پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 14072
  • 06 آگوست 2023 - 15:12
  • 191 بازدید
  • ۰ دیدگاه

تحلیل معامله‌گران از بازار ارز امروز؛ روند دلار تغییر می‌کند؟

تحلیل معامله‌گران از بازار ارز امروز؛ روند دلار تغییر می‌کند؟
تحلیل معامله‌گران از بازار ارز امروز؛ روند دلار تغییر می‌کند؟

اکوایران: معامله‌گران معتقدند اگر قیمت دلار امروز در هرات همچنان در زیر مرز مقاومت ۴۹ هزار و ۳۰۰ تومان بماند اصلاح در بازار بیشتر خواهد شد و احتمال چرخش روند در بازار وجود دارد

به گزارش اکوایران، معامله‌گران بازار ارز می‌گویند عدم تثبیت قیمت دلار هرات بالای ۵۰ هزار تومان موجب شد تا قیمت دلار تهران هم به کانال ۴۹ هزار تومان برگردد. قیمت دلار هرات که هفته گذشته در شکستن مرز روانی کانال ۵۰ هزار تومان ناکام مانده بود، روز شنبه کار خود را در ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان شروع کرد.

بازار ارز هرات در ابتدای معاملات حتی دوباره به مرز ۵۰ هزار تومان رفت اما با واکنش به این سطح کاهشی شد و تا ۴۹ هزار و ۵۰ تومان کاهشی شد. این در حالی بود که قیمت دلار فردایی در هرات در حوال ۴۹ هزار و ۳۰۰ تومان در نوسان بود. قیمت دلار تهران هم روز شنبه کانال ۵۰ هزار تومان را از دست داد و در میانه‌های کانال ۴۹ هزار تومان معامله می‌شد.

به عقیده معامله‌گران تعطیلات انتهای هفته گذشته موجب شد تا هیجان افزایش در بازار بخوابد. این دسته می‌گویند تمامی بازارها با برخورد به مقاومتشان کاهشی شدند.

معامله‌گران معتقدند اگر قیمت دلار امروز در هرات همچنان در زیر مرز مقاومت ۴۹ هزار و ۳۰۰ تومان بماند اصلاح در بازار بیشتر خواهد شد و احتمال چرخش روند در بازار وجود دارد. در صورت چنین اتفاقی قیمت دلار امروز می‌تواند وارد کانال ۴۸ هزار تومان شود. 

فنی‌های بازار هم معتقدند کاهش روز شنبه در بازار می‌تواند اصلاح ۳۸ درصدی افزایش باشد. به عقیده آن‌ها اصلاح ۳۸ درصد از ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان، گواه کاهش تا ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان است و اگر قیمت از این سطح پایین‌تر برود، می‌توان گفت روند دلار دوباره نزولی شده است.

در مقابل، اگر قیمت دلار امروز به بالای ۴۹ هزار و ۳۰۰ تومان برود مقاومت بعدی ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان خواهد بود. معامله‌گران می‌گویند شرط ورود دلار تهران به کانال ۵۰ هزار تومان، شکست مقاومت ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان در بازار درهم است.

بر اساس پیش‌بینی معامله‌گران قیمت دلار امروز می‌تواند تا تسویه به بالای مرز ۴۹ هزار و ۳۰۰ تومان برود و پس از تسویه با کاهش دوباره به این مرز برگردد. برای تحلیل میان‌مدت هم معامله‌گران معتقدند اگر در روزهای آینده خبر مثبت به بازار برسد قیمت دلار می‌تواند به سمت کف شکنی ۱۴۰۲ برود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
بهترین بروکر برای معاملات طلا در ایران و ویژگی‌های آنها 09 مه 2024
فکت کوینز | آموزش، اخبار، تحلیل، ارز دیجیتال و فارکس

بهترین بروکر برای معاملات طلا در ایران و ویژگی‌های آنها

بازار معاملاتی آنلاین امکان ترید هر نوع نماد معاملاتی را دارد که از آن جمله می‌توانیم به معاملات طلا اشاره کنیم. کاربران ایرانی می‌توانند به راحتی معاملات طلا را انجام دهند، اما انتخاب بهترین بروکر اهمیت زیادی دارد.

بازار سکه کم عمق شد/ دلایل اصلی که بازار را بی‌جان کرد 09 مه 2024

بازار سکه کم عمق شد/ دلایل اصلی که بازار را بی‌جان کرد

اکوایران: سکه‌بازان می‌گویند که حجم معاملات بازار طلا و سکه کم‌عمق شده است. به عقیده تحلیل‌گران تکنیکال، بازار نه جان افزایش دارد و نه قدرت کاهش. از منظر فنی بازار از لحاظ زمانی به استراحت رفته و اگر فاند خبری خاصی به آن مخابره نشود، نوسان زیادی نخواهیم داشت.

09 مه 2024

علت ارزش رشد ین چه بود؟

بسیاری علت این نوسانات و رشد ارزش ین را محصول مداخله ارزی ژاپن و وقایع اقتصادی آمریکا می‌دانند که علی رضاپور، تحلیلگر بازارهای مالی به تفصیل درباره آن صحبت می‌کند.     ✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید. [کل: ۰ میانگین: ۰]

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.