سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 46979
  • 03 دسامبر 2023 - 20:13
  • 83 بازدید
  • ۰ دیدگاه

خیز طلا برای فتح قله جدید/ سکه امروز یکشنبه ۱۲ آذر

خیز طلا برای فتح قله جدید/ سکه امروز یکشنبه ۱۲ آذر
خیز طلا برای فتح قله جدید/ سکه امروز یکشنبه ۱۲ آذر

اکوایران: قیمت سکه روز گذشته به واسطه افزایش قیمت طلای جهانی صعودی شد. در دومین روز هفته بازار طلای جهانی تعطیل اسم، بنابراین سکه بازان امروز در کنار طلا، رفتار بازیگران ارزی را هم تحت‌نظر خواهند گرفت

به گزارش اکوایران، قیمت سکه امامی در اولین روز هفته جاری تحت‌تأثیر ضربه افزایشی قیمت طلای جهانی رشد قابل‌توجهی را ثبت کرد. روز گذشته اونس طلا ترمز برید و به تا سقف ۲۰۷۲ دلار پیشروی کرد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که تنها در طول یک هفته گذشته اونس جهانی طلا، رشد ۶۹ دلاری را تجربه کرده است.

به‌عبارت‌دیگر، پس از صحبت‌های جروم پاول، انتظارات سیاست‌های انقباضی معامله‌گران از فدرال رزرو تعدیل شد و با کاهش شاخص دلار، طلای جهانی روند صعودی گرفت و اکنون تنها ۴ دلار با مقاومت تاریخی خود فاصله دارد. این تغییر قیمت‌ها در طول یک ماه گذشته در حد ۸۶ دلار بوده است. همین امر موجب شد قیمت سکه امامی تا سطح ۲۹ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان بالا برود.

یکشنبه بازار طلای جهانی تعطیل است، بنابراین سکه بازان امروز در کنار طلا، رفتار بازیگران ارزی را هم تحت‌نظر خواهند گرفت. البته اسکناس آمریکایی در هفته گذشته جانی برای صعود نداشت و در یک بازه ۵۰۰ تومانی -نیمه اول کانال ۵۰ هزار تومان- گرفتار شده بود.

فنی کارها می‌گویند در حال حاضر سکه در مرز مقاومتی ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قرار دارد و درصورتی‌که در این محدوده تثبیت شود پس از آن برای مرز ۲۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تلاش خواهد کرد. از سوی دیگر محدوده ۲۹ میلیون ۲۰۰ هزار تومان برای سکه از اهمیت زیادی برخوردار است که در صورتی از این نقطه عقب‌نشینی کند احتمال کاهش تا ابتدای کانال ۲۹ میلیون تومان وجود دارد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
تحلیل فنی ربع سکه، چه روندی را نشان می‌دهد؟ 30 آوریل 2024

تحلیل فنی ربع سکه، چه روندی را نشان می‌دهد؟

قیمت دلار و سکه از کف تزریقی برگشت/ صندوق‌های طلا سبزپوش شدند/ حباب سکه به ۸ میلیون رسید/ اعتصاب بنکدارهای طلا به سومین روز رسید/ تحلیل فنی ربع سکه، چه روندی را نشان می‌دهد؟

سیگنال پشت خطی به قیمت دلار/ خبر خوش ارزی چیست؟ 30 آوریل 2024

سیگنال پشت خطی به قیمت دلار/ خبر خوش ارزی چیست؟

در پشت خط دوشنبه افزایش قیمت دلار هرات ادامه دار شد و مرز کانال ۶۱ هزار تومان رسید. همچنین در پشت خط خبر گشایش ارزی به بازار رسید.

30 آوریل 2024

مصوبه ارز ترجیحی و تاثیر آن بر قیمت دلار

بازار ارز و سکه از کف تزریقی برگشت خورد. با این برگشت قیمت دلار و سکه یک کانال بالا آمدند. نکته بازار درمورد ارز ترجیحی یا همان ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی است. در بازار شنیده می‌شد که درباره ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی تصمیمات جدیدی گرفته شده است. مصوبه دولت برای ۲۸ هزار […]

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.