دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 27449
  • 21 سپتامبر 2023 - 14:12
  • 137 بازدید
  • ۰ دیدگاه

قیمت دلار نقطه حساس: احتمال ریزش در بازار ارز چقدر است؟

قیمت دلار نقطه حساس: احتمال ریزش در بازار ارز چقدر است؟
قیمت دلار نقطه حساس: احتمال ریزش در بازار ارز چقدر است؟

اکوایران: به عقیده معامله‌گران، بازارها در منطقه مهمی قرار گرفته‌اند و اگر قیمت‌ها این سطوح را از دست بدهند می‌توان گفت بازارها از صعود دست کشیده‌اند. محدوده حساس برای قیمت دلار هرات ۴۸ هزار و ۹۰۰ تومان عنوان می‌شود.

به گزارش اکوایران: قیمت دلار هرات در روز چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ در ۴۹ هزار و ۴۰۰ تومان شروع به کار کرد و از همان ابتدای کار میل به افزایش نشان نداد. بازار ارز هرات در ادامه کف محکم ۱۷ روزه ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان را از دست داد و در نیمه دوم حتی وارد کانال ۴۸ هزار تومان شد. قیمت دلار نقدی هرات با کاهش ۶۰۰ تومانی در روز چهارشنبه به ۴۸ هزار و ۸۰۰ تومان رسید. این درحالی بود که قیمت فردایی در از دست دادن کانال ۴۹ هزار تومان مقاومت می‌کرد اما در پشت خط این مرز از دست رفت.

به عقیده معامله‌گران بازارها در منطقه مهمی قرار گرفته‌اند: طلای آب‌شده در ۱۰ میلیون و ۸۰ هزار تومان، سکه در ۲۷ میلیون و ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان و دلار هرات در ۴۸ هزار و ۹۰۰ تومان.

تحلیل‌گران فنی معتقدند اگر قیمت‌ها این سطوح را از دست بدهند می‌توان گفت بازارها از صعود دست کشیده‌اند. در صورت از دست رفتن حمایت ۴۸ هزار و ۸۰۰ تا ۹۰۰ تومان دلار هرات، قیمت می‌تواند تا سطح حمایتی ۴۸ هزار و ۳۰۰ تومان بریزد. در کاهش قیمت دلار حمایت میانی هم ۴۸ هزار و ۵۰۰ تومان خواهد بود. اگر قیمت دلار امروز حمایت فعلی ۴۸ هزار و ۸۰۰ تومان را حفظ کند، مقاومت دلار ۴۹ هزار و ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومان خواهد بود که عدد مهمی برای بازار محسوب می‌شود.

در روز چهارشنبه هم اخبار متنوعی به بازار مخابره شد که با هم ناهمخوان بودند. در ابتدا یک خبر به بازار رسید مبنی بر اینکه مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درخواست ملاقات با رئیس جمهور ایران کرده است تا از «ممنوعیت نامطلوب» تهران برای «تعداد قابل توجهی» از بازرسان آژانس جلوگیری کند. گروسی و رئیسی هر دو در نیویورک هستند. اما در پشت خط لارنس نورمن، خبرنگار وال‌استریت ژورنال در صفحه توییتر شخصی‌ خود نوشت به نظر می‌رسد رئیسی هنوز درخواست رافائل گروسی را برای گفت‌وگو نپذیرفته است. همچنین رویترز خبر داده منابع منطقه‌ای می‌گویند مقامات ایرانی نشانه‌هایی از آمادگی برای توافق نشان می‌دهند. به عقیده معامله‌گران این خبر قیمت فردایی هرات را وارد کانال ۴۸ هزار تومان کرد.

در شب چهارشنبه نیز گزارش وزیر خارجه ایران از دیدار با وزیر امور خارجه عمان در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک در شبکه اکس به بازار مخابره شد. امیرعبداللهیان گفته ابتکار سلطان عمان برای بازگشت همه طرف‌ها به تعهدات برجامی روی میز است.

درمجموع قیمت‌ها در بازار چهارشنبه نزولی بودند و گروهی این را به بی‌پولی و آخر برج بودن ربط می‌دادند. اما اکثر معامله‌گران معتقدند با آزادسازی پول‌ها و افزایش صادرات نفت ایران چپ بازارساز پر شده است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
29 آوریل 2024

سفر همزمان فرزین و بلینکن سوژه دلار تهران

معامله‌گران می‌گویند بعد از سقف جنگی به کف تزریقی رسیدیم. بازار ارز و سکه در روز یکشنبه هم بر مدار کاهش بود و همچنان شاهد ریزش کانالی در قیمت دلار و سکه هستیم.  همزمانی سفر وزیر اقتصاد و ریس بانک مرکزی جمهوری اسلامی به عربستان با سفر بلینکن در روز دوشنبه و سه‌شنبه به این […]

29 آوریل 2024

اولویت‌‌بندی وزارت صمت برای تخصیص دلار و ریال

وزیر صمت به این نکته نیز اشاره کرد که تسهیلات به شرکت‌‌هایی تعلق می‌گیرد که به دنبال افزایش تولید و صادرات هستند و تولیدات آنها بیشتر دانش‌بنیان است و محصولات خود را با ریال تولید می‌کنند و وابستگی کمتری به واردات و صرف ارز دارند. برگزاری ششمین نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ در کنار دومین اجلاس […]

صندوق‌های قابل معامله عامل افت قیمت بیت‌کوین؟ 29 آوریل 2024

صندوق‌های قابل معامله عامل افت قیمت بیت‌کوین؟

اکوایران: صندوق‌های قابل معامله بیت‌کوین در هفته منتهی به ۷ اردیبهشت، سرمایه خروجی قابل توجهی را ثبت کردند؛ عاملی که بر قیمت بیت‌کوین نیز تأثیرگذار بوده است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.