جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 30748
  • 04 اکتبر 2023 - 14:13
  • 147 بازدید
  • ۰ دیدگاه

دلار سلیمانیه به هرات نزدیک شد؛ سیگنال توافق هسته‌ای به دلار سلیمانیه

دلار سلیمانیه به هرات نزدیک شد؛ سیگنال توافق هسته‌ای به دلار سلیمانیه
دلار سلیمانیه به هرات نزدیک شد؛ سیگنال توافق هسته‌ای به دلار سلیمانیه

قیمت دلار سلیمانیه طی هفته گذشته نسبت به بازار ارز هرات شکاف منفی بالای ۱۰۰ تومان را داشت اما با خبر اینکه آمریکا به توافق هسته ای فکر نمی‌کند، شکاف به زیر ۵۰ تومان رسید.

قیمت دلار هرات طی ۲۷ روز گذشته در کانال ۴۹ هزار تومان قرار گرفته است. بازار ارز هرات طی چهار هفته گذشته نتوانسته از مرز مقاومت ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان عبور کند و بالای این سطح تثبیت دهد. به عقیده معامله‌گران با نزدیک شدن قیمت دلار به این سطح در بازار تزریق داشتیم و بازارساز اجازه رفتن قیمت به بالاتر را نمی‌دهد. آن‌ها به بهانه این اتفاق می‌گویند ورود قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان برای بازارساز خط قرمز شده است.

این روزها گوش بازار ارز نسبت به مذاکره و توافق حساس شده است. در پشت خط شب دوشنبه یک خبر به نقل از الجزیره به بازار رسید مبنی بر اینکه وزارت خارجه آمریکا در راستای بهانه‌جویی برای عدم بازگشت به توافق هسته‌ای، اعلام کرد که به بازگشت به این توافق فکر نمی‌کند، چرا که تهران مجوز فعالیت شماری از بازرسان آژانس انرژی اتمی در ایران را لغو کرده است.

پس از این خبر قیمت دلار سلیمانیه افزایشی شد و به نزدیکی قیمت دلار هرات رسید. قیمت دلار سلیمانیه طی هفته گذشته نسبت به بازار ارز هرات شکاف منفی بالای ۱۰۰ تومان را داشت اما با این خبر، شکاف به زیر ۵۰ تومان رسید. قیمت دلار هرات در پشت خط سه‌شنبه شب ۴۹ هزار و ۴۹۰ تومان بسته شد و قیمت دلار سلیمانیه در ۴۹ هزار و ۴۵۰ تومان کار خود را به پایان رساند.

تحلیلگران فنی معتقدند بازه نوسان دلار کوتاه شده و بین ۴۹ هزار و ۴۰۰ تومان تا ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان نوسان دارد. اگر حمایت میانی ۴۹ هزار و ۴۰۰ تومان از دست برود حمایت پایینی ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان است. برای پیش بینی میان‌مدت بازار تکنیکال‌کاران معتقدند برای روند نزول باید محدوده حمایتی ۴۹ هزار تا ۴۸ هزار و ۹۰۰ تومان از دست برود. برای ایجاد روند صعود نیز قیمت دلار باید بالای ۵۰ هزار تومان تثبیت بدهد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
اثر آتش‌بس بر بازارها/ بازدهی کدام سکه در یکسال گذشته منفی بوده؟ 02 مه 2024

اثر آتش‌بس بر بازارها/ بازدهی کدام سکه در یکسال گذشته منفی بوده؟

اکوایران: جنگ غزه ریسک در خاورمیانه را افزایش داد و افزایش سطح ریسک تا حدودی اثر خود را بر بازار ارز و سرمایه گذاشت. با قوت گرفتن احتمال آتش‌بس اکوایران در این گزارش اثر آتش‌بس در جنگ را بر بازارها بررسی می‌کند.

قیمت بیت‌کوین تا چه سطحی ممکن است کاهش یابد؟ 02 مه 2024

قیمت بیت‌کوین تا چه سطحی ممکن است کاهش یابد؟

اکوایران: بیت‌کوین در هفته‌های اخیر با کاهش قیمت قابل توجهی همراه شده است و این احتمال وجود دارد که قیمت آن به کمتر از ۴۰ هزار دلار نیز سقوط کند.

پایان دعوای سازمان امور مالیاتی با طلافروشان 02 مه 2024

پایان دعوای سازمان امور مالیاتی با طلافروشان

اکوایران: سرانجام پس از اعتراض فعالان صنفی طلا و جواهر، سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد که این افراد به ثبت همزمان صورت‌حساب الکترونیکی در ۲ سامانه مودیان و جامع تجارت الزامی ندارند و ثبت در یکی از این سامانه‌ها کافی است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.