شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 36303
  • 24 اکتبر 2023 - 8:12
  • 137 بازدید
  • ۰ دیدگاه

بلاتکلیفی در بازار ارز و طلا/ تتر لیدر می‌شود؟

بلاتکلیفی در بازار ارز و طلا/ تتر لیدر می‌شود؟
بلاتکلیفی در بازار ارز و طلا/ تتر لیدر می‌شود؟

اکوایران: در طی معاملات روز قبل درهم نزولی شد، سکه امامی و سکه رفاه تقریبا درجا زدند، طلای آب شده نزولی شد، تتر رفت و برگشت داشت و دلار تهران بالا رفت.

به همین خاطر با بررسی روند قیمت‌ها در بازارهای مرتبط با ارز و طلا، جهت کلی بازار مشخص نبود.

قیمت‌ها در بازار طلا و ارز در روز قبل بلاتکلیف بودند. به‌طوری که با بررسی این قیمت‌ها در بازار، جهت کلی بازار قابل تعریف نبود.

در طی معاملات روز قبل، درهم نزولی شد، سکه امامی و سکه رفاه تقریبا درجا زدند، طلای آب شده نزولی شد، تتر رفت و برگشت داشت و دلار تهران بالا رفت.

به همین خاطر با بررسی روند قیمت‌ها در بازارهای مرتبط با ارز و طلا جهت کلی بازار مشخص نبود.

دلار تهران و درهم امارات بالاتر از قیمت پایانی روز یکشنبه شروع به کار کردند ولی در نهایت درهم در ادامه مسیر کاهشی شد و پایین‌تر از قیمت پایانی روز شنبه به کار خود پایان داد که به خاطر میزان کاهش قیمت، ظن عرضه بازارساز در بازار در میان معامله‌گران قوت رفت.‌

دلار تهران هم اگرچه با اهرم درهم کاهشی شد ولی بالاتر از قیمت پایانی روز یکشنبه معاملات را به پایان رساند.

حمایت دلار در مهرماه

بررسی‌ها از نمودار دلار تهران نشان می‌دهد که اسکناس آمریکایی در طول مهرماه هروقت به ناحیه ۵۰ آر اس آی رسیده، حمایت شده و هربار به این محدوده برخورد کرده، افزایش یافته است.

در ابتدای معاملات روز قبل هم دلار سقف مثلث اصلاحی خود را شکست ولی در ادامه با اهرم درهم به سقف شکسته شده مثلث پولبک زد. از نظر تکنیکی شکست محدوده مقاومت ۵۱ هزار و ۴۰۰ تومان و تثبیت بالای آن که همسطح مقاومت کیوجنسن هست برای تایید صعودی شدن دلار اهمیت دارد.

تتر لیدر می‌شود؟

 تتر در روز قبل در ابتدای روز افزایشی بود ولی در ادامه از ساعت ۱۱ افزایش قیمت‌ها متوقف شد و در بعد از ظهر روند نزولی به معاملات درهم برگشت به نحوی که بیشتر مسیر رفته صبح را برگشت.

بررسی تکنیکالی تتر در بازه روزانه تشکیل یک مثلث قیمتی را تایید میکند. از دی‌ماه سال جاری قیمت تتر به وسیله یک خط روند حمایتی صعودی حمایت شده است.

در حال حاضر محدوده پنجاه هزار تومان حمایت خط روند صعودی است و تثبیت در پایین محدوده ۴۹ هزار و ۵۰۰ تومان هم به معنای از دست رفت زُن حمایتی است که می تواند شتاب کاهشی تتر را بیشتر کند. ولی در صورتی که تتر به وسیله خط روند صعودی خود حمایت شود و رو به بالا حرکت کند محدوده قیمتی ۵۴ هزار تومان سقف مثلث تشکیل شده برای تتر است.

باتوجه به نزدیکی تتر به محدوده حمایتی نحوه رفتار تتر می‌تواند برای دلار تعیین کننده باشد و تتر پتانسیل سیگنال‌دهی به بازار را دارد.

 رشد شبانه انس طلا

سکه امامی روز قبل بیشتر ساعات معاملاتی را در محدوده ۲۸ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان معامله شد ولی در نهایت در آخرین ساعت معاملاتی با پیروی از طلای آب شده از سطح فوق پنجاه هزار تومان کاهش یافت و در محدوده ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بسته شد.

طلای آب شده که با صعودی شدن انس جهانی طلا لیدر افزایشی بازار ارز و طلا از نیمه مهر به بعد بوده است در روز قبل با عقب‌گرد انس، طلای آب‌شده کاهش قابل توجهی را ثبت‌کرد.

بازدهی اوراق خزانه روز قبل کاهش‌یافت و انتظارات از گسترش جنگ غزه فروکش کرد که باعث کاهش قیمت انس جهانی طلا شد در فضای خبری این چنینی در روز قبل قیمت انس جهانی طلا کاهشی شد و انتظارات افزایشی از انس طلا خنثی شد.

البته پس از حمله‌ای که به پایگاههای ایالات متحده در منطقه خاورمیانه در شب گذشته شد انس طلا افزایش یافت که اگر این روند نزولی نشود میتواند انتظارات کاهشی معامله گران طلای‌آب‌شده را تعدیل کند.

طلای آب شده در حال حاضر حمایت ده میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و مقاومت ده میلیون و ۶۴۰ هزار تومانی را پیش رو دارد.

الاکلنگ‌ خودرویی و بانکی در بورس

معامله‌گران بازار سرمایه در انتظار بهبود معاملات گروه خودرویی برای صعودی شدن بودند که گزارش افزایش زیان خودرویی‌ها کار بازار را خراب کرد و روند قیمت‌ها را نزولی کرد.

از آنجایی که گروه خودرویی لیدر سنتی بازار سرمایه شناخته می‌شود مقصر کاهش روز قبل شاخص کل هم گروه خودرویی شناخته شد.

همزمان با کاهش شاخص کل ارزش معاملات خرد روند صعودی به خود گرفته‌است ولی این روند به قدری ضعیف است که نمی‌تواند سیگنال بازگشت شاخص کل را ارایه کند.

در ساعات پایانی معاملات روز قبل بانک ملت به عنوان لیدر گروه بانکی رنج مثبت زد و از ریزش دست جمعی گروه‌ها جلوگیری کرد.

نسبت قیمت به سوداوری گروه بانکی زیر ۴ است و برای بانک ملت این نسبت به پایین‌تر از ۳ رسیده که نشان دهنده پیشروی سود نقدی این گروه نسبت به سود بانکی است و افزایش استقبال را توجیه می‌کند.

شاخص گروه بانکی با نزدیکی به حمایت ۳۸ درصد فیبوناچی به بالا برگشته‌است که این روند با لیدری بانک‌ ملت در روز جاری می‌تواند ادامه‌دار باشد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
آغاز حراج گسترده سکه از دوشنبه در مرکز مبادله 04 مه 2024

آغاز حراج گسترده سکه از دوشنبه در مرکز مبادله

اکوایران: یازدهمین جلسه حراج سکه طلا در روز دوشنبه مورخ ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، برگزار خواهد شد.

نقره و خودروهای برقی/ نقش فلز نقره در صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر! 04 مه 2024

نقره و خودروهای برقی/ نقش فلز نقره در صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر!

اکوایران: نوسانات نرخ بهره، تورم و ارزش دلار بر قیمت کوتاه مدت نقره تاثیر می‌گذارد. در میان‌مدت، رشد صنایع مصرف‌کننده نقره و وضعیت تولید جهانی آن از جمله عوامل کلیدی تعیین‌کننده قیمت نقره هستند.

جزئیات جدیدترین حراج سکه در مرکز مبادله 04 مه 2024

جزئیات جدیدترین حراج سکه در مرکز مبادله

​اکوایران: دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳، روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت با عرضه تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی و بدون بسته بندی برگزار می‌شود.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.