سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 35387
  • 21 اکتبر 2023 - 14:15
  • 135 بازدید
  • ۰ دیدگاه

پیش‌بینی هفته پرتنش برای بازار ارز و سکه

پیش‌بینی هفته پرتنش برای بازار ارز و سکه
پیش‌بینی هفته پرتنش برای بازار ارز و سکه

اکوایران: در مجموع معامله‌گران معتقدند بازار ارز و سکه به نقاط حساسی رسیده‌اند. از نظر آن‌ها بازار نشانه‌هایی از صعود را نشان داده اما هنوز قطعی نیست. به تصور آن‌ها هفته پرتنشی پیش‌روی بازارها ست. همچنین اخبار سیاسی مهمی هم در انتظار بازارها است.

به گزارش اکوایران، قیمت دلار در میانه‌های ماه مهر همراه با خبر تشدید درگیری بین حماس و اسرائیل شروع به افزایش کرد و به سقف ۵۳ هزار و ۷۰۰ تومان رسید. پس از این سقف‌زنی، بازار ارز کاهشی شد و تا کف کانال ۵۰ هزار تومان پایین آمد و از این ناحیه حمایت شد. به عقیده اکثر فعالان بازار، قیمت دلار زیر ۵۰ هزار تومان در شرایط فعلی هدیه بازارساز برای خریداران خواهد بود.

به همین خاطر کمتر کسی تصور می‌کند قیمت دلار دوباره وارد دامنه ۴۰ هزار تومان شود. به عقیده معامله‌گران دامنه جدید نوسان قیمت دلار ۵۰ هزار تومان تا ۵۱ هزار و ۵۰۰ تومان خواهد بود تا خبر مهمی به بازار برسد، از جمله خبر آتش‌بس جنگ غزه.

قیمت درهم امارات نیز پس از سقف‌زنی با کاهش تا مرز حمایت مهم ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان کاهش داشت اما در این سطح با واکنش خریدار مواجه شد و وارد کانال ۱۴ هزار تومان شد.

در آخرین روز پایانی هفته، بازار طلا و سکه همراه با انس نوسانی شدند اما بازار دلار روز آرامی را سپری کرد و قیمت دلار تهران در حوالی ۵۱ هزار تومان بود. در پشت‌خط شب جمعه گفته می‌شد که بازار ارز هرات در روز شنبه بازگشایی خواهد شد. با بازگشایی بازار ارز هرات می‌توان در ابتدا شاهد بازاری هیجانی باشیم. قیمت پشت‌خطی دلار هرات ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان عنوان می‌شد. در روز جمعه قیمت تتر با کاهش کانال ۵۱ هزار تومان را از دست داد. 

به عقیده فنی‌ها قیمت دلار هرات برای رشد باید بالای سطح فعلی تثبیت دهد. مقاومت مهم بازار ارز هرات ۵۱ هزار و ۲۰۰ تومان است و اگر این مرز را بشکند سد ۵۱ هزار و ۵۰۰ تومان را در پیش دارد.

در مجموع معامله‌گران معتقدند بازار ارز و سکه به نقاط حساسی رسیده‌اند. از نظر آن‌ها بازار نشانه‌هایی از صعود را نشان داده اما هنوز قطعی نیست. به تصور آن‌ها هفته پر تنشی برای بازارها خواهد بود و همچنین اخبار سیاسی مهمی هم به بازار خواهد رسید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
30 آوریل 2024

مصوبه ارز ترجیحی و تاثیر آن بر قیمت دلار

بازار ارز و سکه از کف تزریقی برگشت خورد. با این برگشت قیمت دلار و سکه یک کانال بالا آمدند. نکته بازار درمورد ارز ترجیحی یا همان ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی است. در بازار شنیده می‌شد که درباره ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی تصمیمات جدیدی گرفته شده است. مصوبه دولت برای ۲۸ هزار […]

30 آوریل 2024

حرکت طلا در انتظار شلیک پاول

در ویژه برنامه اکوایران درباره بازار طلا، علی رضاپور، تحلیلگر بازارهای مالی به این سوالات پاسخ می‌دهد. رضاپور همچنین از علت رشد و ریزش سنگین اخیر این دارایی صحبت کرده و آینده قیمتی طلا را با توجه جلسه پیش‌روی فدرال رزرو پیش‌بینی می‌کند.   ✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود […]

سرمایه‌گذاری چشمگیر تتر در یک شرکت فناوری 30 آوریل 2024

سرمایه‌گذاری چشمگیر تتر در یک شرکت فناوری

اکوایران: بخش جدیدی از شرکت تتر، یک سرمایه‌گذاری استراتژیک به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار در یک شرکت فناوری انجام داده است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.