پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 38410
  • 31 اکتبر 2023 - 8:14
  • 130 بازدید
  • ۰ دیدگاه

حمایت بازار ارز و سکه حفظ شد

حمایت بازار ارز و سکه حفظ شد
حمایت بازار ارز و سکه حفظ شد

نبض بازار ارز و سکه به افق فلسطین میزند/ اتهام زنی توئیتری رسانه دولتی و بخش خصوصی درباره ارز سوژه معامله‌گران شد/ فنی ها می‌گویند تا وقتی حمایت های دلار حفظ می‌شود جریان بازار کاهشی نمی‌شود/ بزرگترین اسکناس ایران و سوئیس در هشتاد سال گذشته چقدر تغییر کرده؟

به گزارش اکوایران، معامله‌گران می‌گویند لیدر روند قیمتی بازارها جنگ غزه شده است،‌ خبر تشدید جنگ می‌آید بازار بالا می‌رود، شرایط کمی آرام می‌شود بازار را اصلاحی می‌کند.

آن‌ها معتقدند در بازار دوشنبه خبری از جنگ نبود و بیشتر راجع به جابجایی نیروها و رایزنی برای آزادی اسیران بود. به واسطه این فضای خبری تمامی بازارها روز آرامی را سپری کردند.

خبرهای منفی در بازار

در روز دوشنبه یک خبر به بازار آمد که در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۵۰ هواپیمای نظامی آمریکا وارد خاورمیانه شدند. همچنین وبسایت خبری فری بیکن مدعی شده قانون‌گذاران جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان آمریکا قرار است سخت‌ترین بسته تحریم‌های ایران را که تا کنون توسط کنگره پیشنهاد شده به اجرا بگذارد. 

بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در روز دوشنبه گفته زمان برای مذاکرات احیای برجام رو به پایان است و ازسرگیری این مذاکرات اهمیت دارد. این درحالیست که ناصر کنعانی،‌ سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری گفته موضوع مذاکرات در چارچوب تعریف شده و در چارچوب سلطان عمان مفتوح است. 

کنایه معامله گران درباره عامل رشد دلار

غیر از خبرهای بین‌الملل دعوای روزنامه دولت با رییس جدید اتاق بازرگانی هم مورد توجه معامله‌گران بود. ایران اقتصادی رییس اتاق ایران را متهم به فشار برای افزایش نرخ ارز کرده بود. در مقابل سلاح‌ورزی هم وزارت اقتصاد را متهم به فشارهای غیرکارشناسی و عوام‌فریبانه در جهت بر هم زدن سیاست های ثبات ساز کرده است.

مجیدرضا حریری، رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین که وکیل مدافع دولت در بازار ارز شده، توئیت زده و مدعی شده حساب‌های کاربری که نشانه‌های مشخصی از رژیم صهیونیستی دارند، مردم را به خرید ارز و طلا تهییج می‌کنند. معامله‌گران می‌گویند آخر نفهمیدیم گرانی دلار تقصیر مردم است، رژیم صهیونیستی، دلال، کار سلاح‌ورزی و رفقاست یا وزارت اقتصاد.

در بازار هم روند معاملات نوسانی بود، قیمت دلار هرات در روز دوشنبه ۵۰ هزار و ۸۵۰ تومان شروع کرد و بین ۵۰ هزار و ۷۰۰ تا ۵۰ هزار و ۹۰۰ تومان نوسان داد.

وضعیت بلوکه در بازار ارز وجود دارد و قیمت دلار فردایی در پشت خط حوالی ۵۱ هزار و ۱۰۰ تومان در معامله بود. قیمت درهم در ۱۳ هزار و ۹۸۰ تومان شروع شد و با افزایش جزئی در ۱۴ هزار و ۱۰ تومان بسته شد.

با این قیمت درهم، دلار ۵۱ هزار و ۴۰۰ تومان برآورد می‌شود. روند دلار هرات و درهم در طول معاملات روزانه برعکس بود، ‌هرات شل و رو به پایین بود اما درهم بالایی داد. قیمت سکه هم امروز نوسان خاصی نداشت و در حوالی ۲۹ میلیون و ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان در معامله بود. سکه رفاه در معاملات دوشنبه بالاتر از تمامی بازارهای سکه بود و در ۲۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان کار خودش را به پایان رساند. فعالان بازار سکه معتقدند بازار کاملا کنترل شده‌است و بازارساز از طریق دلار این کار را انجام می‌دهد.

معامله‌گران فنی معتقدند همچنان بازارها حمایت خودشان را حفظ کردند و تا این‌ سطوح در بازار حفظ شود شاهد کاهش نخواهیم بود. حمایت سکه ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است و حمایت درهم حوالی مرز کانال ۱۴ هزار تومان و طلای آبشده ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان.

نکته بازار ارز مقایسه بزرگترین اسکناس سوئیس و ایران از سال ۱۹۴۰ تا ۲۰۲۳ بود. بزرگترین اسکناس سوئیس در این بازه ۱۰۰۰ فرانک هست و بالاتر نرفته. اسکناس ایران از ۱۰۰۰ ریال به دو میلیون ریال رسیده. در واقع اسکناس ایران ۱۹۹ هزار و ۹۰۰ درصد رشد کرده است.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
شرط کافی کف‌زنی بازار ارز 02 مه 2024

شرط کافی کف‌زنی بازار ارز

محدوده حمایتی مهم بازار هم حوالی ۶۰ هزار و ۸۰۰ تومان تا ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان است که اگر از دست برود می‌تواند به سمت کف قیمت سال ۱۴۰۳ برود. شرط کافی این امر هم از دست رفتن حمایت درهم امارات است.

چشمک‌ فدرال رزرو به‌ سکه‌بازان/ پیش‌بینی قیمت سکه از ۳ جناح 02 مه 2024

چشمک‌ فدرال رزرو به‌ سکه‌بازان/ پیش‌بینی قیمت سکه از ۳ جناح

در حال حاضر برخی از سکه‌بازان با اشاره به نوسانات طلای جهانی امیدوارند که سکه در روز جاری صعودی شود، اما برخی دیگر معتقدند اگر دلار و تتر در روز جاری نزولی شود، این اتفاق می‌تواند اثر طلای جهانی بر روی سکه را تعدیل کند.

سخنگوی دولت: حال منابع ارزی کشور خوب است 02 مه 2024

سخنگوی دولت: حال منابع ارزی کشور خوب است

سخنگوی دولت با بیان اینکه نظام بانکی متوجه شده دولت با آنها شوخی ندارد و با هر تخلفی برخورد می‌کند، گفت: تجارت خارجی در فروردین‌ ۱۴۰۳ در مجموع ۱۰.۴ میلیارد دلار بود که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نزدیک به ۵۰ درصد افزایش داشته، پس تبادلات ارزی دارد انجام می‌شود و حال منابع ارزی کشور خوب است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.