پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 45854
  • 29 نوامبر 2023 - 2:12
  • 106 بازدید
  • ۰ دیدگاه

برنامه جدید ارزی ایران و روسیه/ بانک ایرانی در سوریه تاسیس می‌شود

برنامه جدید ارزی ایران و روسیه/ بانک ایرانی در سوریه تاسیس می‌شود
برنامه جدید ارزی ایران و روسیه/ بانک ایرانی در سوریه تاسیس می‌شود

رئیس‌کل بانک مرکزی در دیدار با رئیس بانک مرکزی سوریه اظهار کرده که مناسبات و مبادلات تجاری دمشق – تهران افزایش پیدا می‌کند و به زودی نخستین بانک ایرانی در سوریه کار خود را آغاز خواهد کرد.

به گزارش اکوایران؛ محمدرضا فرزین، رئیس‌کل بانک مرکزی در دیدار با محمد هزیم رئیس بانک مرکزی سوریه بر ضرورت توسعه همکاری‌های پولی و بانکی میان ایران و سوریه متناسب با افزایش مناسبات و تبادلات تجاری – اقتصادی و حل مسایل مربوط به مبادلات بانکی تجار دو کشور در کوتاه مدت تاکید کرد و گفت: بزودی نخستین بانک ایرانی در سوریه کار خود را آغاز می‌کند.

به گفته فرزین، افزایش مناسبات بانکی، تجاری و سرمایه‌گذاری‌های مشترک در دستور کار جدی تهران و دمشق است.

رئیس‌کل بانک مرکزی با اشاره به توسعه بانکداری الکترونیک و شبکه کارتی ایران و آمادگی بانک مرکزی برای همکاری‌های مشترک در این زمینه با سوریه اظهار کرده که یکی از راهبردهای مهم ایران در توسعه همکاری‌های تجاری با کشورهای همسایه، جایگزینی ارزهای ملی در مناسبات پولی و افزایش حجم مبادلات تجاری و اقتصادی است.

بر اساس روابط عمومی بانک مرکزی، محمد هزیم رئیس بانک مرکزی سوریه نیز در این دیدار با تاکید بر افزایش مناسبات و مبادلات تجاری دمشق – تهران نیز گفته، حذف دلار از مبادلات اقتصادی – تجاری و استفاده از ارزهای ملی در بستر همکاری‌های پولی و بانکی سوریه و ایران، حتما تراز تجاری دو کشور را به نفع اقتصاد ملی و مردم تغییر خواهد داد.

رئیس‌ بانک مرکزی سوریه با اشاره به پیشرفت‌های ایران در عرصه بانکداری الکترونیک، خواستار تشکیل کارگروه مشترک دو کشور به منظور افزایش همکاری‌های فناورانه در عرصه ارتباطات و همکاری‌های بانکی شد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
در صندوق‌های طلا و‌ درآمد ثابت چه خبر است؟ 02 مه 2024

در صندوق‌های طلا و‌ درآمد ثابت چه خبر است؟

دلار و سکه از مقاومت عقب نشست/ یوروی بازار زیر ریت جهانی معامله شد/ درخواست اصلاح نرخ نیما از رهبری بحث داغ بازار شد/ فنی‌ها می‌گویند بازار در حال پیدا کردن نقطه تعادل هست/ در صندوق‌های طلا و‌ درآمد ثابت چه خبر است؟

رکورد سود خالص شرکت تتر در سه‌ماهه نخست ۲۰۲۴ 02 مه 2024

رکورد سود خالص شرکت تتر در سه‌ماهه نخست ۲۰۲۴

اکوایران: شرکت تتر اعلام کرده سود خالص این شرکت در سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی به ۴/۵۲ میلیارد دلار رسیده که یک رکورد برای این شرکت محسوب می‌شود.

02 مه 2024

بده‌بستان صندوق‌های طلا و درآمد ثابت در روزهای اخیر

بازار ارز و سکه از مرزهای مقاومتی عقب نشستند و قیمت دلار، سکه، درهم و طلای آبشده به کانال پایین‌تر برگشتند.  تحرکاتی که در سمت صندوق‌های طلا و صندوق درآمد ثابت در حال رخ دادن هستند  هم این گزاره‌ را تقویت می‌کند که بازار تا هفته بعد جان افزایش ندارد. در طی سه روز گذشته […]

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.