پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 26796
  • 19 سپتامبر 2023 - 14:12
  • 141 بازدید
  • ۰ دیدگاه

قیمت سکه کدام سیگنال را جدی می‌گیرد؟

قیمت سکه کدام سیگنال را جدی می‌گیرد؟
قیمت سکه کدام سیگنال را جدی می‌گیرد؟

اکوایران: در روزی که کشورهای غربی در خصوص قطع دسترسی برخی بازرسان آژانس انرژی اتمی از سوی ایران مواضع منفی داشتند، ابراهیم رییسی گفت آمریکا پیغام مذاکره داده، قیمت سکه کدام سیگنال را جدی می‌گیرد؟

به گزارش اکوایران، روز گذشته اولین تعامل دیپلماتیک بین ایران و آمریکا در دولت سیزدهم به وقوع پیوست. همزمان با سفر رئیس‌جمهور ایران به نیویورک برای حضور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل، توافق تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا انجام شد و با آزادسازی دلارهای بلوکه‌شده در کره‌جنوبی، ارزها به حساب‌هایی در قطر انتقال یافت.

موضوعی که با استقبال بازار سکه مواجه شد و در جریان مبادلات دیروز قیمت سکه روند کاهشی به خود گرفت. سکه دیروز ۳۰۰ هزار تومان ارزان شد و با ۲۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به کار خود پایان داد.

در معاملات پشت خطی دوشنبه شب هم قیمت هر قطعه سکه امامی در محدوده ۲۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به فروش رسید که‌ حکایت از کاهش تقاضا در بازار سکه دارد.

فعالان سیاسی باور دارند این اتفاق می‌تواند فرآیند محدودسازی تنش بین تهران و واشنگتن را تقویت و زمینه‌ای را برای مذاکرات جامع فراهم کند.

از سوی دیگر، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره برگزاری نشست‌‌‌هایی در حاشیه مجمع عمومی برای مذاکره رفع تحریم‌‌‌ها گفت: فرصت بسیار خوبی برای انجام دیدارها و گفت‌‌‌وگوهاست. 

تحلیلگران می‌گویند حال باید دید سفر جدید ابراهیم رئیسی به نیویورک برای بازار سکه چه چیزی به ارمغان خواهد آورد.

از نگاه تکنیکال کارها در شرایط کنونی کف قیمت سکه مرز ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است که شکست این محدوده نیازمند اخبار مثبت قوی‌تر است. از طرف دیگر اولین مرز مقاومتی سکه محدوده ۲۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

در حال حاضر، اگر در روز سه‌شنبه اخبار مثبت دیگری منتشر شود احتمال عقب نشینی سکه تا ۲۷ میلیون و ۷۰۰هزار تومان وجود دارد، در غیر این صورت سکه بین کانال ۲۷ و۲۸ میلیون تومان در نوسان خواهد بود.

ارزش ذاتی سکه در بازار امروز سه شنبه ۲۸ شهریور ماه ۲۲میلیون و ۵۳۳ هزار تومان است که با قیمت نقدی ۵ میلیون و ۴۱۶ هزار تومان فاصله دارد.

حباب سکه 28 شهریور

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
در صندوق‌های طلا و‌ درآمد ثابت چه خبر است؟ 02 مه 2024

در صندوق‌های طلا و‌ درآمد ثابت چه خبر است؟

دلار و سکه از مقاومت عقب نشست/ یوروی بازار زیر ریت جهانی معامله شد/ درخواست اصلاح نرخ نیما از رهبری بحث داغ بازار شد/ فنی‌ها می‌گویند بازار در حال پیدا کردن نقطه تعادل هست/ در صندوق‌های طلا و‌ درآمد ثابت چه خبر است؟

رکورد سود خالص شرکت تتر در سه‌ماهه نخست ۲۰۲۴ 02 مه 2024

رکورد سود خالص شرکت تتر در سه‌ماهه نخست ۲۰۲۴

اکوایران: شرکت تتر اعلام کرده سود خالص این شرکت در سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی به ۴/۵۲ میلیارد دلار رسیده که یک رکورد برای این شرکت محسوب می‌شود.

02 مه 2024

بده‌بستان صندوق‌های طلا و درآمد ثابت در روزهای اخیر

بازار ارز و سکه از مرزهای مقاومتی عقب نشستند و قیمت دلار، سکه، درهم و طلای آبشده به کانال پایین‌تر برگشتند.  تحرکاتی که در سمت صندوق‌های طلا و صندوق درآمد ثابت در حال رخ دادن هستند  هم این گزاره‌ را تقویت می‌کند که بازار تا هفته بعد جان افزایش ندارد. در طی سه روز گذشته […]

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.