یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 24619
  • 11 سپتامبر 2023 - 2:11
  • 145 بازدید
  • ۰ دیدگاه

ایجاد چارچوب قانونیِ رمزارزها برای جلوگیری از فرار مالیاتی

ایجاد چارچوب قانونیِ رمزارزها برای جلوگیری از فرار مالیاتی
ایجاد چارچوب قانونیِ رمزارزها برای جلوگیری از فرار مالیاتی

به گزارش اکوایران، رهبران ۲۰ اقتصاد برتر جهان موسوم به گروه ۲۰ در تلاشند هرچه سریع‌تر یک چارچوب فرامرزی را برای دارایی‌های کریپتو اجرایی کنند. این چارچوب که قرار است از سال ۲۰۲۷ اجرایی شود، تبادل اطلاعات مرتبط با رمزارزها بین کشورها را تسهیل می‌کند.

به گزارش اکوایران، و به نوشته «اکونومیک تایمز»، هدف از اجرای این چارچوب قانونی، جلوگیری از استفاده از رمزارزها به عنوان ابزاری برای پنهان کردن ثروت است؛ اتفاقی که می‌تواند به فرار مالیاتی برخی ثروتمندان منجر شود.

«نارندرا مودی» – نخست‌وزیر هند – در جریان اجلاس سران گروه ۲۰ در پایتخت این کشور اعلام کرد امنیت سایبری به همراه بازار رمزارزها از جمله مسائل مهمی هستند که بر حال و آینده جهان تأثیر می‌گذارند. طبق اعلام نخست‌وزیر هند، رمزارزها موضوع جدیدی برای نظم اجتماعی و ثبات مالی هستند و باید یک استاندارد جهانی برای نظارت بر آن شکل بگیرد.

پیش‌تر نیز برخی کشورها برای شفاف‌ شدن معاملات مربوط به رمزارزها و با هدف جلوگیری از فرار مالیاتی، قوانینی وضع کرده بودند. به طور مثال، اتحادیه اروپا در ماه می سال جاری میلادی قوانین جدیدی وضع کرد تا اطلاعات مربوط به معاملات رمزارز بین اعضای این اتحادیه مبادله شود. طبق این قوانین، انتقال دارایی‌های دیجیتال باید با نام ذینفع، اطلاعات مربوط به «دفتر کل توزیع‌شده» ذینفع و شماره حساب ذینفع همراه باشد.

تازه‌ترین قیمت‌گذاری بیت‌کوین و اتریوم

به نوشته سایت «اینوستینگ»، قیمت بیت‌کوین در ساعات پایانی روز یکشنبه (۱۹ شهریور) بیش از ۲۵ هزار دلار و ۷۰۰ سنت معامله شد. قیمت این رمزارز در روز یکشنبه از ۲۵ هزار دلار و ۶۷۸ سِنت تا ۲۵ هزار دلار و ۹۰۲ سنت نوسان داشته است. تغییر قیمت بیت‎کوین طی ۲۴ ساعت گذشته منفی بوده و حدود ۱۳۵ دلار کاهش یافته است. حجم معاملات بیت‌کوین طی ۲۴ ساعت اخیر ۶ میلیارد و ۳۵ میلیون دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته حدود یک درصد کاهش پیدا کرده است.

قیمت اتریوم در همین روز از ۱۶۰۴ دلار تا ۱۶۳۵ دلار نوسان داشته است. تغییر قیمت اتریوم طی ۲۴ ساعت گذشته منفی بوده و حدود ۲۰ دلار کاهش یافته است. حجم معاملات اتریوم طی ۲۴ ساعت اخیر ۳ میلیارد و ۵۴ میلیون دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته، حدود یک و نیم درصد کاهش پیدا کرده است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
عاقبت نرخ نیما چه خواهد شد؟/ کوچکترهای بورس پرطرفدار شدند 05 مه 2024

عاقبت نرخ نیما چه خواهد شد؟/ کوچکترهای بورس پرطرفدار شدند

اکوایران: فشارها بر بانک مرکزی برای افزایش نرخ نیما افزایش یافته است در چنین شرایطی عاقبت نرخ نیما چه خواهد شد ؟

05 مه 2024

زمان شکار در دنیای کریپتوکارنسی‌

در سیزدهمین رویداد هفتگی سکه‌خوانی مانی لب، امیر بیات، مدرس و فعال حوزه رمزارز، به بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۴ با تمرکز بر ترندهای نوظهور پرداخت. وی در این ارائه، روشی برای شناسایی ترندها، معرفی ابزارها و منابع مورد نیاز، بررسی اکوسیستم‌های مستعد، تحلیل دو پروژه از هر ترند، بررسی تکنیکال و فاندامنتال بهترین […]

هجوم دیوانه‌وار چینی‌ها به سمت طلا؛ آینده فلز زرد تحت تاثیر نفوذ چین 05 مه 2024

هجوم دیوانه‌وار چینی‌ها به سمت طلا؛ آینده فلز زرد تحت تاثیر نفوذ چین

اکوایران: قیمت جهانی طلا در حالی به بالاترین سطح خود رسید که سرمایه‌گذاران و مصرف‌کنندگان چینی این فلز را با سرعت بی‌سابقه‌ای خریداری می‌کنند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.