یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 30148
  • 02 اکتبر 2023 - 2:17
  • 167 بازدید
  • ۰ دیدگاه

سرقت بزرگ «اتریوم» توسط هکرها

سرقت بزرگ «اتریوم» توسط هکرها
سرقت بزرگ «اتریوم» توسط هکرها

اکوایران: هکرهای امنیتی با نفوذ به شرکت «اف‌تی‌ایکس» (FTX) توانستند حجم قابل توجهی اتریوم را سرقت کنند.

به گزارش اکوایران، شرکت «اف‌تی‌ایکس» (FTX) که پیش‌تر به عنوان یک صرافی رمزارز شناخته‌شده فعالیت می‌کرد اما دچار ورشکستگی شد، روز شنبه (۸ مهر) هدف هکرهای امنیتی قرار گرفت. در نتیجه این اتفاق، بیش از ۱۰ هزار اتریوم به ارزش ۱۷ میلیون دلار به سرقت رفت و اتریوم‌های سرقت‌شده به پنج آدرس متفاوت انتقال داده شدند؛ آدرس‌هایی که به مدت چندماه بدون فعالیت بودند.

به نوشته کوین تلگراف، از میان اتریوم‌هایی که هک شده‌اند بیش از ۷۷۰۰ اتریوم معادل حدود ۱۳ میلیون دلار توسط یک آدرس مرتبط با این هک امنیتی به روتر «تورچِین» (THORChain) و قرارداد «رِیل‌گان» (Railgun) ارسال شدند. تورچِین یک پروتکل نقدینگی غیرمتمرکز است که به کاربران اجازه می‌دهد دارایی‌ها را در شبکه‌های مختلف بلاک‌چین مبادله کنند. ریل‌گان نیز یک قرارداد هوشمند در داخل تورچین است که این مبادلات را تسهیل می‌کند.

به علاوه، هکرها ۲۵۰۰ اتریوم به ارزش حدود ۴ میلیون و ۱۹ هزار دلار را با قیمت متوسط ۲۷ هزار دلار به ازای هر توکن، به بیت‌کوین تبدیل کردند. در زمان این هک امنیتی که در روز شنبه رخ داد، برآوردهای اولیه نشان داد که حدود ۵۰ هزار اتریوم به سرقت رفته که بعدا تکذیب شد.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‎کوین در روز یکشنبه (۹ مهر) از ۲۶ هزار دلار و ۹۵۵ سنت تا ۲۷ هزار دلار و ۲۷۷ سنت نوسان داشته است. این رمزارز در ساعات پایانی یکشنبه بیش از ۲۷ هزار دلار و ۱۰۰ سنت معامله شد. همچنین تغییر قیمت بیت‎کوین طی ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت این رمزارز بیش از ۸۰ دلار افزایش یافته است. حجم معاملات بیت‌کوین طی ۲۴ ساعت اخیر ۶ میلیارد و ۲۲ میلیون دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته ۲/۰۷ درصد افزایش پیدا کرده است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از ۱۶۷۰ تا ۱۶۹۱ دلار نوسان داشته است. تغییر قیمت اتریوم طی ۲۴ ساعت گذشته منفی بوده و قیمت این رمزارز بیش از ۲ درصد کاهش یافته است. حجم معاملات اتریوم طی ۲۴ ساعت اخیر ۳ میلیارد و ۵ میلیون دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته ۵/۵۸ درصد افزایش پیدا کرده است.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
بازار سکه در انتظار گروسی/  کف ترازوی کاهشی‌ها سنگین‌تر است؟ 05 مه 2024

بازار سکه در انتظار گروسی/ کف ترازوی کاهشی‌ها سنگین‌تر است؟

اکوایران: سکه‌بازان می‌گویند در روز جاری مرز ۴۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای سکه مهم است و در صورتی که آن را حفظ کند، احتمال ورود این فلز گران‌بهای داخلی به کانال ۴۲ میلیون تومان وجود دارد.

بازار آماده تست کف جدید دلار در سال ۱۴۰۳ 05 مه 2024

بازار آماده تست کف جدید دلار در سال ۱۴۰۳

به عقیده تحلیلگران فنی، گارد بازار همچنان نزولی است و قیمت دلار با اصلاح می‌تواند وارد دامنه ۵۰ هزار تومان شود. حالا سوال این است که کف جدید قیمت دلار کجاست؟

05 مه 2024

الگوی سال گذشته دلار در ۱۴۰۳ تکرار می‌شود؟

اما آیا این ثبات در سال ۱۴۰۳ نیز می تواند وجود داشته باشد؟ داوود سوری، اقتصاددان، معتقد است که تکرار ثبات سال گذشته با چالش هایی در سال جاری مواجه خواهد بود. او دلیل اصلی افزایش قیمت دلار را تورم می‌داند و می‌گوید که سیاست‌های دولت برای تزریق منابع به بازار و به تاخیر انداختن […]

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.