یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 47631
  • 06 دسامبر 2023 - 8:12
  • 82 بازدید
  • ۰ دیدگاه

بازگشت سکه به قبل از طوفان انس/ حرکت خلاف جهت دلار رسمی

بازگشت سکه به قبل از طوفان انس/ حرکت خلاف جهت دلار رسمی
بازگشت سکه به قبل از طوفان انس/ حرکت خلاف جهت دلار رسمی

قیمت سکه به نرخ قبل از طوفان طلای جهانی برگشت. قیمت سکه امامی که با رشد انس، تا مرز کانال ۳۰ میلیون رفته بود با سقوط انس در معاملات امروز کاهشی شد.

 به گزارش اکوایران، سکه در روز سه‌شنبه در ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بازگشایی شد و با کاهش به ۲۹ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید که نسبت به روز دوشنبه کاهشی ۴۰۰ هزار تومانی داشته. قیمت سکه امامی هرچقدر در این هفته با انس افزایشی شده بود همه را پس داد و به نرخ چهارشنبه هفته قبل برگشت.

افزایش حباب سکه

حباب سکه اما افزایش داشت و به ۵ میلیون و ۱۶۰ هزار تومان رسید. درمورد افزایش حباب سکه معامله‌گران معتقدند سکه به نرخ هفته قبل برگشت اما انس کاهش بیشتری داشت و حتی پایین تر از رقم هفته قبل بسته شده. قیمت طلای آبشده با کاهش به محدوده ۱۰ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان برگشت که حبابش کاهشی شد. به گفته فعالان بازار با ریزش انس اکثر معامله‌گران کال مارجین شدند و رکب خوردن.

 قیمت دلار هرات در روز سه‌شنبه با ۵۰ هزار و ۲۵۰ تومن آغاز به کار کردو تا قبل از شروع نرخ‌دهی درهم تا ۵۰ هزار و ۳۵۰ تومن بالا رفت اما پس از آغاز به کار درهم با کاهش به کف ۵۰ هزار تومان رسید و در ۴۹ هزار و ۹۵۰ تومان بسته شد. قیمت درهم امارات در ۱۳ هزار و ۸۵۰ تومان بازگشایی شد و با کاهش ۲۰ تومانی در ۱۳ هزار و ۸۳۰ تومان به کار خودش پایان داد.

حرکت خلاف جهت دلار رسمی 

قیمت دلار در مرکز مبادله با افزایش به ۴۲ هزار و ۲۵۰ تومان رسید. که خلاف جهت تمامی بازارها حرکت کرده. معاون ارزی مرکز مبادله گفته نوسانات کوچک نرخ ارز در مرکز مبادله طبیعیه ولی اینکه نرخ ارز در این مرکز رو به بالا و در جهت بازار آزاد حرکت کنه اصلا درست نیست. معامله‌گران می‌گن بازار آزاد فعلا افزایشی نیس و با افزایشی که دلار رسمی از کف ۴۱ هزار تومان داشته و به اینجا رسیده مطمعنا هم‌جهت با بازار آزاد نیست. از منظر معامله‌گران افزایش یا کاهش در یک بازار مرجعیت اون بازار را نمی‌رساند و موضوعی که در مرجعیت مهمه اینه که اون نرخ با واقعیت‌های اقتصاد بخونه.

به عقیده معامله‌‌گران فنی طلای آبشده در قیمت‌های فعلی یک گپ در چارت داشت که باید اونو پر کنه و بعد روندش مشخص بشه. تحلیل‌گران می‌گن الگوی کاپ در طلای آبشده رویت شده و داره دسته کاپو درست می‌کنه بعد از این اگه قیمت از سقف ۱۰ میلیون و ۹۶۰ هزار تومن بالا بره می‌شه گفت دوباره روند افزایشی شده در غیر این صورت کاهشی خواهد بود. گروهی از معامله‌گران هم معتقدند بازار ارز از سایر بازارها عقب افتاده و نوبت دلار هم می‌رسه که معامله‌گرارو چپ و راست کنه.

نکته بازار سه‌شنبه اینه که قیمت دینار عراق در بازار تهران ارزونتر از نرخ برابریش شده. 

قیمت دینار در بازار ایران در کانال ۳۱ هزار تومانه اما دینار با نرخ برابریش حوالی ۳۲ هزار و ۳۰۰ تومان برآورد می‌شه

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
عاقبت نرخ نیما چه خواهد شد؟/ کوچکترهای بورس پرطرفدار شدند 05 مه 2024

عاقبت نرخ نیما چه خواهد شد؟/ کوچکترهای بورس پرطرفدار شدند

اکوایران: فشارها بر بانک مرکزی برای افزایش نرخ نیما افزایش یافته است در چنین شرایطی عاقبت نرخ نیما چه خواهد شد ؟

05 مه 2024

زمان شکار در دنیای کریپتوکارنسی‌

در سیزدهمین رویداد هفتگی سکه‌خوانی مانی لب، امیر بیات، مدرس و فعال حوزه رمزارز، به بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۴ با تمرکز بر ترندهای نوظهور پرداخت. وی در این ارائه، روشی برای شناسایی ترندها، معرفی ابزارها و منابع مورد نیاز، بررسی اکوسیستم‌های مستعد، تحلیل دو پروژه از هر ترند، بررسی تکنیکال و فاندامنتال بهترین […]

هجوم دیوانه‌وار چینی‌ها به سمت طلا؛ آینده فلز زرد تحت تاثیر نفوذ چین 05 مه 2024

هجوم دیوانه‌وار چینی‌ها به سمت طلا؛ آینده فلز زرد تحت تاثیر نفوذ چین

اکوایران: قیمت جهانی طلا در حالی به بالاترین سطح خود رسید که سرمایه‌گذاران و مصرف‌کنندگان چینی این فلز را با سرعت بی‌سابقه‌ای خریداری می‌کنند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.