استقرار موکب ۷ هزار نفره اربعین سپاه تهران در نجف
استقرار موکب ۷ هزار نفره اربعین سپاه تهران در نجف

فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ در تشریح اقدامات سپاه تهران بزرگ برای پیاده‌روی اربعین گفت: در شهر نجف موکبی با ظرفیت اسکان ۷ هزار نفر به زائران خدمت‌رسانی خواهد کرد.

سردار حسن حسن‌زاده، فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تهران در تشریح اقدامات مجموعه سپاه تهران در رابطه با راهپیمایی اربعین ۱۴۰۲ اظهار کرد: از چند ماه گذشته ستادهای اربعین در سطح وزارت کشور و استان‌ها تشکیل شده و کار خود را آغاز کرده‌اند؛ در تهران نیز جلسات متعددی در این خصوص برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های مربوط به اربعین در ۲ قالب پیاده‌روی اربعین در عراق و پیاده‌روی جاماندگان اربعین در تهران انجام می‌شوند، گفت: سال‌های گذشته در قالب ستاد اربعین، بسیج موکب‌هایی را برای خدمت‌رسانی به مردم پشتیبانی می‌کرد که برای امسال این موکب‌ها با ساماندهی و ترتیب‌بندی بهتر در مرز مهران (در خاک ایران و عراق) و ایجاد زیرساخت‌های لازم فرهنگی و رفاهی اعم از ایجاد مساجد، محل استراحت و سرویس بهداشتی به مردم خدمت‌رسانی خواهند کرد.

در شهر نجف موکبی با ظرفیت بیش از ۷۰۰۰ نفر اسکان به زائران خدمت‌رسانی خواهد کرد

فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ ضمن اشاره به اینکه در شهر نجف موکبی با ظرفیت بیش از ۷۰۰۰ نفر اسکان به زائران خدمت‌رسانی خواهد کرد، افزود: بسیج و سپاه در طول مسیر پیاده‌روی اربعین نیز در قالب چند موکب به زائران حسینی خدمت‌رسانی خواهند کرد؛ ضمناً موکب بسیج شهرداری یکی از این موکب‌ها با بهترین امکانات اعم از درمانگاه تخصصی (در حد یک درمانگاه دی‌کلینیک) در عمود ۷۰۷ می‌باشد که اکنون در حال بهسازی و افزایش ابنیه جدید است.

موکب بسیج شهرداری با بهترین امکانات اعم از درمانگاه تخصصی (در حد یک درمانگاه دی‌کلینیک) در عمود ۷۰۷ می‌باشد

سردار حسن‌زاده با بیان اینکه در کنار موکب بسیج شهرداری، مهد کودک قرآنی و اربعینی ایجاد می‌شود، ادامه داد: در شهر کربلا نیز چند موکب و محل اسکان دایر و به زائران اربعین خدمات رفاهی و فرهنگی ارائه خواهند داد.

وی در خصوص اختصاص سرویس‌ رفت و برگشت به زائران تهرانی گفت: هر ساله مجموعه سپاه و بسیج تهران براساس ابلاغ و دستور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امکانات خود را برای استفاده عادلانه مردم در اختیار ستاد مرکزی اربعین قرار می‌دهد که در این خصوص امسال نیز تمام ظرفیت وسایل نقلیه سپاه تهران در اختیار شرکت «جوان‌سیر» قرار می‌گیرد.

فرمانده سپاه تهران بزرگ در ادامه از تشکیل ستاد مردمی جاماندگان اربعین در تهران خبر داد و گفت: یازدهمین گردهمایی جاماندگان اربعین، امسال از ساعت ۶ صبح روز اربعین با قرائت زیارت عاشورا در میدان امام حسین(ع) شروع می‌شود و تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی ادامه خواهد داشت که بسیج به‌عنوان یکی از اعضای ستاد جاماندگان اربعین به برگزاری هرچه بهتر آن کمک خواهد کرد.

سپاه تهران امکانات خود را برای استفاده عادلانه مردم در اختیار ستاد مرکزی اربعین قرار می‌دهد

سردار حسن‌زاده از کسب تجربیات خوب حاصل از برگزاری جشن ۱۰ کیلیومتری عید غدیر برای برگزاری بهتر مراسم جاماندگان خبر داد و بیان کرد: در طول پیاده‌روی سال گذشته ۱۲۰۰ موکب رفاهی و فرهنگی به جاماندگان اربعین خدمت‌رسانی کردند که پیش‌بینی می‌شود تعداد این مواکب مردمی برای امسال به بالغ بر ۱۶۰۰ موکب برسد.

 بیش از ۱۶۰۰ موکب در طول پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند

وی عنوان کرد: مطابق برآوردهای سال گذشته قریب به ۴ میلیون نفر از مردم تهران و شهرستان‌های اطراف تهران در پیاده‌روی جاماندگان اربعین شرکت کردند و پیش‌بینی ما برای امسال جمعیتی بیش از جمعیت سال گذشته است.

فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران با بیان اینکه تابحال گروه‌ها و مجموعه‌های فعال بسیاری در سطح محلات اسلامی اقدام به ثبت موکب خود برای خدمت‌رسانی در این مراسم کرده‌اند، ابراز کرد: یکی از اقدامات برگزاری هرچه بهتر مراسم اربعین و جاماندگان اربعین آسیب‌شناسی مراسمات سال‌های گذشته بود که یکی از نتایج این آسیب شناسی‌ها برگزاری نماز جماعت در ۴۰ نقطه ضمن مراسم جاماندگان اربعین خواهد بود.

سردار حسن‌زاده با اشاره به هتک حرمت قرآن توسط دشمنان، از تلاوت زنده قرآن با حضور قاریان مطرح در ۴۰ نقطه‌ از این پیاده‌روی خبر داد و گفت: یکی دیگر از کارهای ویژه، موکب‌های مخصوص ارائه خدمت به بانوان توسط خادمان خانم است.

وی در پایان از تمام گروه‌ها، نهادها و مجموعه‌های فرهنگی و مردمی که علاقه‌مند به ارائه خدمت به محبان اباعبدالله(ع) در مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین هستند، درخواست کرد تا ثبت نام رسمی خود را برای مدیریت هرچه بهتر این مراسم انجام دهند.

پایان پیام/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]