پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 29234
  • 28 سپتامبر 2023 - 14:12
  • 145 بازدید
  • ۰ دیدگاه

دلار پشت‌خطی سلیمانیه با هرات همکاری نکرد

دلار پشت‌خطی سلیمانیه با هرات همکاری نکرد
دلار پشت‌خطی سلیمانیه با هرات همکاری نکرد

اکوایران: بازار ارز هرات درحالی در پشت‌خط افزایشی شد که قیمت دلار سلیمانیه با آن همراهی نکرد و پشت خط چهارشنبه را با نرخ ۴۹ هزار و ۱۸۰ تومان به پایان رساند.

به گزارش اکوایران،‌ معامله‌گران می‌گویند تنش‌زدایی سیاسی جمهوری اسلامی موجب شده تا خریدار از بازار عقب‌بنشیند. از نظر آن‌ها با این حساب ترمز قیمت دلار کشیده شده و بر بازار رکود حکم فرما شده است. قیمت دلار در نیمه اول معاملات با خبر مهم سه‌شنبه که تکذیب شد و صحبت‌های سخنگوی وزیر خارجه قطر که گفته احتمال رسیدن به تفاهمات جدید بین ایران و آمریکا افزایش یافته و همچنین سفر فرزین، رئیس کل بانک مرکزی به دوحه کاهشی شد.

قیمت دلار هرات در روز چهارشنبه با ۴۹ هزار و ۱۷۰ تومان شروع کرد که زیر مرز حمایتی ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان بود و با کاهش به مرز پایینی ۴۹ هزار و ۵۰ تومان رسید و از این ناحیه حمایت شد و در پایان بازار به نرخ ابتدای صبح برگشت. اما این پایان کار نبود و دلار هرات در پشت‌خط چهارشنبه از مقاومت ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان عبور کرد و تا مقاومت میانی ۴۹ هزار و ۳۷۰ تومان بالا رفت.

قیمت دلار سلیمانیه در روز چهارشنبه با کاهش کانال ۴۹ را در نیمه اول از دست داد و پس از افزایش هرات دوباره به این کانال برگشت. بازار ارز هرات درحالی در پشت‌خط افزایشی شد که قیمت دلار سلیمانیه با آن همراهی نکرد و پشت‌خط چهارشنبه را با نرخ ۴۹ هزار و ۱۸۰ تومان به پایان رساند.

در نیمه دوم ورق خبرهای خوب برگشت. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در روز چهارشنبه در پاسخ به سوالی دربارهٔ سخنان امیرعبداللهیان درخصوص ابتکار عمل ژاپن برای احیای مذاکرات هسته‌ای مدعی شد از این ابتکار خاص آگاهی ندارم و مطمئن نیستم این نظرات به چه چیزی اشاره دارد. همچنین در نیمه دوم معاملات چهارشنبه آمریکا تحریم‌های جدیدی در ارتباط با ایران وضع کرد. تحریم‌های جدید مرتبط با ایران، افرادی را در چین و نهادهایی در ترکیه، امارات و هنگ‌کنگ را هدف قرار داده است.

معامله‌گران فنی معتقدند اگر قیمت دلار امروز بالای مرز حمایت ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان تثبیت دهد می‌تواند به سمت مقاومت ۴۹ هزار و ۴۰۰ تومان حرکت کند. در غیر این صورت قیمت دلار می‌تواند حمایت کف کانال ۴۹ هزار تومان را تست کند. گروهی از معامله‌گران باتوجه به همراهی نکردن قیمت دلار سلیمانیه با دلار هرات در پشت‌خط معتقدند قیمت دلار شل می‌شود. در مقابل گروهی از معامله‌گران معتقدند بازار ارز هرات در روز چهارشنبه تعطیل بوده و تسویه‌ها برای امروز است و این موضوع می‌تواند بازار ارز را در ساعات ابتدایی نوسانی کند.

در مجموع با توجه به این موضوع که قیمت سکه و طلای آبشده بیشتر از دلار کاهش داشته و این دو بازار به مرزهای حمایتی میان‌مدتی رسیده‌اند بازار در نقطه حساسی قرار گرفته است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
09 مه 2024

چاپ اسکناس ۱۰ هزار پزویی در آرژانتین چه معنایی دارد؟

به گزارش اکوایران، اقتصاد آرژانتین مدت‌هاست که شرایط بحرانی دارد. سال گذشته، خاویر میلی به ریاست‌جمهوری در این اقتصاد آمریکای لاتین دست پیدا کرد. فردی لیبرتارین که اقتصادی بحران‌زده را به ارث برد. میلی وعده داد که اقتصاد را درمان کند. از زمانی‌که او به قدرت رسیده تا کنون، تورم سالانه رکوردشکنی کرده است، اما […]

سیگنال مالیاتی به صندوق‌های طلا 09 مه 2024

سیگنال مالیاتی به صندوق‌های طلا

اکوایران: قیمت‌ سکه و طلا در رکود است. ارزش معاملات صندوق‌های طلا کاهش چشمگیری یافته ولی ورود پول حقیقی به صندوق‌های طلا قابل توجه و ادامه‌دار است. به نظر می‌رسد وضع مالیات بر طلا و تعطیلی تعدادی از طلافروشی‌ها دلیل ورود پول حقیقی به صندوق‌های طلا باشد.

09 مه 2024

کفِ بورس رویت شد؟

قیمت ارز و سکه در همان کانالی که هفته قبل بسته شده بود این هفته‌ را به پایان رساند. قیمت دلار هرات در ۶۰ هزار و ۴۵۰ تومان، قیمت سکه در ۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و قیمت طلا در ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان بسته شدند که همگی نسبت به ابتدای هفته […]

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.