جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 37491
  • 28 اکتبر 2023 - 14:13
  • 135 بازدید
  • ۰ دیدگاه

آتش جنگ غزه، اونس طلا را ۲۰۰۰ دلاری کرد

آتش جنگ غزه، اونس طلا را ۲۰۰۰ دلاری کرد
آتش جنگ غزه، اونس طلا را ۲۰۰۰ دلاری کرد

در پی بالا گرفتن آتش جنگ در غزه، قیمت طلا در معاملات بازارهای جهانی برای نخستین بار در ۶ ماه اخیر وارد کانال ۲۰۰۰ دلاری شد.

اونس طلا برای نخستین بار از ماه می به بالای ۲۰۰۰ دلار در رسید. نگرانی‌ها در مورد گسترش درگیری‌ها در خاورمیانه عامل اصلی این رشد بود و توانست اثر منفی بازدهی بی‌سابقه اوراق قرضه را خنثی کند.

پس از اینکه ارتش اسرائیل اعلام کرد در حال «گسترش فعالیت زمینی» در غزه است، قیمت لحظه‌ای طلا بیش از یک درصد افزایش یافت و وارد ابرکانال ۲۰۰۰ دلاری شد.  

از زمان آغاز جنگ غزه (۲۱ روز پیش) و باافزایش تقاضا برای دارایی‌های امن، قیمت طلا حدود ۹ درصد رشد داشته است.

افزایش قیمت طلا در این ماه باعث می‌شود این فلز به طور فزاینده‌ای از یکی از پویایی‌های معاملاتی سنتی خود جدا شود زیرا بازده خزانه‌داری تعدیل‌شده بر اساس تورم نزدیک به بالاترین میزان در بیش از یک دهه گذشته است.

معمولاً در چنین سناریویی شمش طلا تحت فشار فروش گسترده قرار می‌گیرد. با این حال، به نظر می‌رسد که این رابطه در سال گذشته به دلیل ترکیبی از تقاضای بانک مرکزی و خرید دارایی امن، حتی با افزایش نرخ‌های بهره واقعی، قیمت‌ طلا را برای ماه‌ها بالا  (و در محدوده معقولی) حفظ کرد.

این روند سرانجام در هفته‌های قبل از حمله حماس به اسرائیل نشانه‌هایی از تغییر را نشان داد، زمانی که سیگنال‌هایی از سوی سیاست‌گذاران فدرال رزرو مبنی بر تداوم سیاست‌های انقباضی به سقوط شدید قیمت شمش کمک کرد.

با این حال، خطر سرایت درگیری به منطقه وسیع‌تری که برای عرضه جهانی انرژی حیاتی است، بازارها را متزلزل کرده است. افزایش قیمت نفت می تواند تورمی ایجاد کند که مهار آن برای بانک های مرکزی بدون آسیب رساندن به اقتصاد بسیار دشوار است، وضعیتی که برای طلا خوب است.

در لحظه تنظیم این گزارش هر اونس طلا در محدوده ۲۰۰۵ دلاری در حال معامله است.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
اثر آتش‌بس بر بازارها/ بازدهی کدام سکه در یکسال گذشته منفی بوده؟ 02 مه 2024

اثر آتش‌بس بر بازارها/ بازدهی کدام سکه در یکسال گذشته منفی بوده؟

اکوایران: جنگ غزه ریسک در خاورمیانه را افزایش داد و افزایش سطح ریسک تا حدودی اثر خود را بر بازار ارز و سرمایه گذاشت. با قوت گرفتن احتمال آتش‌بس اکوایران در این گزارش اثر آتش‌بس در جنگ را بر بازارها بررسی می‌کند.

قیمت بیت‌کوین تا چه سطحی ممکن است کاهش یابد؟ 02 مه 2024

قیمت بیت‌کوین تا چه سطحی ممکن است کاهش یابد؟

اکوایران: بیت‌کوین در هفته‌های اخیر با کاهش قیمت قابل توجهی همراه شده است و این احتمال وجود دارد که قیمت آن به کمتر از ۴۰ هزار دلار نیز سقوط کند.

پایان دعوای سازمان امور مالیاتی با طلافروشان 02 مه 2024

پایان دعوای سازمان امور مالیاتی با طلافروشان

اکوایران: سرانجام پس از اعتراض فعالان صنفی طلا و جواهر، سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد که این افراد به ثبت همزمان صورت‌حساب الکترونیکی در ۲ سامانه مودیان و جامع تجارت الزامی ندارند و ثبت در یکی از این سامانه‌ها کافی است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.