پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 25208
  • 12 سپتامبر 2023 - 20:17
  • 148 بازدید
  • ۰ دیدگاه

جبران افت قیمت بیت‌کوین پس از کاهش شدید

جبران افت قیمت بیت‌کوین پس از کاهش شدید
جبران افت قیمت بیت‌کوین پس از کاهش شدید

به گزارش اکوایران،‌ قیمت بیت‌کوین در روز سه‌شنبه (۲۱ شهریور) به حدود ۲۶ هزار دلار رسید تا کاهش قیمت این رمزارز به کمتر از ۲۵ هزار دلار در روز دوشنبه، جبران شود.

به گزارش اکوایران، به نوشته «کوین تلگراف»، کاهش قیمت بیت‌کوین در روز دوشنبه در حالی اتفاق افتاد که گمانه‌زنی‌ها از فروش دارایی‌های دیجیتال توسط شرکت «اف تی ایکس» (FTX) از طریق فرآیند ورشکستگی این شرکت،‌ باعث افزایش قیمت سایر رمزارزها شد.

قیمت بیت‌کوین که در محدوده ۲۵٫۵۰۰ تا ۲۶٫۵۰۰ دلار نوسان داشت،‌ روز دوشنبه (۲۰ شهریور) به ۲۴ هزار دلار و ۹۵۰ سنت سقوط کرد که کمترین قیمت این رمزارز در سه ماه اخیر بود. طبق گزارش‌ها،‌ در صورتی که قیمت این رمزارز به کمتر از ۲۴ هزار دلار و ۷۵۰ سنت کاهش پیدا کند،‌ این خطر وجود دارد که قیمت بیت‌کوین تا محدوده ۲۰ هزار دلار نیز پایین بیاید.‌

طبق اعلام کارشناسان،‌ دلار در هشت هفته متوالی با رشد ارزش همراه بود و همین امر فشارها برای افت قیمت بیت‌کوین را افزایش داد. بیت‌کوین یک رابطه منفی با ارزش دلار و یک رابطه مثبت با ارزش سهام دارد. روز دوشنبه که شاخص بازارهای سهام اس‌اندپی ۵۰۰ و نزدک با افزایش روبه‌رو شد، شاخص دلار آمریکا کاهش یافت. شاخص دلار آمریکا اکنون حدود ۱۰۵ واحد است که سطح بالایی برای ارزش دلار محسوب می‌شود.

از سوی دیگر،‌ آمار تازه شاخص قیمت مصرف‌کننده در آمریکا که چهارشنبه (۲۲ شهریور) منتشر می‌شود، می‌تواند بازارهای جهانی را ‌تحت تأثیر قرار دهد.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

به نوشته سایت «اینوستینگ»، قیمت بیت‌کوین طی امروز سه‌شنبه (۲۱ شهریور) از ۲۵ هزار دلار و ۱۳۳ سنت تا ۲۶ هزار دلار و ۲۷۶ سنت نوسان داشت. تغییر قیمت بیت‎کوین طی ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت این رمزارز حدود ۴۱۳ دلار افزایش یافته است.

حجم معاملات بیت‌کوین طی ۲۴ ساعت اخیر ۱۹ میلیارد و ۳۶ میلیون دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته، ۱٫۵۶ درصد افزایش پیدا کرده است.

همچنین قیمت اتریوم طی امروز از ۱۵۴۹ دلار و ۷۱ سنت تا ۱۶۱۷ دلار و ۳۹ سنت نوسان داشت. تغییر قیمت اتریوم طی ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت این رمزارز حدود ۲۰ دلار افزایش یافته است.

حجم معاملات اتریوم طی ۲۴ ساعت اخیر ۸ میلیارد و ۴۷ میلیون دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته، ۱٫۲۲ درصد کاهش پیدا کرده است.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
در صندوق‌های طلا و‌ درآمد ثابت چه خبر است؟ 02 مه 2024

در صندوق‌های طلا و‌ درآمد ثابت چه خبر است؟

دلار و سکه از مقاومت عقب نشست/ یوروی بازار زیر ریت جهانی معامله شد/ درخواست اصلاح نرخ نیما از رهبری بحث داغ بازار شد/ فنی‌ها می‌گویند بازار در حال پیدا کردن نقطه تعادل هست/ در صندوق‌های طلا و‌ درآمد ثابت چه خبر است؟

رکورد سود خالص شرکت تتر در سه‌ماهه نخست ۲۰۲۴ 02 مه 2024

رکورد سود خالص شرکت تتر در سه‌ماهه نخست ۲۰۲۴

اکوایران: شرکت تتر اعلام کرده سود خالص این شرکت در سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی به ۴/۵۲ میلیارد دلار رسیده که یک رکورد برای این شرکت محسوب می‌شود.

02 مه 2024

بده‌بستان صندوق‌های طلا و درآمد ثابت در روزهای اخیر

بازار ارز و سکه از مرزهای مقاومتی عقب نشستند و قیمت دلار، سکه، درهم و طلای آبشده به کانال پایین‌تر برگشتند.  تحرکاتی که در سمت صندوق‌های طلا و صندوق درآمد ثابت در حال رخ دادن هستند  هم این گزاره‌ را تقویت می‌کند که بازار تا هفته بعد جان افزایش ندارد. در طی سه روز گذشته […]

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.