جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 41243
  • 08 نوامبر 2023 - 14:12
  • 122 بازدید
  • ۰ دیدگاه

شرط لازم و کافی ماندگاری دلار در ۵۰ هزار/ صادرات نفت ایران کاهش یافت؟

شرط لازم و کافی ماندگاری دلار در ۵۰ هزار/ صادرات نفت ایران کاهش یافت؟
شرط لازم و کافی ماندگاری دلار در ۵۰ هزار/ صادرات نفت ایران کاهش یافت؟

اکوایران: اگر قیمت درهم امروز همچنان در کانال ۱۴ تومان معامله شود، حتی قیمت دلار هرات می‌تواند به کانال ۵۱ هزار تومان برگردد. درواقع معامله‌گران کاهش درهم از این ناحیه را شرط لازم و کافی ماندگاری دلار در کانال ۵۰ هزار تومان می‌دانند.

به گزارش اکوایران، وضعیت بازار ارز در روز سه‌شنبه رنجِ رو به پایین بود و بالاخره قیمت دلار هرات در کانال ۵۰ هزار تومان تثبیت داد. بازار ارز هرات در روز گذشته ۵۱ هزار و ۱۰۰ تومان شروع به کار کرد و با کاهش – مانند سه روز گذشته – به سطح ۵۰ هزار و ۹۰۰ تومان رسید و در این سطح نیز بسته شد.

طی چند روز گذشته قیمت دلار هرات از هرجا ریزش داشت به عدد ۵۰ هزار و ۹۰۰ تومان می‌رسید و از این ناحیه حمایت می‌شد و دوباره به کانال ۵۱ هزار تومان برمی‌گشت؛ این چرخه دیروز سه‌شنبه ۱۶ آبان، تکرار نشد و قیمت دلار هرات در پشت‌خط با ۵۰ هزار و ۹۴۰ تومان، به کار خود پایان داد.

قیمت تتر در روز سه‌شنبه از ۵۱ هزار و ۵۰۰ با کاهش به زیر مرز حمایت مهم ۵۱ هزار و ۴۰۰ رفت؛ اما از ۵۱ هزار و ۲۰۰ تومان قیمت برگشت و تا ۵۱ هزار و ۷۵۰ بالا رفت و بیشتر در محدوده ۵۱ هزار و ۵۰۰ معامله شد. فعلا قیمت تتر یک سایه در زیر مرز حمایت ۵۱ هزار و ۴۰۰ تومان زده که اگر این حمایت از دست برود می‌تواند با کاهش تا ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان پایین برود.

قیمت درهم امارات هم شاهد نوسان کوتاه بود و در ۱۴ هزار و ۳۰ تومان آغاز به کار کرد و در نهایت در ۱۴ هزار و ۴۰ تومان به کار خود پایان داد. با این قیمت درهم، دلار ۵۱ هزار و ۵۰۰ تومان برآورد می‌شود.

به عقیده تحلیل‌گران فنی سطح حمایتی ۱۴ هزار تومان در بازار درهم برای دلار بسیار مهم است و تا زمانیکه این مرز حمایتی از دست نرود نمی‌توان گفت دلار به کاهش خود در کانال ۵۰ هزار تومان ادامه می‌دهد. اگر قیمت درهم امروز همچنان در کانال ۱۴ تومان معامله شود حتی قیمت دلار هرات می‌تواند به کانال ۵۱ هزار تومان برگردد. درواقع معامله‌گران کاهش درهم از این ناحیه را شرط لازم و کافی ماندگاری دلار در کانال ۵۰ هزار تومان می‌دانند.

در پشت خط سه‌شنبه خبر کاهش جریان نفت ایران در ماه اکتبر مورد توجه معامله‌گران بود. بلومبرگ مدعی شده بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط TankerTrackers، حرکت نفتکش‌ها نشان می‌دهد که صادرات نفت ایران در ماه اکتبر برای دومین ماه کاهش یافته است. صادرات نفت ایران در ماه اکتبر به ۱.۴۳ میلیون بشکه در روز رسید.

تحلیل‌گران تکنیکال معتقدند اگر قیمت دلار امروز حمایت ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان را از دست بدهد می‌تواند با اصلاح بیشتر به سطح حمایت بعدی یعنی ۵۰ هزار و ۶۰۰ تا ۵۰۰ تومان برسد. از نظر آن‌ها برای برگشت به روند صعودی باید قیمت دلار هرات پرقدرت مقاومت ۵۱ هزار و ۳۰۰ تومان را بشکند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
09 مه 2024

چاپ اسکناس ۱۰ هزار پزویی در آرژانتین چه معنایی دارد؟

به گزارش اکوایران، اقتصاد آرژانتین مدت‌هاست که شرایط بحرانی دارد. سال گذشته، خاویر میلی به ریاست‌جمهوری در این اقتصاد آمریکای لاتین دست پیدا کرد. فردی لیبرتارین که اقتصادی بحران‌زده را به ارث برد. میلی وعده داد که اقتصاد را درمان کند. از زمانی‌که او به قدرت رسیده تا کنون، تورم سالانه رکوردشکنی کرده است، اما […]

سیگنال مالیاتی به صندوق‌های طلا 09 مه 2024

سیگنال مالیاتی به صندوق‌های طلا

اکوایران: قیمت‌ سکه و طلا در رکود است. ارزش معاملات صندوق‌های طلا کاهش چشمگیری یافته ولی ورود پول حقیقی به صندوق‌های طلا قابل توجه و ادامه‌دار است. به نظر می‌رسد وضع مالیات بر طلا و تعطیلی تعدادی از طلافروشی‌ها دلیل ورود پول حقیقی به صندوق‌های طلا باشد.

09 مه 2024

کفِ بورس رویت شد؟

قیمت ارز و سکه در همان کانالی که هفته قبل بسته شده بود این هفته‌ را به پایان رساند. قیمت دلار هرات در ۶۰ هزار و ۴۵۰ تومان، قیمت سکه در ۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و قیمت طلا در ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان بسته شدند که همگی نسبت به ابتدای هفته […]

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.