سه شنبه, ۲ تیر , ۱۴۰۵
پ
  • شناسه خبر: 170820
  • 11 دسامبر 2024 - 20:32
  • 239 بازدید
  • ۰ دیدگاه

گام نخست برای تغییر نظام سهمیه‌بندی بنزین؛ کارت‌های سوخت از سال آینده جمع‌آوری می‌شوند

گام نخست برای تغییر نظام سهمیه‌بندی بنزین؛ کارت‌های سوخت از سال آینده جمع‌آوری می‌شوند
گام نخست برای تغییر نظام سهمیه‌بندی بنزین؛ کارت‌های سوخت از سال آینده جمع‌آوری می‌شوند

بنا بر اعلام مالک شریعتی، با تصمیم جدید مجلس، کارت‌های سوخت به‌زودی حذف شده و سهمیه بنزین مستقیماً به کارت بانکی مالکان خودروها منتقل خواهد شد.

به گزارش اکوایران، مالک شریعتی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، امروز -۲۱ آذر- با حضور در برنامه زنده تلویزیونی اعلام کرد: بر اساس مصوبه مجلس، کارت‌های سوخت خودروها از سال آینده جمع‌آوری می‌شود و سهمیه بنزین مستقیماً به کارت بانکی صاحب خودرو منتقل خواهد شد.

خبر مرتبط

خبر نماینده مجلس از احتمال افزایش قیمت حامل های انرژی/ ساز ناکوک برای واردات بنزین؟

خبر نماینده مجلس از احتمال افزایش قیمت حامل های انرژی/ ساز ناکوک برای واردات بنزین؟

شهباز حسن‌پور، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با انتقاد از واردات بنزین و شیوه مصرف انرژی در کشور، تأکید کرد که مدیریت نادرست منابع انرژی و نابرابری در مصرف، اقتصاد کشور را گران اداره می‌کند و تنها راه‌حل، صرفه‌جویی و ارائه بسته‌ای جامع برای اصلاح وضعیت است.

دبیری از تغییر مدل سهمیه‌بندی بنزین می‌گوید

شهرام دبیری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری در ۱۵ آذر خبر داد که پیشنهاد شده کارت سوخت به نام افراد صادر شود و نه به نام خودرو تا عدالت بیشتری در توزیع یارانه‌ها برقرار شود. 

معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری همچنین تاکید کرد که قیمت بنزین سهمیه‌ای تغییر نمی‌کند و دولت با این موضوع موافق است که سهمیه را به کد ملی اختصاص دهد. در دولت ابراهیم رئیسی نیز این طرح به صورت پایلوت در کیش اجرا شد اما طرح تخصیص بنزین به هر نفر در کیش، پس از مدتی متوقف شد و به‌طور گسترده‌تری ادامه نیافت.

جواد اوجی، وزیر نفت دولت سیزدهم، اردیبهشت سال گذشته با اشاره به اهمیت استفاده از کارت‌های سوخت شخصی تاکید کرده بود که طبق قانون بودجه ۱۴۰۳، ۹۵ درصد سوخت‌گیری‌ها باید از طریق این کارت‌ها انجام شود. او همچنین گفته بود: «یکی از راه‌های مدیریت مصرف بنزین، استفاده از کارت سوخت خودروهاست و این موضوع از سوی قانون‌گذار تکلیف شده است.»

طرح تخصیص بنزین به نفر برای مدیریت مصرف

محمدطلا مظلومی، عضو کمیسیون انرژی بهارستان نیز یازدهم آذرماه سال جاری از طرح جدیدی برای مدیریت مصرف بنزین خبر داد که هدف آن کاهش ناترازی و بهبود توزیع این سوخت میان مردم است. او این طرح را گامی مهم در اصلاح وضعیت مصرف بنزین معرفی کرد و گفت: «طرح تخصیص بنزین به نفر، یکی از بهترین راه‌حل‌های پیش‌روی دولت برای مدیریت مصرف و کاهش فشار اقتصادی بر مردم است.»

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
23 ژوئن 2026

اطلاعیه جدید شرکت برق / از ساعت ۱۲ ظهر برق این مناطق قطع می‌شود

شرکت توزیع برق دماوند از اعمال خاموشی‌های موقت در برخی مناطق این شهرستان در روز سه‌شنبه خبر داد.

ریزش قیمت‌ها در بازار جهانی نفت/مسیر عرضه در تنگه هرمز هموار می‌شود 23 ژوئن 2026

ریزش قیمت‌ها در بازار جهانی نفت/مسیر عرضه در تنگه هرمز هموار می‌شود

در پی گزارش‌ها مبنی بر ازسرگیری جریان نفت از تنگه هرمز پس از گفت‌و‌گو‌های اخیر، قیمت نفت در بازار‌های جهانی به روند نزولی خود ادامه داد؛ هرچند ناظران بازار به دلیل فضای بی‌اعتمادی سیاسی، نسبت به پایداری این کاهش قیمت‌ها در بلندمدت همچنان با احتیاط برخورد می‌کنند.

رکورد جدید در ذخایر آبی البرز/  سد کرج به ۸۸ درصد رسید 23 ژوئن 2026

رکورد جدید در ذخایر آبی البرز/ سد کرج به ۸۸ درصد رسید

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای البرز با اشاره به آخرین آمار وضعیت سد‌های مخزنی استان، از افزایش حجم ذخیره آب در سد‌های کرج و طالقان خبر داد و بر ضرورت تداوم مدیریت مصرف آب با توجه به شرایط اقلیمی و افزایش دما تأکید کرد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.