دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 37613
  • 28 اکتبر 2023 - 20:14
  • 126 بازدید
  • ۰ دیدگاه

پیش‌بینی محتاطانه کارشناسان از افزایش قیمت طلا

پیش‌بینی محتاطانه کارشناسان از افزایش قیمت طلا
پیش‌بینی محتاطانه کارشناسان از افزایش قیمت طلا

اکوایران: اکثر کارشناسان معتقدند قیمت طلا در هفته آتی با افزایش همراه خواهد شد چراکه جنگ ادامه‌دار در خاورمیانه هنوز هم از افزایش قیمت فلز زرد حمایت می‌کند.

به گزارش اکوایران، با ادامه جنگ در خاورمیانه، طلا توانست افزایش قیمت‌های اخیر خود را حفظ کند.

به نوشته سایت کیتکو، قیمت لحظه‌ای این فلز گران‌بها طی امروز شنبه (۶ آبان) بیش از ۲ هزار دلار به ازای هر اونس بوده است. دلیل ورود قیمت طلا به کانال ۲ هزار دلار این است که با بسته شدن بازارها در روزهای شنبه و یکشنبه، معامله‌گران به دلیل نگرانی از وخیم شدن شرایط در جنگ میان حماس و اسرائیل، به خرید طلای بیشتری روی آورده‌اند.

تازه‌ترین نظرسنجی هفتگی سایت کیتکو از قیمت طلا نشان می‌دهد معامله‌گران خرد نسبت به افزایش قیمت طلا در هفته منتهی به ۱۲ آبان خوشبین هستند و اکثر تحلیل‌گران بازار نیز همین نظر را دارند؛ با این حال، اقلیت قابل توجهی از تحلیل‌گران معتقدند قیمت فلز زرد می‌تواند در هفته آینده تثبیت شود یا اینکه کاهش یابد.

یکی از استراتژیست‌های ارشد بازار به کیتکو اعلام کرده: «قیمت طلا در هفته آینده شاهد یک جهش بزرگ خواهد بود؛ اما من مطمئن نیستم که این جهش مثبت است یا اینکه باعث افت قیمت طلا می‌شود».

کارشناسان همچنین انتظار دارند بانک مرکزی آمریکا در جلسه آتی خود نرخ بهره را ثابت نگه دارد، اما امکان افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر همچنان به قوت خود باقی است. با وجود اینکه میزان تورم آمریکا کاهش یافته، اما سرعت این کاهش به اندازه‌ای نبوده که فدرال رزرو بگوید چرخه افزایش نرخ بهره به پایان رسیده است.

به گفته کارشناسان، توقف افزایش نرخ بهره در جلسه آتی فدرال رزرو می‌تواند خبر خوبی برای فلز زرد باشد؛ اگر این اتفاق باعث افزایش قیمت طلا نیز نشود، حداقل از سقوط قیمت آن جلوگیری می‌کند. از سوی دیگر، ثابت ماندن نرخ بهره نمی‌تواند باعث افزایش قابل توجه قیمت این فلز گران‌بها شود چراکه سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا هنوز هم بسیار بالا است.

در این هفته ۱۱ کارشناس وال‌‎استریت در نظرسنجی هفتگی سایت کیتکو برای قیمت طلا شرکت کردند. شش کارشناس (۵۴ درصد) انتظار دارند قیمت طلا در هفته آینده صعودی باشد. سه تحلیل‌گر وال‎‌استریت (۲۷ درصد) اعلام کردند فلز زرد در هفته آتی با کاهش قیمت روبه‌رو می‎شود. دو کارشناس (۱۸ درصد) نیز نسبت به روند طلا در هفته آینده خنثی بودند.

در همین حال، ۶۰۲ سرمایه‌گذار خرد در نظرسنجی آنلاین کیتکو شرکت کردند. در این میان، ۳۹۵ سرمایه‌گذار (۶۶ درصد) اعلام کردند قیمت هفته آینده طلا افزایشی خواهد بود. همچنین ۱۲۶ نفر (۲۱ درصد) انتظار دارند این فلز گران‌بها در هفته آینده با کاهش قیمت روبه‌رو شد. این در حالیست که ۸۱ شرکت‌کننده (۱۳ درصد) نسبت به چگونگی تغییر قیمت طلا در هفته آینده خنثی بودند.

کیتکو 6 آبان

جلسه بانک مرکزی آمریکا در روز چهارشنبه (۱۰ آبان) که در آن نسبت به چگونگی تغییر نرخ بهره تصمیم‌گیری می‌شود، مهم‌ترین رخداد اقتصادی روزهای آینده محسوب می‌شود.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
۵ دلیل اصلی ریزش قیمت سکه در بازار 29 آوریل 2024

۵ دلیل اصلی ریزش قیمت سکه در بازار

اکوایران: همزمان با نوسانات کاهشی قیمت دلار و تتر، برخی اخبار سیاسی و اقتصادی هم زمینه‌ساز ریزش قیمت سکه در بازار شده است.

عیار سکه‌های مبادله چند است؟ 29 آوریل 2024

عیار سکه‌های مبادله چند است؟

دلار در بازار ارز به قیمت اسفند پارسال برگشت/ نفس دلار در پشت خط گرفت/ معامله‌گران می‌گویند حجم تزریق بازار ساز بالاست/ ورود پول به صندوق‌های طلا رکورد میانگین سه ماهه را شکست/ عیار سکه‌های مبادله چند است؟

درخشش طلا در سایه‌های اقتصادی/ چگونگی افزایش جذابیت طلا در برابر بی‌ثباتی‌های جهانی! 29 آوریل 2024

درخشش طلا در سایه‌های اقتصادی/ چگونگی افزایش جذابیت طلا در برابر بی‌ثباتی‌های جهانی!

اکوایران: قیمت طلا به دلیل انتظارات کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو و تقاضای سرمایه‌گذاری در شرایط بی‌ثباتی جهانی انتظار می‌رود که در کوتاه‌مدت افزایش یابد. در میان‌مدت، پیش‌بینی‌ها نشان از احتمال رسیدن قیمت طلا به بیش از ۲۵۰۰ دلار در هر اونس تا پایان سال ۲۰۲۴ می‌دهند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.