گره ترافیک ۳ راه شهریار بازشد/ عبور دو خط جدید مترو و تراموا از منطقه ۲۱
گره ترافیک ۳ راه شهریار بازشد/ عبور دو خط جدید مترو و تراموا از منطقه ۲۱

اکوایران : آیین بهره‌برداری از زیرگذر متوسلیان – باغستان (سه راه شهریار) با حضور علیرضا فخاری استاندار تهران، هادی حق‌بین معاون فنی عمرانی شهرداری تهران، عباس شعبانی معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران و محمدرضا پوریافر شهردار منطقه ۲۱ برگزار شد.

به گزارش اکوایران ،پوریافر شهردار منطقه ۲۱ در ارتباط با احداث زیرگذر متوسلیان – باغستان (سه راه شهریار) گفت: آبان ماه سال ۱۴۰۱ برنامه‌ریزی برای یکی از دغدغه‌ها و طرح‌های ناتمام منطقه تحت عنوان زیرگذر متوسلیان – باغستان از اولویت‌های مهم کاری منطقه قرار گرفت. پروژه‌ای که نزدیک به سه سال از احداث آن گذشته بود و پیشرفتی حدود ۶۰ درصدی داشت و با توجه به حجم بزرگ ترافیک متوسلیان تلاش‌های زیادی برای سرعت بخشیدن به کار و بهره‌برداری در سریع‌ترین زمان ممکن صورت گرفت.

وی ادامه داد: تزریق به موقع منابع مالی و افزایش نظارت‌ها بر روند اجرای کار سبب شد تا بیش از ۴۰ درصد از فعالیت‌های احداث پروژه در سال ۱۴۰۲ رخ دهد و امروز شاهد افتتاح آن هستیم. افتتاحی که در مسیر آن معارض‌های بسیار از تیرهای برق فشار قوی گرفته تا لوله‌های آب و گاز و خطوط مخابرات و … کار را سخت و دشوار کرده بودند؛ اما امروز این پروژه به بهره‌برداری رسید تا گره ترافیک ۳ راه شهریار که سالها رانندگان خودروها و اهالی تهران، شهریار، باغستان و ملارد را آزار می‌داد، باز شود.

شهردار منطقه ۲۱ افزود: از اهمیت بالای این زیرگذر می‌توان به دسترسی به باغستان، شهریار و ملارد اشاره کرد که این موضوع اهمیت بسیاری را در بر دارد و این در حالیست که روزانه یک میلیون نفر از مسیرهای اشاره شده وارد شهر تهران می‌شوند و با تأکید شهردار تهران این پروژه جهت دسترسی شهرهای اقماری تهران در دستور کار قرار گرفت.

پوریافر همچنین به فاز دوم پروژه اشاره کرد و گفت: ان‌شاءالله دسترسی جنوب به غرب باغستان و اتوبان شهید متوسلیان امروز کلنگ‌زنی خواهد شد که کارگاه‌های مورد نیاز تأمین تجهیزات شده و ان‌شاءالله روگذر این پروژه نیز در کمترین زمان ممکن احداث و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: اتوبان شهید متوسلیان به شرق با معارضین چند ساله مانده است و ان‌شاءالله دسترسی به شهید لشگری در سال آینده در دستور کار قرار خواهد گرفت و این پروژه سال آینده در دستور کار قرار خواهد گرفت.

شهردار منطقه ۲۱ گفت: موضوع حمل و نقل عمومی در منطقه ۲۱ یکی از مواردی است که مورد تأکید شهرداری تهران بوده و در همین راستا خط ۱۱ مترو با ۳ ایستگاه در منطقه ۲۱ در دستور کار قرار دارد و خط ۱۰ نیز که در گذشته در منطقه ۲۱ پیش‌بینی نشده بود با پیگیری‌هایی که صورت گرفت در زمینی زیر خیابان شهید لشگری احداث خواهد شد.

پوریافر به ورود بی آر تی و همچنین تراموا از تهرانپارس و تهرانسر و وردآورد در منطقه ۲۱ اشاره کرد و افزود: مشاور موافقت‌های خود را برای این مد از حمل و نقل داده و ان‌شاءالله در منطقه ۲۱ اجرا خواهد شد.

وی همچنین به احداث ۱۳ مجموعه کامل ورزشی در منطقه اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از موضوعاتی که در منطقه با مشکلاتی روبرو بوده‌ایم کمبود آب جهت آبیاری فضای سبز بوده که در همین ارتباط دو تصفیه‌خانه جهت بازچرخانی و رفع مشکل آب در دستور کار قرار دارد.

شهردار منطقه ۲۱ در ارتباط با ویژگی‌های فاز یک پروژه زیرگذر متوسلیان – باغستان تصریح کرد: دسترسی شرق به جنوب در تقاطع، میزان کاهش مسیر با اجرای فاز یک به طول ۱.۵ کیلومتر و حذف مسیر دوربرگردان غیرایمن از ویژگی‌های فاز یک پروژه خواهد بود.

پوریافر در ادامه گفت: مسیر شرق به جنوب برابر ۸ متر شامل دو خط عبور، مسیر جنوب به شرق برابر ۸ متر شامل دو خط عبور، مسیر غرب به جنوب برابر ۶ متر شامل یک خط عبور، از دیگر ویژگی‌های فاز یک پروژه محسوب می‌شود.

وی در پایان افزود: دسترسی جنوب به غرب در تقاطع فوق و کاهش مسیر با اجرای فاز ۲ به طول ۴.۵ کیلومتر از ویژگی‌های فاز ۲ پروژه محسوب می‌شود.

باز شدن یک گره ترافیکی قدیمی در تهران 

علیرضا فخاری استاندار تهران در حاشیه آیین افتتاح زیرگذر متوسلیان – باغستان در جمع خبرنگاران گفت: در این محدوده یکی از گره‌های کور ترافیکی وجود داشت که شهرهای باغستان تهران و محدوده را تحت تاثیر قرار می داد و موجب نارضایتی شهروندان محدوده شده بود.

استاندار تهران افزود: با افتتاح این زیرگذر راه ترافیکی در این محدوده تعدیل می شود و شهرداری تهران با افتتاح این زیرگذر در حقیقت یک گره ترافیکی را باز کرده است.

وی خاطرنشان کرد: بهره برداری از زیرگذر متوسلیان – باغستان کاهش ترافیک، مدت زمان سفر و کاهش مصرف سوخت را به همراه دارد؛ البته در مسیر برعکس (چپ گرد اتوبان فتح) باید احداث شود که امروز کلنگ زنی آن انجام شد و در دستور کار قرار گرفت که امیدواریم با سرعت، احداث آن پیگیری شود.‌

پل حافظ نوروز ۱۴۰۳ جمع آوری نمی‌شود 

 هادی حق بین؛معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در حاشیه این مراسم  درجمع خبرنگاران در خصوص روند تکمیل ساختمان بلدیه و تعیبن کاربری آن گفت: ساختمان بلدیه یا خانه شهر در حال حاضر نزدیک به ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی را پشت سر گذاشته و بخش باقی مانده نیز مربوط به تأمین تجهیزات است که این تجهیزات هم در حال نصب است‌. 

وی افزود: این ساختمان در ۶ ماه نخست سال آینده به بهره داری می رسد و در خصوص کاربری نیز این ساختمان به عنوان مجموعه فرهنگی به معنای عام مدنظر قرار گرفته است و در خصوص استقرار سازمان زیباسازی چیزی نشنیده ایم و بعید می دانم این موضوع صحیح باشد.‌

وی درباره احداث زیرگذر در میدان سپاه نیز گفت: زیرگذری در محدوده میدان سپاه در مسیر غرب به شمال امکان سنجی شده که پس از تصویب در شورای شهر تهران در سال آینده اجرایی خواهد شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در تشریح پروژه های این معاونت که تا پیش از پایان سال‌جاری به بهره برداری می رسد، اظهار کرد: پارکینگ طبقاتی مینابی در منطقه ۱۵ ظرف یکماه آینده به بهره برداری می‌رسد، همچنین کنار گذر آزادگان در محدوده منطقه ۱۶ ظرف ۲ هفته آینده با اثرگذاری بسیار زیادی در بار ترافیکی به بهره برداری می‌رسد. 

وی افزود: راست گرد شهید ستاری لشکری ظرف ۲۰ روز آینده و فاز دیگری از پروژه زیرگذر نواب تندگویان تا پیش از پایان سال به بهره برداری می رسد؛ تقاطع همت – چمران هم تا پایان سال عملیاتی خواهد شد. 

حق بین در خصوص جمع آوری پل حافظ نیز گفت: این پل امسال جمع آوری نخواهد شد و برای نوروز ۱۴۰۳ نیز جمع‌آوری نمی‌شود. بی تردید باید مطالعات مشترکی با حوزه حمل ‌ نقل ترافیک و پلیس انجام شود تا میزان تأثیر آن بر بار ترافیکی مرکز شهر امکان سنجی شود؛ باید این پل با یک زیرگذر در آن محدوده جایگزین شود لذا باید به سمت مقاوم سازی این پل حرکت کنیم.‌

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]