انتخاب سخت بین خوش‌قیمت‌های شیائومی؛ نوت ۱۲s بخریم یا پوکو x۵؟ + لیست قیمت انواع گوشی شیائومی
انتخاب سخت بین خوش‌قیمت‌های شیائومی؛ نوت ۱۲s بخریم یا پوکو x۵؟ + لیست قیمت انواع گوشی شیائومی

در این مطلب به بررسی قیمت گوشی های شیائومی می پردازیم

اقتصاد آنلاین – فائزه امین پویا؛ در این مقاله قرار است به مقایسه Xiaomi Note ۱۲S با گوشی Poco X ۵ بپردازیم که دو گوشی خوش‌قیمت محسوب می‌شوند. اگر این دو گزینه‌های شما برای خرید هستند در ادامه با ما همراه باشید تا دقیق‌تر با هردو آشنا شوید.

مقایسه از نظر طراحی

این دو گوشی از نظر طراحی شباهت زیادی بهم داشته در عین حال بسیار خوش‌دست نیز هستند. هر دو در پنل جلویی از شیشه استفاده کرده‌اند و از نظر وزنی پوکو x۵ کمی سنگین‌تر بوده و طراحی بروزتر و جدیدتری را داراست. گفتنیست این مدل در پنل جلویی از گوریلا گلس ۳ بهره برده و مقاومت قابل قبولی دارد.

مقایسه از نظر نمایشگر

هر دو از نمایشگر بسیار خوب و باکیفیتی برخوردارند، اما صفحه‌نمایش note ۱۲s مقداری کوچک‌تر است. برای اطلاعات بیشتر راجع‌به تفاوت‌ها و شباهت‌های این دو گوشی جدول زیر را به صورت خلاصه قرار داده‌ایم که به مقایسه بهتر این دو مدل کمک کند.

مقایسه از نظر سخت افزار

در مقایسه گوشیPoco X۵ با Redmi Note۱۲S در قسمت سخت‌افزار هردو از تراشه‌های متفاوتی بهره برده‌اند که در عین حال که هردو عالی عمل می‌کنند، اما با تست گیمی که در ویدئو بالا انجام شده، تفاوت‌هایی دیده می‌شود. البته دیگر ویژگی‌ها را به طور خلاصه در جدول زیر آورده‌ایم.

مقایسه از نظر دوربین

قیمت گوشی پوکو هم مانند دیگر گوشی‌ها به مولفه‌های مختلفی ارتباط دارد که یکی از آن‌ها دوربین است. تفاوت فاحش این دو گوشی را در دوربین و کیفیت عکاسی می‌توان مشاهده کرد. چراکه دوربین ۱۰۸ مگاپیکسل مقابل ۴۸ مگاپیکسل قرار می‌گیرد و واضح است کدام گوشی برنده این بخش می‌شود.

مقایسه از نظر باتری

با این‌که باتری یکی از اصلی‌ترین مولفه‌ها در خرید گوشی به حساب می‌آید، اما از نظر ظرفیت بانری هردو مدل گوشی شیائومی یکسان هستند و تفاوت در مدت زمان شارژ شدن این دو است که این مربوط به تفاوت در پردازنده این دو مدل می‌شود.

در بازار موبایل قیمت گوشی Redmi Note ۱۲S دو سیم کارت با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت مبلغ ۸,۳۰۰,۰۰۰ تومان است این درحالیست که قیمت گوشی Poco X۵ ۵G دو سیم کارت با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت مبلغ ۱۰,۳۹۰,۰۰۰ تومان اعلام شده است.

جهت اطلاع از جدیدترین قیمت گوشی و آگاهی از نرخ‌ها در بازار موبایل تهران روزانه به سرویس “موبایل” در پایگاه خبری اقتصاد آنلاین مراجعه نمایید.

لازم به ذکر است که اقتصاد آنلاین دخل و تصرفی در قیمت‌ها ندارد. ممکن است قیمت گوشی موبایل در سطح بازار تحت تاثیر عوامل مختلف با اندکی افزایش یا کاهش قیمت خریدوفروش شود.

قیمت انواع گوشی شیائومی
مدل ظرفیت دوربین/مگاپیکسل قیمت/تومان
Redmi Note ۱۲S دو سیم کارت ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت ۱۰۸

۸,۳۰۰,۰۰۰

Poco X۵ ۵G دو سیم کارت ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت ۴۸

۱۰,۳۹۰,۰۰۰

 Redmi Note ۱۲ ۴G دو سیم کارت ۱۲۸ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت ۵۰

۷,۶۴۹,۰۰۰

Poco X۵ Pro ۵G دو سیم کارت ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت ۱۰۸

۱۲,۶۹۹,۰۰۰

Poco F۵ دو سیم کارت ۲۵۶ گیگابایت و رم ۱۲ گیگابایت ۶۴

۱۷,۲۲۰,۰۰۰

Redmi ۱۲C دو سیم کارت ۱۲۸ گیگابایت و رم ۶ گیگابایت ۵۰

۵,۱۷۹,۰۰۰

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]