ناترازی انرژی، واحدهای تولیدی را با مشکل مواجه کرده است
ناترازی انرژی، واحدهای تولیدی را با مشکل مواجه کرده است

خاکی، رئیس اتاق خرم‌آباد، می‌گوید: ناترازی انرژی و قطعی برق، ظرفیت تولید واحدها را کاهش داده و آنها را در عمل به تعهدات خود با مشکل مواجه کرده است.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، محمد خاکی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد گفت: ناترازی انرژی در سال جاری بسیاری از واحدهای صنعتی ما را با مشکل مواجه کرده و باعث شده است بسیاری از واحدهای تولیدی ما به ظرفیت واقعی خودشان نرسند؛ درحالی‌که واحدهای صنعتی باید تعهدات خود را به‌موقع انجام دهند.

خاکی، در جلسه ستاد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی استان لرستان، افزود: از طرفی سازمان‌های خدمات‌رسان با توجه به مشکلاتی که دارند، وظیفه خود را در قبال تعهدات به‌طور کامل انجام نمی‌دهند که همین موضوع نیز بخش خصوصی را با مشکل مواجه کرده است.

به عقیده خاکی، یکی از چالش‌های تولید این است که واحدهای تولیدی در تابستان با کمبود برق و در زمستان با کمبود گاز مواجه باشند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد تصریح کرد: قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار در سال ۱۳۹۰ در مجلس تصویب شد. اگر هرکدام از سازمان‌ها، نهادها، دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌ها که در این قانون ذکر شدند به وظایف خودشان به‌خوبی عمل کنند، اوضاع به‌مراتب بهتر می‌شود و با بهبود فضای کسب‌وکار، رتبه کشور در شاخص‌های جهانی ارتقا می‌یابد.

وی ادامه داد: در زمان اجرای این قانون رتبه ما در شاخص‌های جهانی ۱۲۰ بوده که با عدم اجرای مفاد قانون بهبود مستمر نه‌تنها به جایگاه بهتری دست نیافتیم بلکه حتی تنزل هم پیدا کردیم.

خاکی در ادامه به ماده ۲۵ قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار اشاره کرد که صراحتاً در آن قید شده است: در زمان کمبود برق، گاز یا خدمات مخابراتی، واحدهای تولیدی، صنعتی و کشاورزی نباید در اولویت قطع برق، گاز و مخابرات قرار داشته باشند در صورتی که در عمل این‌گونه نیست.

به گفته رئیس اتاق خرم‌آباد، شهرک‌های صنعتی لرستان در طول هفته حداقل یک روز شاهد قطع برق هستند.

وی با اشاره به رسیدگی به درخواست قضایی و حقوقی ۴ واحد تولیدی در این نشست، اظهار کرد: پیشنهاداتی در خصوص این چهار واحد مطرح شد و مصوباتی هم داشتیم که امیدواریم مشکل آنها با اجرای مصوبات در حوزه قضایی رفع شود.

عدم اجرای مصوبات ستاد اجرای اقتصاد مقاومتی قابل‌پیگیری است

رئیس‌کل دادگستری لرستان نیز در این نشست، گفت: عدم اجرای مصوبات رفع موانع واحدهای تولیدی از سوی مدیران ترک فعل محسوب می‌شود و قابل‌پیگیری است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعید شهواری اظهار کرد: برای برطرف کردن مشکلات واحدهای تولیدی به عزم همگانی نیاز است و مجموعه استان باید گام مؤثری بردارد.

وی افزود: باید در راستای دغدغه‌های مقام معظم رهبری در راستای رفع مشکلات مردم تلاش شود؛ چراکه در یک جنگ اقتصادی قرار داریم و همفکری و بحث سازنده می‌تواند مؤثر باشد.

شهسواری ادامه داد: در راستای حمایت جدی و اثربخش سرمایه‌گذاری و تولید همچنین به‌منظور تحقق شعار سال باید مشکلات واحدهای تولید برطرف شود همچنین ضرورت دارد که در مقام عمل باید به فرامین مقام معظم رهبری توجه شود.

وی گفت: رشد تولید و مهار تورم به کمک بخش خصوصی درنهایت کمک به اقتصاد و معیشت مردم از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی غذایی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهواری اظهار کرد: تشکیل ستاد اجرای سیاست‌های اقتصادی مقاومتی برای برطرف کردن مشکلات است و بیش از هر زمان به این نوع نشست‌ها نیاز است بنابراین در پرونده‌های مرتبط مدیران ادارات و بانک‌ها حضور داشته باشند.

رئیس‌کل دادگستری لرستان اظهار کرد: عدم اجرای مصوبات به‌عنوان ترک فعل قابل‌پیگیری و برخورد است و برای حمایت از تولید برخورد قانونی می‌شود و برای هر مصوبه باید مدیر اجرایی تعیین شود.

وی گفت: برای حمایت بخش تولید و خصوصی جلسات مرتبط برگزار خواهد شد، بنابراین دستگاه‌های متولی باید به وظیفه خود نسبت به اجرای مصوبات عمل کنند.

شهواری تأکید کرد: برای هر مصوبه باید یک متولی تعیین و در جلسات بعدی خروجی کار مشخص شود.

وی همچنین از تشکیل شعبات تخصصی در خصوص پرونده‌های واحدهای تولیدی مشکل‌دار خبر داد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]