جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 52055
  • 27 دسامبر 2023 - 8:12
  • 56 بازدید
  • ۲ دیدگاه

اثر ترور در بازار ارز/ سقف کانال سکه کجاست؟

اثر ترور در بازار ارز/ سقف کانال سکه کجاست؟
اثر ترور در بازار ارز/ سقف کانال سکه کجاست؟

اکوایران: سیدرضی موسوی یکی از فرماندهان سپاه پاسداران در سوریه مورد حمله موشکی اسرائیل قرار گرفت و به شهادت رسید.

اکوایران: سیدرضی موسوی یکی از فرماندهان سپاه پاسداران در سوریه مورد حمله موشکی اسرائیل قرار گرفت و به شهادت رسید. در گذشته هم ایران شاهد ترور فرماندهان سپاه و دانشمندان خود توسط رژیم اشغالگر بوده است.

آخرین ترور بزرگی که اسرائیل علیه ایران انجام داده بود ترور محسن فخری زاده در داخل کشور بود. آن زمان محمد جواد ظریف در توییتی نوشت نشانه‌های جدی از نقش اسرائیل وجود دارد. حتی آن وقت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به فهرستی از کارهایی که در آن هفته انجام داده بود اشاره کرد ولی در ادامه گفت ولی این لیست جزئی است و نمی‌توانم همه چیز را بگویم.

دو سال قبل از شهادت آقای فخری‌زاده هم نتانیاهو با انتشار تصویر فخری زاده اعلام کرد که این فرد را به خاطر بسپارید. و در نهایت اسرائیل مسؤل این ترور شناخته شد.

اما آنچه که برای بازار ارز اهمیت دارد اتفاقات و واکنش‌ها پس از این ترور است، اکونومیست در آن زمان طی گزارشی هدف اسراییل از این اقدام را متوقف کردن تلاش‌ها برای احیای توافق هسته‌ای امضا شده میان ایران و شش قدرت جهانی در سال ۲۰۱۵ دانست و بعدها دلیل توقف مذاکرات هسته‌ای را همین ترور انجام شده توسط اسرائیل بیان کرد.

از آنجا که مذاکرات احیای توافق هسته‌ای بر تعدیل انتظارات افزایشی معامله گران دلار موثر بود توقف آن نیز بر رشد قیمت دلار بی تاثیر نبود و خریداران دلار را جسورتر میکرد.

در روز دوشنبه نیز یکی از سرداران ایران در سوریه توسط اسرائیل به شهادت رسید.

با توجه به سابقه ترورهای اسراییل ترور سردار موسوی ممکن است باعث افزایش تنش شود که با تأثیرگذاری بر انتظارات نوسان افزایشی در بازار ارز ایجاد کند. ولی در این میان برخی تحلیلگران معتقدند که با توجه به افزایش فعالیت محور مقاومت علیه اسرائیل در منطقه پس از طوفان الاقصی، اسرائیل این ترور را با هدف بازدارندگی ایران انجام داده است تا حملات محور مقاومت علیه اسرائیل کاهش پیدا کند و رژیم صهیونسیتی بتواند بر موضوع غزه تمرکز کند. به همین خاطر اسراییل این حمله را با هدف افزایش تنش با ایران انجام نداده است بلکه هدف اسراییل بازدارندگی بوده و به نظر نمیرسد این ترور بتواند با افزایش تنش جهت انتظارات را تغییر دهد چرا که در حال حاضر دست بازارساز در کنترل دلار بازتر شده است.

ویژگی روند صعودی در بازار سرمایه

ارزش معاملات خرد بازار سرمایه در هنگام صعود قیمت ها افزایش یافته و در هنگام اصلاح قیمت در این روزها نزولی می‌شود. رفتاری که یکی از ویژگی های روند صعودی در بازار سرمایه است. در چنین شرایطی شاخص کل در حال نزدیکی محدوده حمایتی است و محدوده دو میلیون و ۱۵۰ هزار تا دو میلیون و ۱۷۰ هزار واحدی حمایت مهم شاخص کل بازار سرمایه است.

محدوده قیمتی دو‌میلیون و ۲۰۰ هزار واحد نیز مهم ترین مقاومت شاخص کل بورس است که به تازگی آن را از دست داده و اگر بازار سرمایه بتواند این مقاومت را بشکند مقاومت دو‌میلیون و ۲۴۰ هزار واحدی مقاومت سرنوشت‌سازی است.

سکه امامی به سقف کانال نزدیک می‌شود

 روز قبل مدیرعامل مرکز مبادلات ارز و طلا اعلام کرد که بانک مرکزی برنامه‌ریزی کرده است که ارز کشورهای مقصد را در اختیار مسافران قرار دهد.

بررسی تکنیکالی سکه امامی در بازه زمانی هفتگی نشان میدهد که سکه امامی در یک کانال اصلاحی گرفتار شده و در سال جاری نتوانسته از این کانال خارج شود. محدوده ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا محدوده ۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان مقاومت سکه امامی در سقف کانال است. در حال حاضر اولین حمایت مهم سکه امامی محدوده ۲۹ میلیون و ۵۰ هزار تومان است که هم سطح حمایت ۲۳ درصدی فیبوناچی است.در صورتی که سکه مقاومت محدوده سقف کانال را بشکند می تواند به عنوان لیدر در بازار ارز و طلا عمل کند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
اثر آتش‌بس بر بازارها/ بازدهی کدام سکه در یکسال گذشته منفی بوده؟ 02 مه 2024

اثر آتش‌بس بر بازارها/ بازدهی کدام سکه در یکسال گذشته منفی بوده؟

اکوایران: جنگ غزه ریسک در خاورمیانه را افزایش داد و افزایش سطح ریسک تا حدودی اثر خود را بر بازار ارز و سرمایه گذاشت. با قوت گرفتن احتمال آتش‌بس اکوایران در این گزارش اثر آتش‌بس در جنگ را بر بازارها بررسی می‌کند.

قیمت بیت‌کوین تا چه سطحی ممکن است کاهش یابد؟ 02 مه 2024

قیمت بیت‌کوین تا چه سطحی ممکن است کاهش یابد؟

اکوایران: بیت‌کوین در هفته‌های اخیر با کاهش قیمت قابل توجهی همراه شده است و این احتمال وجود دارد که قیمت آن به کمتر از ۴۰ هزار دلار نیز سقوط کند.

پایان دعوای سازمان امور مالیاتی با طلافروشان 02 مه 2024

پایان دعوای سازمان امور مالیاتی با طلافروشان

اکوایران: سرانجام پس از اعتراض فعالان صنفی طلا و جواهر، سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد که این افراد به ثبت همزمان صورت‌حساب الکترونیکی در ۲ سامانه مودیان و جامع تجارت الزامی ندارند و ثبت در یکی از این سامانه‌ها کافی است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • النا

    تاریخ : 27 - دسامبر - 2023

    اگر به دنبال سرمایه گذاری پرسود در طلا هستید طلاسی بهترین پلتفرمه برای خرید و فروش طلای خام و بدون اجرته شما میتوانید به مبلغ دلخواه طلا خریداری کنید حداقل خریدو فروش طلا ۵۰ هزار تومانه


    پاسخ