یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 50489
  • 19 دسامبر 2023 - 20:13
  • 65 بازدید
  • ۰ دیدگاه

استراحت بازار ارز تا کی ادامه دارد؟

استراحت بازار ارز تا کی ادامه دارد؟
استراحت بازار ارز تا کی ادامه دارد؟

بالاخره دلار رسمی کاهشی شد/ دلار فردایی در هرات از نقدی عقب‌ افتاد/ تراز میانی دلار ۵۰ هزار و ۱۴۰ تومان عنوان می‌شود/ استراحت بازار ارز تا کی ادامه دارد؟

به گزارش اکوایران، معامله‌گران می‌گویند بازار ارز به کما رفته و بازاری که بالا نرود محکوم به شکست است. قیمت دلار هرات در بین‌التعطیلین با کاهش، کانال ۵۰ هزار تومان را از دست داد و در روز دوشنبه همچنان بر مدار اصلاح و کاهش بود.

قیمت دلار هرات در روز دوشنبه برخلاف روز گذشته که در کانال ۴۹ هزار تومان بسته شده بود در ۵۰ هزار و ۱۰۰ تومان شروع به کار کرد و با کاهش این کانال را از دست داد و در ۴۹ هزار و ۸۵۰ تومان بسته شد. نکته اول قیمتی هرات این بود که قیمت دلار فردایی در کاهش روز دوشنبه از نقدی پیش افتاد و اول قیمت دلار فردایی کانال ۵۰ هزار را از دست داد و بعد نقدی از آن پیروی کرد. نکته دوم قیمت دلار هرات این بود که برخلاف سایر بازارها، این بازار اجاره بود که دلیل آن به نکته اول برمی‌گردد. البته معامله‌گران علت چنین اتفاقی را به آخر ماه و نبود تومان در بازار هرات ربط می‌دادند.

قیمت دلار در سلیمانیه هم در روز دوشنبه با کاهش بالاخره حمایت ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان را از دست داد و به کف ۵۰ هزار تومان رسید. با این کاهش قیمت دلار در هرات و سلیمانیه، قیمت دلار در تهران  بالای این دو بازار معامله می‌شد که پدیده‌ای غیرعادی‌ است.

قیمت درهم امارات هم در ۱۳ هزار و ۷۹۰ تومان بازگشایی کرد و در همین نرخ هم بسته شد. قیمت سکه امامی در ۲۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان آغاز به کار کرد و با کاهش ۲۵۰ هزار تومانی در ۲۹ میلیون و ۵۰ هزار تومان به کار خود پایان داد. با این کاهش سکه امامی که بیشتر از دلار بود حباب سکه هم با کاهش به ۵ میلیون نزول داشت. قیمت طلای آبشده هم با کاهش به کف ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید.

بازار رسمی بالاخره ایستاد

در سمت رسمی بازار بالاخره رشد قیمت دلار مرکز مبادله توقف کرد و با کاهش ۳۰ تومانی در ۴۲ هزار و ۸۳۰ تومان معامله می‌شد.

بعد از فساد و تخلف ارزی در واردات چای دبش در روز دوشنبه گزارش یک تخلف دیگر در بازار دست به دست می‌شد. طبق این گزارش رییس پلیس امنیت اقتصادی از کشف بیش از یک میلیارد درهم تخلف ارزی و عدم ایفای تعهد، خبر داد و گفته کارشناسان ارزش ارز کشف شده‌ را بیش از ۴۶۸ میلیارد ریال برآورد کردند.

خبر دیگری که در پشت خط روز دوشنبه به بازار رسید درمورد عمان به دنبال فرار از قرارگیری در فهرست خاکستری اف‌ای‌تی‌اف به دلیل روابط با ایران است. به نوشته بلومبرگ، دولت عمان که به بی‌طرفی و روابط نزدیک هم‌زمان با ایالات متحده و ایران شناخته می‌شود، در حال آماده شدن برای یک بازنگری کلیدی از سوی یک نهاد مالی ناظر جهانی در مورد پول‌هایی است که درباره منشا آن ملاحظاتی وجود دارد، به امید این‌که از وقوع سرنوشت مشابه با همسایه‌اش یعنی امارات متحده عربی، جلوگیری کند. گروهی از معامله‌گران معتقد بودند یکی از دلایل این اتفاق پول‌های ایران در عمان است.

تحلیل‌گران فنی معتقدند بعد از صعود بازارها در مهرماه، باید به استراحت زمانی می‌رفتند. به عقیده آن‌ها این استراحت می‌تواند تا ده روز اول دی ماه ادامه‌دار باشد و بعد از آن دوباره شاهد نوسان جدید باشیم. قیمت تراز سکه در روز دوشنبه ۲۹ میلیون و ۴۰ هزار تومان بود که اگر از دست برود می‌تواند با کاهش به سمت حمایت پایینی حرکت کند. تراز میانی دلار هم ۵۰ هزار و ۱۴۰ تومان است و تا زمانی‌که زیر این عدد باشد قیمت، قدرت افزایش ندارد.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
عاقبت نرخ نیما چه خواهد شد؟/ کوچکترهای بورس پرطرفدار شدند 05 مه 2024

عاقبت نرخ نیما چه خواهد شد؟/ کوچکترهای بورس پرطرفدار شدند

اکوایران: فشارها بر بانک مرکزی برای افزایش نرخ نیما افزایش یافته است در چنین شرایطی عاقبت نرخ نیما چه خواهد شد ؟

05 مه 2024

زمان شکار در دنیای کریپتوکارنسی‌

در سیزدهمین رویداد هفتگی سکه‌خوانی مانی لب، امیر بیات، مدرس و فعال حوزه رمزارز، به بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۴ با تمرکز بر ترندهای نوظهور پرداخت. وی در این ارائه، روشی برای شناسایی ترندها، معرفی ابزارها و منابع مورد نیاز، بررسی اکوسیستم‌های مستعد، تحلیل دو پروژه از هر ترند، بررسی تکنیکال و فاندامنتال بهترین […]

هجوم دیوانه‌وار چینی‌ها به سمت طلا؛ آینده فلز زرد تحت تاثیر نفوذ چین 05 مه 2024

هجوم دیوانه‌وار چینی‌ها به سمت طلا؛ آینده فلز زرد تحت تاثیر نفوذ چین

اکوایران: قیمت جهانی طلا در حالی به بالاترین سطح خود رسید که سرمایه‌گذاران و مصرف‌کنندگان چینی این فلز را با سرعت بی‌سابقه‌ای خریداری می‌کنند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.