صمد حسن‌زاده، رئیس جدید اتاق ایران شد
صمد حسن‌زاده، رئیس جدید اتاق ایران شد
صمد حسن‌زاده به انتخاب هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با ۲۰۸ رای به عنوان رئیس جدید اتاق بازرگانی ایران انتخاب شد.
فهرست خبر اقتصادی صمد حسن‌زاده، رئیس جدید اتاق ایران شد

    انتخابات رئیس اتاق بازرگانی ایران، امروز یکشنبه اول بهمن‌ماه برگزار شد و نمایندگان اتاق‌ بازرگانی برای انتخاب رئیس جدید گردهم جمع شدند. به گزارش تریبون‌نیوز، در ابتدای این جلسه حسین سلاح‌ورزی با اشاره به کتاب زندگی سراسر مسئله است از کارل پوپر، به چالش‌هایی اشاره کرد که در هفت ماه اخیر به عنوان رئیس اتاق ایران داشته است. سلاح‌ورزی، از دلایل برگزاری این انتخابات گفت و توضیح داد که صلاح بر این بوده که دیگر رئیس اتاق بازرگانی ایران نباشد ولی همچنان عضوی از هیئت‌نمایندگان باقی می‌ماند.
    حسین سلاح‌ورزی در ادامه افزود: «سه دوره در هیئت‌رئیسه اتاق ایران حضور داشته‌ام و به جرئت می‌توانم بگویم که هیچ مقطعی از نظر همراهی و هماهنگی این‌چنین نبوده است.» او ضمن قدردانی از هیئت‌نمایندگان اتاق ایران، تاکید کرد: «در کنار رئیس اتاق بازرگانی و هیئت‌نمایندگان خواهم ماند.»

    حسین سلاح‌ورزی

    سپس، حسین میرمحمد صادقی، رئیس انجمن نظارت بر انتخابات اتاق ایران این دوره از انتخابات را یکی از عجیب‌ترین و غیرقابل‌پیش‌بینی‌ترین انتخابات دانست و گفت: «ما همواره تلاش کرده‌ایم طبق قانون عمل کنیم و هزینه‌ها را پذیرفته‌ایم.» در ادامه این جلسه، کاندیداهای نظارت اعلام آمادگی کردند که به قید قرعه، روغنی و وثوقی به عنوان ناظر انتخاب شدند.

    روز گذشته اعلام شده بود که ۱۸ داوطلب برای این انتخابات تایید صلاحیت‌شده‌اند و امروز ۳ نامزد جدید نیز اعلام شدند. از ۲۱ داوطلب ریاست اتاق بازرگانی ایران که به گفته مدیران آن خانه بخش خصوصی است، ۷ نفر اعلام آمادگی کرده و دیگر نامزدها انصرافشان را اعلام کردند.

    محسن بهرامی ارض اقدس، صمد حسن‌زاده، احد عظیم‌زاده، مجتبی غیابی، عبدالله مهاجر دارابی، فرج‌الله معماری و جعفر نیکزاد، به مدت ۳ تا ۴ دقیقه خودشان را معرفی و برنامه‌هایشان را اعلام کردند. از این هفت نفر، ۳ نفر پس از سخنرانی انصراف دادند و چهار نفر باقی ماندند. صمد حسن‌زاده، احد عظیم‌زاده، مجتبی غیابی و فرج‌الله معماری، داوطلبین نهایی ریاست اتاق ایران در دوره دهم بودند که پس از شمارش آرا، صمد حسن‌زاده با ۲۰۸ رای رئیس اتاق بازرگانی ایران شد. فرج‌الله معماری ۱۰۸ رای، احد عظیم‌زاده ۱۵ رای و مجتبی غیابی ۵ رای نمایندگان را کسب کردند؛ ۳ رای نیز آرای باطله بود. از آن‌جا که‌ رئیس جدید اتاق بازرگانی ایران، یکی از نایب‌رئیسان این دوره بود، برای جایگاه نایب‌رئیسی نیز انتخابات دیگری انجام شد.

    محسن بهرامی

    حسین پیرموذن نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران شد

    خورشید گزدرازی، علی‌اکبر عبدالملکی، محمد تولایی، حسین پیرموذن و محسن بهرامی ارض اقدس، برای جایگاه نایب‌رئیسی اتاق ایران کاندید شدند و بهرامی ارض اقدس پس از سخنرانی به نفع حسین پیرموذن از انتخابات کناره‌گیری کرد.

    پیرموذن، پس از جمع‌آوری و شمارش آرا با ۱۶۸ رای، نایب‌رئیس اتاق ایران شد. خورشید گزدرازی در این انتخابات ۸۷‌‌ رای، محمود تولایی ۶۲‌ رای و علی‌اکبر عبدالملکی نیز ۵۲ رای آوردند.

    منبع: صمد حسن‌زاده، رئیس جدید اتاق ایران شد

    ✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
    [کل: 2 میانگین: 5]