یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 28413
  • 25 سپتامبر 2023 - 20:11
  • 178 بازدید
  • ۰ دیدگاه

نشانه مثبت در بازار بیت‌کوین؛ معامله‌گران شجاع شده‌اند!

نشانه مثبت در بازار بیت‌کوین؛ معامله‌گران شجاع شده‌اند!
نشانه مثبت در بازار بیت‌کوین؛ معامله‌گران شجاع شده‌اند!

اکوایران: صعودی ها و نزولی ها در تلاشند قیمت بیت‌کوین را از حالت ثبات خارج کنند، اما این رمزارز با وجود کاهش ارزش سهام‌های اس‌اند‌پی ۵۰۰،‌ در محدوده ثابتی باقی مانده است.

به گزارش اکوایران، با وجود افت ارزش سهام‌های اس‌اند‌پی ۵۰۰ در روزهای اخیر، قیمت بیت‌کوین در محدوده‌ای مشخص باقی مانده است. کارشناسان معتقدند این نشانه‌ای مثبت است چراکه نشان می‌دهد معامله‌گران رمزارز دچار ترس نشده‌اند و نیازی به فروش بیت‌کوین نمی‌بینند.

به نوشته «کوین تلگراف»، ذخایر بیت‌کوین به تدریج در حال جابه‌جایی به سوی معامله‌گران قدیمی‌تر است و دارندگان کوتاه‌مدت بیت‌کوین – معامله‌گرانی که بیت‌کوین را حداکثر تا ۱۵۵ روز نگه می‌دارند – در حال حاضر کمترین میزان بیت‌کوین در بیش از ۱۰ سال اخیر را در اختیار دارند.

در کوتاه‌مدت، بلاتکلیفی درباره چگونگی تغییر قیمت بیت‌کوین باعث محتاط شدن معامله‌گران شده و همین امر می‌تواند دلیل نبود نوسان شدید در قیمت سایر رمزارزهای بزرگ باشد. با این حال، بازار رمزارزها به شکل کامل خنثی و منفی نیست و برخی ارزهای دیجیتال نشانه‌هایی مبنی بر بهبود ارزش خود در کوتاه‌مدت دارند.

آیا بیت‌کوین می‌تواند از کم‌تحرکی خلاص شود و به سوی افزایش قیمت برود؟

معامله‌گرانِ خوشبین به افزایش قیمت بیت‌کوین که به اصطلاح «گاوها» خوانده می‌شوند، باعث شده‌اند قیمت این رمزارز بالاتر از میانگین متحرک ۲۰ روزه قرار بگیرد، اما هنوز موفق نشده‌اند قیمت بیت‌کوین را صعودی کنند؛‌ اتفاقی که نشان‌ می‌دهد کمبود تقاضا به مانعی برای پیشروی قیمت این رمزارز تبدیل شده است؛ اما‌ اگر قیمت بیت‌کوین از میانگین متحرک ۵۰ روزه بیشتر شود، نشان می‌دهد خریداران بار دیگر به بازار بازگشته‌اند و پس از آن قیمت بیت‌کوین ممکن است از سقف ۲۸ هزار دلاری ‌عبور کند.

از سوی دیگر‌، «خرس‌ها» – معامله‌گرانی که انتظار کاهش قیمت بیت‌کوین را دارند – هنوز موفق نشده‌اند یک روند نزولی را برای قیمت بیت‌کوین رقم بزنند. این نشان می‌دهد که در سطوح پایین‌تر قیمت، هیچ فروشی وجود ندارد؛ در همین حین،‌ گاوها تلاش خواهند کرد قیمت بیت‌کوین را به بیش از میانگین متحرک افزایش دهند و اگر این اتفاق بیفتد، گاوها و خرس‌ها برای قیمت ۲۷ هزار دلار و ۴۰۰ سنت و سپس ۲۸ هزار و ۱۴۳ سنت رقابت خواهند کرد.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت «اینوستینگ»، قیمت بیت‎کوین در روز دوشنبه (۳ مهر) از ۲۶ هزار دلار و ۴۳ سنت تا ۲۶ هزار دلار و ۳۴۱ سنت نوسان داشته است. تغییر قیمت بیت‎کوین طی ۲۴ ساعت گذشته منفی بوده و قیمت این رمزارز حدود ۵۰۰ دلار کاهش یافته است. حجم معاملات بیت‌کوین طی ۲۴ ساعت اخیر ۱۱ میلیارد و ۱۲ میلیون دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته ۳٫۲۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از ۱۵۶۹ تا ۱۵۸۶ دلار نوسان داشته است. تغییر قیمت اتریوم طی ۲۴ ساعت گذشته منفی بوده و قیمت این رمزارز حدود ۲۰ دلار کاهش یافته است. حجم معاملات اتریوم طی ۲۴ ساعت اخیر ۴ میلیارد و ۲۱ میلیون دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته حدود ۴ درصد کاهش پیدا کرده است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
بازار سکه در انتظار گروسی/  کف ترازوی کاهشی‌ها سنگین‌تر است؟ 05 مه 2024

بازار سکه در انتظار گروسی/ کف ترازوی کاهشی‌ها سنگین‌تر است؟

اکوایران: سکه‌بازان می‌گویند در روز جاری مرز ۴۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای سکه مهم است و در صورتی که آن را حفظ کند، احتمال ورود این فلز گران‌بهای داخلی به کانال ۴۲ میلیون تومان وجود دارد.

بازار آماده تست کف جدید دلار در سال ۱۴۰۳ 05 مه 2024

بازار آماده تست کف جدید دلار در سال ۱۴۰۳

به عقیده تحلیلگران فنی، گارد بازار همچنان نزولی است و قیمت دلار با اصلاح می‌تواند وارد دامنه ۵۰ هزار تومان شود. حالا سوال این است که کف جدید قیمت دلار کجاست؟

05 مه 2024

الگوی سال گذشته دلار در ۱۴۰۳ تکرار می‌شود؟

اما آیا این ثبات در سال ۱۴۰۳ نیز می تواند وجود داشته باشد؟ داوود سوری، اقتصاددان، معتقد است که تکرار ثبات سال گذشته با چالش هایی در سال جاری مواجه خواهد بود. او دلیل اصلی افزایش قیمت دلار را تورم می‌داند و می‌گوید که سیاست‌های دولت برای تزریق منابع به بازار و به تاخیر انداختن […]

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.