش طلای جهانی شاهد کاهش قیمت‌ها بود. بر اساس اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران، طلای ۱۸ عیار امروز، ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ و تا لحظه انتشار این گزارش، با کاهش جزئی قیمت همراه شد و  سه میلیون و ۶۱۲ هزار و  ۶۰۰ تومان رسید. طلای ۲۴ عیار هم دنباله‌رو طلای ۱۸ عیار شد و پس از ریزشی جزئی در نرخ چهار میلیون و ۸۱۶ هزار تومان به بازار عرضه شد.

در بازار سکه اما این کاهش قیمت جزئی نبود. بر این اساس، سکه طرح جدید امروز ۳۵۰ هزار تومان ارزان شد و به ۴۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید. سکه طرح قدیم هم ۲۰۰ هزار تومان ریزش قیمت داشت و نرخ ۳۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان را در کارنامه قیمتی خود به ثبت رساند. 

طلای جهانی هم که در هفته گذشته نوسانات زیادی را تجربه کرد و بالاخره به کانال پایین‌تر خود بازگشت،‌ روز گذشته در سطح ۲۴۹۷ دلاری به کار خود پایان داد. 

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه، ۱۸ شهریور ۱۴۰۳

مجتبی دیبا،‌ کارشناس بازارهای مالی، در گفتگو با اکوایران مطرح کرد:«روز گذشته آماری منتشر شد که نشان می‌دهد بازار اشتغال ایالات متحده به سردی متمایل شده و این امر می‌تواند محرک بیشتری برای کاهش نرخ بهره باشد،‌ اما واکنش اعضای فدرال رزرو به شکلی بود که احتمال می‌رود در نوبت‌های کمتری نرخ بهره کاهش یابد. گرچه طلای جهانی به سمت نزولی حرکت کرد،‌ اما برای کاهش بیشتر نیاز است که طلا به پایین‌تر از سطح ۲۴۷۲ برسد.»

این کارشناس اقتصادی توضیح داد:« نرخ بازدهی اوراق قرضه آمریکا رو به پایین است و در آینده امکان دارد که مالیات شرکت‌ها افزایش یابد. این موضوع در آینده می‌تواند منجر به کاهش رشد بدهی در ایالات متحده شود و به تبع آن، طلای جهانی هم از این موضوع تاثیر بپذیرد و با کاهش همراه شود.»

او افزود:«طلا در منطقه قبلی نتوانست تثبیت شود و به منطقه پایین‌تر سقوط کرد،‌ در این شرایط خرید پله‌ای و با احتیاط در بازار پیشنهاد می‌شود. در این بازار مشاهده می‌شود که سکه در کانال جدید تثبیت شده است و به نظر می‌رسد در هفته‌های آینده در همین منطقه یا منطقه پایین‌تر عرضه شود.»

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
آغاز چرخه تسهیل پولی در ایالات متحده آمریکا: فدرال رزرو نرخ معیار را ۰٫۵ واحد درصد کاهش داد 19 سپتامبر 2024

آغاز چرخه تسهیل پولی در ایالات متحده آمریکا: فدرال رزرو نرخ معیار را ۰٫۵ واحد درصد کاهش داد

اکوایران: «کمیته بازار باز فدرال» امروز اعلام کرد که اطمینان بیشتری نسبت به تورم کشور بدست آورده است و نرخ‌ها بهره معیار را ۰٫۵ واحد درصد کاهش خواهد داد

19 سپتامبر 2024

بازی روایت‌ها در بازار طلا و دلار

فیک‌نیوزها بازار شلوغی داشتند، در بسیاری از کانال‌ها خبری دست به دست می‌شد که فردا یک جلسه مهم در بانک مرکزی برگزار می‌شود. نیمی از اطلاعات واقعی بود و نیمی فیک.  از قبل معلوم بود که روز چهارشنبه جلسه مهمی برگزار می‌شود اما نه در بانک مرکزی ایران بلکه در بانک مرکزی آمریکا. اما فیک‌نیوزها […]

در آستانه تصمیم مهم فدرال رزرو: نوسان شاخص دلار به حوالی کف یکساله رسید/ اسکناس سبز در آستانه تغییر مسیر؟ 18 سپتامبر 2024

در آستانه تصمیم مهم فدرال رزرو: نوسان شاخص دلار به حوالی کف یکساله رسید/ اسکناس سبز در آستانه تغییر مسیر؟

اکوایران: شاخص دلار آمریکا از ابتدای ماه گذشته حدود ۳ درصد کاهش داشته است، به‌طوری که تحت فشار چشم‌انداز کاهش نرخ بهره فدرال رزرو و همچنین تقویت ارزهای رقیب به پایین‌ترین سطح خود در یکسال گذشته نزدیک است. با اینحال، تحلیلگران معتقدند که مسیر آن احتمالا به زودی تغییر می‌کند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.