اولویت‌های خرید گوشی موبایل برای افراد مختلف متفاوت است. برخی‌ها نیاز به گوشی با حافظه زیاد دارند، درحالی‌که برخی دیگر به یک سیستم عامل قوی و رم بالا نیاز دارند. افرادی هم که مدت‌های طولانی را در خارج از منزل سپری می‌کنند، معمولا به‌ دنبال بهترین گوشی‌ها از نظر باتری هستند. یک باتری قوی به […]

اولویت‌های خرید گوشی موبایل برای افراد مختلف متفاوت است. برخی‌ها نیاز به گوشی با حافظه زیاد دارند، درحالی‌که برخی دیگر به یک سیستم عامل قوی و رم بالا نیاز دارند. افرادی هم که مدت‌های طولانی را در خارج از منزل سپری می‌کنند، معمولا به‌ دنبال بهترین گوشی‌ها از نظر باتری هستند. یک باتری قوی به شما کمک می‌کند تا دو روز بدون نیاز به شارژ، از گوشی خود استفاده کنید.

اگر عمر باتری برای شما یک اولویت است، این مقاله زومیت همان‌ راهنمایی است که به دنبال آن می‌گردید. ما در این‌جا بهترین گوشی‌ها از نظر باتری را معرفی می‌کنیم.

قبل از خواندن مقاله لازم است به این نکته توجه کنید که معیارهای طول عمر باتری می‌تواند متفاوت باشد و عواملی مثل تنظیمات گوشی و نور محیط تاثیر چشمگیری بر آن دارد. به همین دلیل ممکن است رتبه‌بندی بهترین گوشی از نظر باتری، در راهنماهای مختلفی اندکی متفاوت باشد.

Sony Xperia 10 V

Sony Xperia 10 V دارای یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر است  و با یک شارژر سریع ۳۰ واتی XQZ-UC1 20  عرضه می‌شود. بسیاری از راهنماهای موجود در اینترنت، این گوشی را با طول عمر باتری ۲۴ ساعت، به عنوان بهترین مدل از نظر طول عمر باتری معرفی کرده‌اند. چنین طول عمری می‌تواند حدود ۳ روز گوشی را روشن نگه دارد. با این حال همه مقالات بر این نتیجه متفق نیستند. از آن گذشته احتمالا می‌توانید گوشی‌های دیگری پیدا کنید که عملکرد بهتری نسبت به  Sony Xperia 10 V داشته باشند.

بهترین گوشی‌های بازار از نظر باتری

Asus ROG Phone 7 Ultimate

Asus ROG Phone 7 Ultimate جدیدترین دستگاه ایسوس و یکی از بهترین گوشی‌های در زمینه باتری است. باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپری این گوشی پس از یک‌بار شارژ، بیش از ۱۸ ساعت و نیم دوام می‌آورد. وجود چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۲ نیز مصرف انرژی را به حداقل می‌رساند.

این گوش علاوه بر عمر طولانی باتری دارای پردازنده قدرتمند، قابلیت‌های گرافیکی پیشرفته، صفحه نمایش با نرخ تازه‌سازی بالا و ویژگی‌های بازی پیشرفته است. صفحه نمایش آن ۶٫۷۸ اینچ است و ۱۶ گیگ رم دارد.

 این ویژگی‌ها آن را به یک گوشی هوشمند فوق‌العاده برای همه افراد و مخصوصا گیمرها تبدیل می کند.

بهترین گوشی‌های بازار از نظر باتریبهترین گوشی‌های بازار از نظر باتری

Asus ROG Phone 7 Ultimate

Motorola Edge Plus 2023

بسیار از گوشی‌های ساخته‌شده توسط موتورولا، باتری‌های قوی دارند؛ اما در میان آنها Motorola Edge Plus 2023 واقعا فوق‌العاده است. با یک بار شارژ می‌توانید ۱۵ ساعت و ۴۷ دقیق با گوشی کار کنید. نکته جالب اینجا است که این طول عمر باتری زمانی حاصل می‌شود که نرخ تازه‌سازی بر روی خودکار تنظیم شده باشد. بنابراین، با کاهش نرخ، احتمالا می‌توانید طول عمر بیشتری را نیز به ‌دست بیاورید.

Edge Plus از نرخ تازه‌سازی حتی بالاتر ۱۶۵ هرتز نیز پشتیبانی می‌کند. اگر این نرخ را به‌شکل ثابت انتخاب کنید، باز هم گوشی بیشتر از ۱۳ ساعت روشن می‌ماند.

این گوشی دارای صفحه نمایش ۶٫۷ اینچی OLED خیره‌کننده است و علاوه بر این، به پردازنده قدرتمند اسنپدراگون ۸۹۵ و ۱۲ گیگابایت رم مجهز شده است که خود دز مصرف انرژی نقش زیادی دارد.

Asus ROG Phone 6 Pro

Asus ROG Phone 6 برای گیمرها ساخته شده است. این گوشی ایسوس، مانند اولین مدل که از برند ایسوس معرفی کردیم، از باتری ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعت استفاده می‌کند؛ اما طول عمر باتری آن به اندازه Asus ROG Phone 7 Ultimate نیست. وقتی نرخ تازه‌سازی صفحه نمایش بر روی خودکار تنظیم شود، این گوشی ۱۵ ساعت و ۳۰ دقیقه دوام می‌آورد.

این گوشی از شارژ سریع و شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند و به‌همین دلیل حتی در صورت خالی‌شدن باتری می‌توانید آن را در زمان کوتاهی شارژ کنید.

آیفون ۱۵ پلاس

آیفون ۱۵ پلاس بهترین گوشی آیفون از نظر طول عمر باتری است. این گوشی با یک‌بار شارژ، بیشتر از ۱۴ ساعت روشن باقی می‌ماند.

ظاهرا آیفون ۱۵ پلاس باتری بزرگ‌تری نسبت به نسل قبلی خود دارد (اپل حجم باتری‌های خود را فاش نمی‌کند). همچنین، A16 Bionic به باتری دستگاه کمک می‌کند تا کارامدتر باشد.

خوشبختانه اپل به USB-C تغییر داده و پورت لایتنینگ اختصاصی را حذف کرده است؛ اما سرعت شارژ همچنان به ۲۰ وات محدود می‌شود. به همین دلیل ممکن است سرعت شارژ باتری به‌اندازه کافی رضایت‌بخش نباشد.

آیفون ۱۵ پرو مکس

مانند آیفون ۱۵ پلاس، آیفون ۱۵ پرو مکس در تست باتری بیش از ۱۴ ساعت دوام می‌آورد. چیپست A17 Pro این دستگاه نیز نقش مهمی در طول عمر باتری آن دارد. این چیپست بر اساس فرآیند ۳ نانومتری ساخته شده است. به همین دلیل، ترانزیستورهای آن نسبت به یک چیپست ۴ نانومتری فشرده‌تر هستند که معمولاً منجر به مدیریت کارآمد انرژی می‌شود.

آیفون ۱۵ پرو مکس با استفاده از کابل مناسب از سرعت انتقال داده USB 3 با سرعت ۱۰ گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند و از بهترین گوشی‌ها از نظر باتری محسوب می‌شود.

بهترین گوشی‌های بازار از نظر باتری

بهترین گوشی‌های بازار از نظر باتریآیفون ۱۵ پرو مکس

همان‌طور که می‌بینید، سونی، موتورولا، ایسوس و اپل، بهترین گوشی‌ها را از نظر باتری ارائه می‌دهند. گوشی سامسونگ جایگاه چندان مناسبی از نظر باتری ندارند. برای مثال  Samsung Galaxy S23 Ultra که یکی از بهترین گوشی‌های سامسونگ در زمینه شارژ است، حدود ۱۲ ساعت روشن باقی می‌ماند.

بنابراین، اگر به‌دنبال بهترین گوشی از نظر باتری هستید، بهتر است به سراغ سامسونگ نروید. البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که ۱۲ ساعت شارژ نیز بسیار خوب است، اما در مقایسه با گوشی‌های برتر، در رتبه پایین‌ترینی قرار  دارد.

شما می‌توانید این گوشی‌ها و سایر گوشی‌های مورد نظر خود را در سایت زومیت ببینید و با هم مقایسه کنید.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]