جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 38726
  • 01 نوامبر 2023 - 8:14
  • 130 بازدید
  • ۰ دیدگاه

چرا خرید دلار در بازار بالا رفت؟

چرا خرید دلار در بازار بالا رفت؟
چرا خرید دلار در بازار بالا رفت؟

اخبار منفی قیمت‌ها را از کف به مقاومت رساند/ ریش سفیدهای بازار می‌گویند بازارساز حواسش به جمع شدن فنر ارزی باشد/ سکه فردایی وارد کانال ۳۱ میلیون تومان شد/ چرا امروز خرید دلار در بازار بالا رفت؟ ظاهرا پای یمن و ترکیه در میان است.

به گزارش اکوایران، به عقیده معامله‌گران بازار ارز و سکه بعد از حمایت در کف فنی افزایشی شد. معامله‌گران می‌گویند در روز سه‌شنبه خریدار وارد بازار شده است و قیمت‌ها افزایشی شدند.

قیمت دلار هرات با گپ مثبت در ۵۱ هزار و ۳۰۰ تومان شروع به کار کرد و بین ۵۱ هزار و ۱۰۰ تومان تا ۵۱ هزار و ۴۰۰ تومان نوسان داد. این در حالی بود که قیمت دلار فردایی هرات تا ۵۱ هزار و ۶۰۰ تومان بالا رفت و فعلا در عبور از این مرز مقاومت ناکام مانده.

قیمت درهم با گپ مثبت ۱۱۰ تومانی در ۱۴ هزار و ۱۲۰ تومان بازگشایی کرد و در ۱۴ هزار و ۱۰۰ تومان بسته شد. با این نرخ درهم،‌ قیمت دلار ۵۱ هزار و ۷۰۰ تومان برآورد می‌شود. قیمت سکه در ۲۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان آغاز کرد و با افزایش تا ۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بالا رفت. سکه فردایی نیز در معاملات عصر وارد کانال ۳۱ میلیون شد. قیمت طلای آبشده هم با افزایش به ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید.

اخبار جنگ پررنگ شد

در روز سه‌شنبه اخبار حاکی از شدت گرفتن جنگ غزه بود. همزمان با خبر رایزنی ایران و قطر برای ۵۲ زندانی از ۲۴۰ زندانی اسرائیلی در دست حماس، نیویورک‌تایمز مدعی شد حمله زمینی اسرائیل آغاز شد. البته در معاملات عصر این جو تنش با شدت گرفتن حملات یمن به اسرائیل بیشتر شد. 

با این حال که قیمت دلار با افزایش وارد کانال ۵۱ هزار تومان شد ایران اقتصادی یک گزارش زده با این تیتر: بانک مرکزی خونسرد، دلالان دلسرد. معامله‌گران با تجربه یک توصیه به بازارساز دارند و می‌گویند تزریق و مداخله در بازار فردایی، فشرده کردن فنر قیمت دلار است و فقط در کوتاه‌مدت جواب است. 

در روز سه‌شنبه پست همتی،‌رئیس کل اسبق بانک مرکزی در شبکه ایکس دست به دست می‌شد. همتی گفت تورم، بدترین و مخربترین نوع مالیات است که پس انداز را متوقف و سرمایه‌گذاری را دچار نخوت می‌کند. ‌هر چند یکی از دلایل و نه‌تنها دلیل تورم، شوک‌های منفی ارزی است، ولی تلاش برای تثبیت دستوری نرخ ارز، بدون خاموش کردن موتور تورم، موجب رانت، خروج بیشتر سرمایه و شوک مجدد ارزی می‌شود.

قیمت‌ها به مقاومت رسیدند

معامله‌گران فنی معتقدند با افزایش بازارها در روز سه‌شنبه قیمت‌ها به مقاومت رسیدند. اگر قیمت دلار در روز چهارشنبه بالای ۵۱ هزار و ۷۰۰ تومان تثبیت بدهد می‌تواند وارد کانال ۵۲ هزار تومان بشود. شرط لازم این اتفاق هم تثبیت درهم در بالای مرز ۱۴ هزار و ۲۰۰ تومان است. گروهی از معامله‌گران با اشاره به وضعیت بلوکه می‌گویند که این وضعیت در بازار پنجشنبه و جمعه وجود ندارد و احتمال افزایش در این روزها وجود دارد. 

نکته بازار ارز این است که برخی معامله‌گران می‌گفتند افزیش خریدار در بازار سه‌شنبه برای سفر به ترکیه و شرکت در کنسرت‌هاست.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
ربع سکه خلاف جریان شنا کرد 03 مه 2024

ربع سکه خلاف جریان شنا کرد

اکوایران: قیمت دلار تهران در هفته جاری با سقوط کار خود را شروع کرد و در برگشت رو به بالا نتوانست از سد مقاومت ۶۳ هزار تومان بگذرد و دوباره فروریخت.

اثر آتش‌بس بر بازارها/ بازدهی کدام سکه در یکسال گذشته منفی بوده؟ 02 مه 2024

اثر آتش‌بس بر بازارها/ بازدهی کدام سکه در یکسال گذشته منفی بوده؟

اکوایران: جنگ غزه ریسک در خاورمیانه را افزایش داد و افزایش سطح ریسک تا حدودی اثر خود را بر بازار ارز و سرمایه گذاشت. با قوت گرفتن احتمال آتش‌بس اکوایران در این گزارش اثر آتش‌بس در جنگ را بر بازارها بررسی می‌کند.

قیمت بیت‌کوین تا چه سطحی ممکن است کاهش یابد؟ 02 مه 2024

قیمت بیت‌کوین تا چه سطحی ممکن است کاهش یابد؟

اکوایران: بیت‌کوین در هفته‌های اخیر با کاهش قیمت قابل توجهی همراه شده است و این احتمال وجود دارد که قیمت آن به کمتر از ۴۰ هزار دلار نیز سقوط کند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.