جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 44457
  • 23 نوامبر 2023 - 2:11
  • 111 بازدید
  • ۰ دیدگاه

زلزله در بازار رمزارزها؛ علت کناره ‎گیری مدیرعامل شرکت «بایننس» چه بود؟

زلزله در بازار رمزارزها؛ علت کناره ‎گیری مدیرعامل شرکت «بایننس» چه بود؟
زلزله در بازار رمزارزها؛ علت کناره ‎گیری مدیرعامل شرکت «بایننس» چه بود؟

اکوایران: شرکت بایننس به عنوان بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال در جهان به پرداخت جریمه‌های مالی سنگین محکوم شده و مدیرعامل این شرکت نیز از سِمت خود استعفا داده است.

به گزارش اکوایران، «چانگ پنگ ژائو» – بنیان‌گذار میلیاردر صرافی ارزهای دیجیتال بایننس – در روز سه‌شنبه (۳۰ آبان) به انجام تخلفات مالی در حوزه قضایی آمریکا اقرار و از مدیرعاملی این شرکت کناره‌گیری کرد.

به نوشته سی‌ان‌ان، بایننس که به عنوان بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال در جهان شناخته می‌شود، به انجام فعالیت‌های غیرقانونی مانند پول‌شویی، انتقال پول بدون دریافت مجوز و نقض تحریم‌های آمریکا اعتراف کرده است. وزارت دادگستری ایالات متحده نیز اعلام کرده آقای ژائو به عدم اجرای یک برنامه موثر مبارزه با پول‌شویی در بایننس اقرار کرده است.

مقامات آمریکایی اعلام کرده‎اند که شرکت یادشده بیش از یکصد هزار تراکنش مرتبط با فعالیت‌های غیرقانونی و بیش از ۱/۵ میلیون تجارت ارز مجازی داشته که تحریم‌های آمریکا را نقض کرده‌اند.

بایننس در سال ۲۰۱۷ تأسیس شد و توانست در مدت کوتاهی بخش عمده‌ای از بازار معاملات ارزهای دیجیتال را تحت کنترل درآورد و عنوان بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال در جهان را از آن خود کند؛ اتفاقی که باعث شد مدیرعامل این شرکت به یک میلیاردر تبدیل شود. ثروت چانگ پنگ ژائو اکنون بیش از ۲۳ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

شرکت بایننس به پرداخت جریمه‌هایی به ارزش بیش از ۴ میلیارد دلار محکوم شده است. این شرکت باید ۳/۴ میلیارد دلار به وزارت خزانه‌داری و ۹۶۸ میلیون دلار به اداره کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا پرداخت کند. این در حالی است که آقای ژائو نیز باید ۵۰ میلیون دلار جریمه شخصی بپردازد.

بنابر اعلام وزیر خزانه‌داری آمریکا، مجازات‌های وضع‌شده که شامل یک نظارت پنج‌ساله بر بایننس می‌شود، نقطه عطفی برای صنعت ارز دیجیتال به حساب می‌آید.

طبق گزارش‌ها، چانگ پنگ ژائو با حداکثر مجازات ۱۰ سال زندان مواجه است، اما انتظار می‌رود مجازات کمتری برای او تعیین شود. اتهامات علیه شرکت بایننس حاکی از آن است که این شرکت با اولویت دادن توسعه و سود خود بر رعایت قوانین آمریکا، توانسته به بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال در جهان تبدیل شود.

نظارت بر شرکت‌های فعال در بازار ارزهای دیجیتال و تعیین جریمه‌های قابل توجه برای آن‌ها به عنوان گامی حیاتی از سوی مقامات آمریکا برای سامان بخشیدن به بازار رمزارزها در نظر گرفته می‌شود. مقامات قضایی آمریکا امیدوارند این نظارت‌های سخت‌گیرانه که منجر به اعتراف شرکت بایننس به تخلفات خود شد و همچنین محکومیت اخیر «سم بنکمن-فرید»، بنیانگذار صرافی رمزارز «اف‌تی‌ایکس»، پیامی واضح به متخلفانِ بازار ارزهای دیجیتال ارسال کرده باشد.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز چهارشنبه (۱ آذر) از ۳۵ هزار و ۶۹۵ دلار تا ۳۷ هزار و ۲۱۹ دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت ۱۱ شب به وقت ایران، بیش از ۳۷ هزار و ۱۳۰ دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن بیش از ۲۰۰ دلار افزایش یافته است. حجم معاملات بیت‌کوین طی ۲۴ ساعت اخیر ۲۳/۹۶ میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته تغییر چندانی نداشته است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از ۱۹۳۰ دلار تا ۲ هزار و ۵۹ دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت ۱۱ شب به وقت ایران، بیش از ۲ هزار و ۵۹ دلار معامله شده است. تغییر قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن بیش از ۸۰ دلار افزایش یافته است. حجم معاملات اتریوم طی ۲۴ ساعت اخیر ۱۳/۳۶ میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته بیش از ۱ درصد افزایش یافته است.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
اثر آتش‌بس بر بازارها/ بازدهی کدام سکه در یکسال گذشته منفی بوده؟ 02 مه 2024

اثر آتش‌بس بر بازارها/ بازدهی کدام سکه در یکسال گذشته منفی بوده؟

اکوایران: جنگ غزه ریسک در خاورمیانه را افزایش داد و افزایش سطح ریسک تا حدودی اثر خود را بر بازار ارز و سرمایه گذاشت. با قوت گرفتن احتمال آتش‌بس اکوایران در این گزارش اثر آتش‌بس در جنگ را بر بازارها بررسی می‌کند.

قیمت بیت‌کوین تا چه سطحی ممکن است کاهش یابد؟ 02 مه 2024

قیمت بیت‌کوین تا چه سطحی ممکن است کاهش یابد؟

اکوایران: بیت‌کوین در هفته‌های اخیر با کاهش قیمت قابل توجهی همراه شده است و این احتمال وجود دارد که قیمت آن به کمتر از ۴۰ هزار دلار نیز سقوط کند.

پایان دعوای سازمان امور مالیاتی با طلافروشان 02 مه 2024

پایان دعوای سازمان امور مالیاتی با طلافروشان

اکوایران: سرانجام پس از اعتراض فعالان صنفی طلا و جواهر، سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد که این افراد به ثبت همزمان صورت‌حساب الکترونیکی در ۲ سامانه مودیان و جامع تجارت الزامی ندارند و ثبت در یکی از این سامانه‌ها کافی است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.