چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 13158
  • 03 آگوست 2023 - 3:14
  • 185 بازدید
  • ۰ دیدگاه

چرا قیمت بیت‌کوین در یک محدوده باریک گیر کرده است؟

چرا قیمت بیت‌کوین در یک محدوده باریک گیر کرده است؟
چرا قیمت بیت‌کوین در یک محدوده باریک گیر کرده است؟

اکوایران: ​قیمت بیت‌کوین (BTC) چند روزی است که در محدوده معاملاتی باریکی در نوسان است.

به گزارش اکوایران، قیمت بیت‌کوین تقریباً ۱ درصد کاهش یافت و به حدود ۲۹۵۰۰ دلار در روز رسید. با این حال، حرکت نزولی بخشی از روند ثابت بازار بود که از یک هفته پیش آغاز شد، که در آن قیمت در محدوده ۲۸,۸۵۰-۲۹,۶۶۰ دلار معامله شد.

روند نزولی به دنبال کاهش ۴ درصدی بیت کوین به زیر ۳۰۰۰۰ دلار در هفته گذشته است که عمدتاً به دلیل افزایش نرخ بهره فدرال رزرو است. افزایش نرخ از نظر تاریخی برای ارزهای دیجیتال بدون بازده مانند بیت‌کوین نزولی بوده است.

با این وجود، اقتصاددانان وال استریت پیش‌بینی می‌کنند که در نشست بعدی فدرال رزرو در ماه سپتامبر، افزایش نرخ بهره متوقف شود، که ممکن است نزولی بیت کوین را به زیر ۲۹۰۰۰ دلار محدود کند.

از طرف دیگر، BTC به دلیل خطرات بازار گسترده‌تر، تلاش می‌کند تا بالای ۳۰۰۰۰ دلار – سطح مقاومت روانی – باقی بماند. این شامل عدم اطمینان نظارتی در مورد Binance – بزرگترین صرافی ارز دیجیتال جهان – و بهره برداری اخیر Defi با هزینه ۴۷ میلیون دلار است.

تضاد سوگیری مداوم در بازار بیت‌کوین با کاهش منافع سازمانی همزمان شده است. بر اساس گزارش هفتگی CoinShares، سرمایه‌گذاران در هفته منتهی به ۲۸ جولای حدود ۱۹٫۴ میلیون دلار از صندوق‌های سرمایه‌گذاری مبتنی بر بیت‌کوین برداشت کردند.

«جیمز باترفیل»، استراتژیست سرمایه گذاری در CoinShares می نویسد: «۹۳ درصد از خروجی‌ها از محصولات سرمایه‌گذاری بلندمدت بیت‌کوین بود، در حالی که در رابطه با بیت‌کوین کوتاه‌مدت در چهاردهمین هفته متوالی خروجی مجموعاً ۳٫۱ میلیون دلار بود.

«این نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران در هفته‌های اخیر سود می‌برند، در حالی که احساسات برای دارایی به طور کلی حمایتی باقی مانده است.»

از نقطه‌نظر فنی، بیت‌کوین در حال حاضر بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه خود قرار دارد و در عین حال به بسته شدن بالای ۳۰۰۰۰ دلار یعنی سطح مقاومت فوری خود چشم دوخته است.

اگر قیمت به بالای ۳۰۰۰۰ دلار برسد، احتمال صعود بیت کوین به ۳۱۵۰۰ دلار، یک سطح اوج محلی، برای ماه آگوست زیاد است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
30 آوریل 2024

سبز پوشی صندوق‌های با پشتوانه طلای بورسی/ سیگنال‌های صعودی اونس به صندوق‌های طلا!

اکوایران: بازار سهام دیروز شاهد سبزپوشی واحد صندوق‌های سرمایه‌گذاری پشتوانه طلا بود. این روند صعودی در راستای روند رشدی اونس جهانی است.

بوی برجام به مشام دلار رسید/ تلخ‌کامی سهامداران پایان ندارد 30 آوریل 2024

بوی برجام به مشام دلار رسید/ تلخ‌کامی سهامداران پایان ندارد

اکوایران: بوی برجام به بازار ارز رسید و در سایه مه‌آلود اخبار، طلا و سهام انتخاب صاحبان سرمایه در روز جاری نبود.

سنگ‌اندازی طلا در مسیر سکه 30 آوریل 2024

سنگ‌اندازی طلا در مسیر سکه

اکوایران: شواهد حکایت از آن دارد که قیمت اونس طلا با ریزش ۱۵ دلاری در حدود ۲۳۲۸ دلار معامله می‌شود. بنابراین، به نظر می‌رسد سکه‌بازان امروز از سمت بازار طلا شانسی برای صعود ندارد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.