یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 34236
  • 17 اکتبر 2023 - 8:13
  • 141 بازدید
  • ۰ دیدگاه

قیمت دلار چرا دوباره کاهشی شد؟/ معامله‌گران چهار دلیل می‌گویند

قیمت دلار چرا دوباره کاهشی شد؟/ معامله‌گران چهار دلیل می‌گویند
قیمت دلار چرا دوباره کاهشی شد؟/ معامله‌گران چهار دلیل می‌گویند

غیبت دلار هرات به روز یازدهم رسید/ معامله گران ارزی می‌گویند سلیمانیه چپ می‌زند/ بازار ایران درباره طلا خلاف نظر بازار جهانی فکر می کند/ شایعه هجرت از بازار سکه و ‌ارز به قصد خرید خودرو وارداتی زیاده شده/ قیمت دلار چرا دوباره کاهشی شد؟ معامله‌گران چهار دلیل می‌گویند.

به گزارش اکوایران، روز گذشته بازارها بر مدار کاهش بودند. بازار ارز ۱۱ روز است که نرخ دلار هرات را ندارد و تقریبا می‌توان گفت این دلار سلیمانیه‌ است که این روزها جولان می‌دهد.

قیمت دلار سلیمانیه در روز دوشنبه با گپ منفی ۲۵۰ تومانی در ۵۰ هزار تومان باز شد و طی معاملات روزانه تا ۴۹ هزار و ۹۰۰ تومان پایین رفت اما در این ناحیه حمایت شد. بازار ارز سلیمانیه در نهایت، حوالی ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان بسته شد.

قیمت درهم امارات در ۱۳ هزار و ۹۰۰ تومان بازگشایی شد و با کاهش به ۱۳ هزار و ۸۲۰ تومان رسید. با این قیمت درهم، دلار ۵۰ هزار و ۷۲۰ تومان برآورد می‌شود. قیمت تتر با کاهش ۶۰۰ تومانی از ۵۱ هزار و ۳۰۰ تومان وارد کانال ۵۰ هزار تومان شد. از بازار ارز هرات هم هر از چندی نرخ پشت خطی می‌آمد که حوالی ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان بود.

چهار دلیل برای کاهش قیمت دلار

معامله‌گران هرات معتقدند بازار بخاطر چهار دلیل بر مدار کاهش است. بلوکه، تزریق، بسته بودن اتاق‌های معاملاتی هرات و چپ‌زنی سلیمانیه. آن‌ها بر این اساس که نرخ دلار سلیمانیه زیر دلار هرات رفته می‌گویند که در نبود هرات، سلیمانیه چپ‌زن لیدر بازار ارز شده است.

بازار سکه و طلا هم مثل دلار بر مدار کاهش بودند. معامله‌گران می‌گویند علاوه بر اینکه دلار در کاهش سکه و طلا اثرگذار بوده، متغیر دیگر آن یعنی انس طلا هم در روز دوشنبه برخلاف نظر بسیاری از معامله‌گران کاهشی بود. قیمت سکه با کاهش به ۲۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید. قیمت خرید سکه هم حوالی ۲۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است، فعالان این بازار از این نزدیکی نرخ خرید و فروش می‌گفتند، که نشان می‌دهد که کمتر کسی به کاهش بیشتر فکر می‌کند. قیمت طلای آبشده هم با کاهش به حوالی حمایت ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید.

افزایش ذخایر ارزی ایران

صبح دوشنبه یک خبر به بازار مخابره شد که در رابطه با ذخایر ارزی ایران بود. صندوق بین‌المللی پول از افزایش ذخایر ارزی در دسترس ایران به بیش از ۲۱ میلیارد دلار در سال جاری میلادی خبر داد.

درحالی که تحلیل‌گران کیتکو برای این هفته قیمت اونس‌ را افزایشی پیش‌بینی کرده بودند، معامله‌گران داخلی معتقدند قیمت انس تا زمانیکه زیر ۱۹۳۰ دلار باشد برمدار کاهش است. آن‌ها می‌گویند آخر ماه است و پول در بازار کم، بازار هم بلوکه‌ است، انس طلا شروع به کاهش کند قیمت طلا و سکه هم از این سطوح پایین‌تر می‌روند.

در مقابل گروهی از معامله‌گران می‌گویند فعالان بازار نمی‌گذارند قیمت سکه زیر ۲۸ میلیون تومان بیاید و این سیگنال را از فاصله کم خرید و فروش سکه دریافت کردند. همچنین آن‌ها معتقدند در چارت آبشده یک گپ در همین حوالی ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ایجاد شده بود که الان کم کم درحال پر شدن است و بعد از آن بازار به صعود برمی‌گردد. 

تحلیل‌گران فنی بازار ارز هم معتقدند با توجه به آخر برج بودن، قیمت دلار هرات نهایت کاهشش می‌تواند تا حمایت ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان باشد.

در بازار شایعه شده یک عامل که باعث شده قیمت طلا و سکه پایین بیاید به خودروهای وارداتی مربوط می‌شود. آن‌ها می‌گفتند فروشنده طلا در بازار زیاد شده تا برای خودروها ثبت نام کنند. اما طبق اطلاعات اکوایران از بازار طلا و سکه، فروشنده زیاد در بازار نبوده و مثل روزهای دیگر است. هم اینکه معامله‌گران می‌گویند ثبت‌نام خودروهای وارداتی از قبل انجام شده و جدید نیست.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
چه خبری دلار را در سرازیری انداخت؟ 12 مه 2024

چه خبری دلار را در سرازیری انداخت؟

دلار هرات برای اولین بار در سال جدید به کانال ۵۹ افتاد. سکه و طلا با وجود کاهش در محدوده رنج باقی ماند. طلافروشان سوژه معامله‌گران بودند. صمصامی هم سوژه کانال‌ها شد. اما چه خبری دلار را در سرازیری انداخت؟

12 مه 2024

سفر بارزانی روی کانال ارزی سلیمانیه اثر گذاشت؟

بازار ارز و سکه در روز شنبه بر مدار کاهش بودند و قیمت دلار از بازه رنج خارج شد. قیمت دلار هرات در معاملات شنبه با روند نزول کانال ۶۰ هزار تومان را از دست داد و برای اولین بار در سال ۱۴۰۳ در کانال ۵۹ هزار تومان بسته شد.   سایت خبری تابناک در روز […]

شعب عرضه ارز مسافرتی حج تمتع اعلام شد + اسامی 12 مه 2024

شعب عرضه ارز مسافرتی حج تمتع اعلام شد + اسامی

اکوایران: سازمان حج و زیارت اعلام کرده که ارز مسافرتی برای زائران حج تمتع از فردا ۲۳ اردیبهشت تا سقف ۵۰۰ دلار در ۲۶۰ شعبه منتخب بانک ملی عرضه می‌شود.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.