پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 14319
  • 07 آگوست 2023 - 9:15
  • 152 بازدید
  • ۰ دیدگاه

وعده‌های رئیسی، بحث داغ بازار دلار

وعده‌های رئیسی، بحث داغ بازار دلار
وعده‌های رئیسی، بحث داغ بازار دلار

وعده‌های رئیسی بحث داغ بازار بود/ تتر وارد کانال ۵۰ شد/ تایم تحلیل چارت‌ها از یک ساعت به چهار ساعت تغییر کرد/ نقشه بازارساز برای معامله‌گران دلار چیست؟

اکوایران: بازار ارز هرات در نیمه اول کانال ۴۹ هزار تومان رنج بود. قیمت دلار هرات در ۴۹ هزار و ۲۵۰ تومان شروع کرد و با افزایش تا ۴۹ هزار و ۵۰۰ تومان بالا رفت و در نهایت در ۴۹ هزار و ۳۵۰ تومان بسته شد. با اینکه دلار هرات بالای نرخ شنبه معامله شد اما درهم با کاهش به زیر نرخ شنبه رفت و در ۱۳ هزار و ۶۳۰ تومان بسته شد.

قیمت دلار تهران هم در نیمه دوم کانال ۴۹ هزار در معامله بود. قیمت تتر که طی چند روز گذشته بازار به آن هم نیم‌نگاهی دارد و حتی یکسری‌ها می‌گویند لیدر هم هست در روز یکشنبه در کف  ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان بود و در معاملات عصر با افزایش تا ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان بالا رفت.

بحث داغ بازار یکشنبه به بهانه دو ساله شدن دولت، وعده‌های ابراهیم رئیسی در زمان آمدنش به پاستور بود؛ از ساخت سالانه یک میلیون مسکن و ایجاد سالانه یک میلیون شغل و تک‌رقمی کردن نرخ تورم و کنترل قیمت‌ها گرفته تا مدیریت بازار ارز، پایبندی به برجام، ایجاد گشت ارشاد برای مدیران و وعده‌های دیگر.

معامله‌گران درمورد بازار ارز که تخصصشان بود می‌گفتند زمانی که رئیسی سکان دولت را در دست گرفت قیمت دلار حوالی کانال ۲۴ و ۲۵ هزار تومان بود. پارسال تا ۶۰ هزار تومان هم رفت و در روز یکشنبه در کانال ۴۹ و در مرز ۵۰ هزار تومان در معامله‌ بود.

معامله‌گران در روز یکشنبه با توجه به نشست بانک مرکزی با صرافان درمورد منازعه این بانک و کانون صحبت می‌کردند. به عقیده یکسری‌ها این جنگ در میان‌مدت دودش به چشم بانک مرکزی می‌رود. آن‌ها می‌گویند این جنگ می‌تواند حضور بازارساز را فعلا پررنگ کند. علاوه بر این درمورد مدل مداخله این روزهای بانک مرکزی هم صحبت می‌شد. آن‌ها می‌گویند هدف فرزین ریزش سنگین نیست تا زمانیکه دستش آنقدری که باید پر شود.

این دسته معتقدند تزریق شنبه این را نشان می‌دهد که می‌خواهد بازار را ساکت کند و بازار به سمت رکود برود تا معامله‌گران خسته شوند. آن‌ها می‌گویند از مقاومت‌ها شروع به تزریق می‌کند، به حمایت که می‌رسد عرضه‌ را قطع می‌کند بازار برمی‌گردد. همچنین در پولبک و مرز مقاومت شروع به تزریق می‌کند تا بازیگران دلسرد شوند. از نظر معامله‌گران در این حالتی که بازار در دست بازارساز است خبرهای منفی اصلاح‌های بازار را جبران می‌کند. از نظر معامله‌گران فعلا ۵۰ هزار تومان خط قرمز بازارساز شده است.

معامله‌گران فنی می‌گویند بازار بازه نوسانش کم شده و به خاطر همین تایم تحلیل از یک ساعت به چهار ساعت در چارت تغییر کرده است. از نظر آن‌ها تا زمانیکه مرز حمایت ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان از دست نرود و زیر آن تثبیت ندهد قیمت دلار می‌تواند به سمت ۵۰ حرکت کند. ۴۹ هزار و ۴۰۰ تومان عدد طلایی بازار یکشنبه بود که اگر بالای آن تثبیت می‌داد فشار خرید هم بیشتر می‌شد.

نکته ای که یکشنبه در بازار بود سیاست بانک مرکزی در تخصیص و تامین تقاضاهای وارداتی است. گفته می‌شود بانک مرکزی سیاست اصلی خود را روی تامین ارز گذاشته و تخصیص را سخت گرفته است. بازاری ها مدعی بودند صف تامین به یک میلیارد دلار کاهش یافته در حالی که صف تخصیص نزدیک به دو رقم است.

با تغییر سیاست بانک مرکزی بازاری‌ها تصور می‌کنند تقاضای آنی در بازار فعلا کم شود اما درباره تقاضای آتی که در تخصیص خود را نشان می‌دهد باید کمی صبر کرد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
پایان دعوای سازمان امور مالیاتی با طلافروشان 02 مه 2024

پایان دعوای سازمان امور مالیاتی با طلافروشان

اکوایران: سرانجام پس از اعتراض فعالان صنفی طلا و جواهر، سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد که این افراد به ثبت همزمان صورت‌حساب الکترونیکی در ۲ سامانه مودیان و جامع تجارت الزامی ندارند و ثبت در یکی از این سامانه‌ها کافی است.

شرط کافی کف‌زنی بازار ارز 02 مه 2024

شرط کافی کف‌زنی بازار ارز

محدوده حمایتی مهم بازار هم حوالی ۶۰ هزار و ۸۰۰ تومان تا ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان است که اگر از دست برود می‌تواند به سمت کف قیمت سال ۱۴۰۳ برود. شرط کافی این امر هم از دست رفتن حمایت درهم امارات است.

چشمک‌ فدرال رزرو به‌ سکه‌بازان/ پیش‌بینی قیمت سکه از ۳ جناح 02 مه 2024

چشمک‌ فدرال رزرو به‌ سکه‌بازان/ پیش‌بینی قیمت سکه از ۳ جناح

در حال حاضر برخی از سکه‌بازان با اشاره به نوسانات طلای جهانی امیدوارند که سکه در روز جاری صعودی شود، اما برخی دیگر معتقدند اگر دلار و تتر در روز جاری نزولی شود، این اتفاق می‌تواند اثر طلای جهانی بر روی سکه را تعدیل کند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.