جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 39635
  • 04 نوامبر 2023 - 20:14
  • 132 بازدید
  • ۰ دیدگاه

پیش بینی قیمت سکه بعد از سخنرانی حسن نصرالله

پیش بینی قیمت سکه بعد از سخنرانی حسن نصرالله
پیش بینی قیمت سکه بعد از سخنرانی حسن نصرالله

اکوایران: روز موعود برای سکه‌بازان فرا رسید. سید حسن نصرالله روز جمعه موضع رسمی خود در قبال حماس و اسرائیل را مشخص کرد. در شرایط کنونی فعالان بازار روند حرکتی قیمت سکه امامی در اولین روز هفته را چگونه پیش بینی کرده‌اند؟

به گزارش اکوایران، بازار ارز و سکه تهران در روزهای پایانی هفته گذشته در حالت آماده باش قرار گرفته بود. آن زمان حزب‌الله لبنان دو ویدئو کوتاه منتشر کرد که در یکی از آنها اعلام شد سیدحسن نصرالله روز جمعه ۱۲ آبان سخنرانی خواهد کرد.

همین امر موجب شد گمانه‌زنی‌ها پیرامون این موضوع در بسیاری از کشور‌های عربی، غربی و البته بازار فردوسی تهران داغ شود. آن‌طور که در خبر‌ها آمده بود اکانت توییتری حزب‌الله خطاب به اسرائیل نوشته بود که زمان زیادی ندارید. همچنین شبکه المیادین اعلام کرده بود خاورمیانه به‌روز جمعه چشم دوخته و پیگیر نتایج این سخنرانی است.

برخی از معامله‌گران بازار فردوسی تهران تصور می‌کردند ورود رسمی حزب‌الله به جنگ اسرائیل با غزه، یکی از محور‌های سخنرانی سید حسن نصرالله خواهد بود.

با این حال، فعالان سیاسی روز جمعه از صحبت‌های او برداشت‌های متفاوتی داشتند. برخی می‌گفتند با وجودِ تمامی حساسیت‌ها درمورد سخنرانی دبیرکل حزب الله لبنان، این صحبت‌ها متعادل بود و از تمایل وی برای کاهش تنش‌ها حکایت داشت.

تحلیلگران سیاسی معتقدند سخن او از این بابت مهم است که اولاً باید آن را عملیاتی روانی علیه نظامیان اسرائیلی و ساکنان سرزمین‌های اشغالی دانست که آنها را از گسترش درگیری‌ها خواهد ترساند و ثانیاً نوع و دامنه درگیری‌های جدید را مخفی نگاه می‌دارد که این هم از اصول نظامی‌گری است.

می‌گویند دشمن را هم باید ترساند و هم باید در بی اطلاعی نگه‌داشت. این نکته‌ای است که خبرنگار بی‌بی‌سی در بیروت هم متوجه آن شد و در اولین گزارش خود بعد از سخنرانی نصرالله صراحتاً گفت که او همه را روی هوا نگه داشت.

بعد از این سخنرانی بررسی‌ها حکایت از آن دارد که قیمت طلای جهانی، قیمت دلار و قیمت نفت تا حدودی نزولی شدند.

قیمت سکه امامی هم در پشت‌خط جمعه در حول‌و‌حوش ۲۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به فروش رسید. پیشکسوت‌های بازار می‌گفتند سکه در‌حال‌حاضر مرز مهم ۳۰ میلیون تومان را پیش‌روی خود دارد و در مقابل، مرز ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هم برای سکه‌بازان از اهمیت بسزایی برخوردار است.

به عقیده آنها درصورتی‌که نرخ دلار در روز جاری به مسیر کاهش ادامه دهد جو فروش در بازار سکه سنگین‌تر خواهد شد. با این حال اگر خبر تازه‌ای از جنگ غزه به بازار مخابره شود ممکن است بر روی قیمت سکه اثر بگذارد.

حباب سکه 13 آبان

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
اثر آتش‌بس بر بازارها/ بازدهی کدام سکه در یکسال گذشته منفی بوده؟ 02 مه 2024

اثر آتش‌بس بر بازارها/ بازدهی کدام سکه در یکسال گذشته منفی بوده؟

اکوایران: جنگ غزه ریسک در خاورمیانه را افزایش داد و افزایش سطح ریسک تا حدودی اثر خود را بر بازار ارز و سرمایه گذاشت. با قوت گرفتن احتمال آتش‌بس اکوایران در این گزارش اثر آتش‌بس در جنگ را بر بازارها بررسی می‌کند.

قیمت بیت‌کوین تا چه سطحی ممکن است کاهش یابد؟ 02 مه 2024

قیمت بیت‌کوین تا چه سطحی ممکن است کاهش یابد؟

اکوایران: بیت‌کوین در هفته‌های اخیر با کاهش قیمت قابل توجهی همراه شده است و این احتمال وجود دارد که قیمت آن به کمتر از ۴۰ هزار دلار نیز سقوط کند.

پایان دعوای سازمان امور مالیاتی با طلافروشان 02 مه 2024

پایان دعوای سازمان امور مالیاتی با طلافروشان

اکوایران: سرانجام پس از اعتراض فعالان صنفی طلا و جواهر، سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد که این افراد به ثبت همزمان صورت‌حساب الکترونیکی در ۲ سامانه مودیان و جامع تجارت الزامی ندارند و ثبت در یکی از این سامانه‌ها کافی است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.