پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 52057
  • 27 دسامبر 2023 - 8:12
  • 63 بازدید
  • ۰ دیدگاه

طلای تهران به انتهای مثلث فنی رسید

طلای تهران به انتهای مثلث فنی رسید
طلای تهران به انتهای مثلث فنی رسید

طلای تهران به انتهای مثلث فنی رسید/ سکه بعد از یک نوسان صعودی در نرخ بازگشایی بسته شد/ معامله‌گران مدعی هستند بازارساز تحریک کننده مردم برای فروش دلار است/ بعد از رائفی‌پور دومین جوان انقلابی خبرساز در بازار ارز چه کسی بود؟

به گزارش اکوایران، در روز گذشته چهره بازار رائفی‌پور بود امروز جبرائیلی. بهانه این چهره شدن خبر ایبنا رسانه بانک مرکزی بود.

این سایت یک خبر کارکرده با تیتر دلارزدایی در بانک مرکزی کلید خورد. مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلا گفته برنامه‌ریزی کردیم که بتوانیم ارز کشورهای همسایه یا مقصد را در اختیار مسافرین ایرانی قرار بدهیم. ارز مسافران کشور عراق بصورت دینار، کشور عربستان به صورت ریال، کشور ترکیه بصورت لیر و امارات به صورت درهم پرداخت خواهد شد. معامله‌گران یک سوال داشتند و آن اینکه آیا مشکل اصلی اقتصاد دلار است؟ و این صحبت باعث شد تا توییت ۷ماه پیش یاسر جبرائیلی در بازار دست به دست شود. جبرائیلی در روز ۶ خرداد توییت زده، راهکار ما روشن است: تثبیت نرخ ارز در عددی زیر ۲۰ هزار تومان؛ دلارزدایی و قیمت‌گذاری ریالی مواد اولیه ایرانی برای تولیدکنندگان ایرانی؛ حذف رقبای ریال از اقتصاد. والسلام. 

یکسری تحلیل‌گران معتقد بودند دلارزدایی یک مرحله پول‌زدایی است که در زمان شوروی می خواستند عملیاتی کنند اما ته این داستان شکست بود. گروهی از معامله‌گران هم با این خبر این سیگنال را دریافتند که دلار در بانک مرکزی کم است.

اما یکسری‌ها در فضای مجازی عقیده داشتند جایگزینی ارزهای محلی با دلار، دوز حساسیت به این نرخ را کم می‌کند. آن‌ها تاکید داشتند این سیاست‌ها ربطی به تئوری جیرائلی ندارد و تز تیم خود  فرزین است.

خبر سفر رئیس کل بانک مرکزی به روسیه هم در بازار دست به دست می‌شد.

گزارش آژانس موضوع داغ بازار

در روز سه‌شنبه گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم در بازار مورد توجه بود. آژانس گزارش داده ایران سرعت تولید اورانیوم غنی شده با خلوص تا ۶۰ درصد را تا حدود ۹کیلوگرم در ماه افزایش داده و به سرعتی که قبل از کاهش داشت، برگشته است. از منظر معامله‌گران اگر  تنش آژانس و جمهوری اسلامی زیاد شود می‌تواند در بازار ارز اثرگذار باشد.

همچنان چارت دلار بانک مرکزی در بازار موجود است و تحلیل‌گران به این موضوع پرداختند که آیا وظیفه بانک مرکزی تحلیل قیمت دلار است؟ آن‌ها می‌گفتند حفظ ارزش پول ملی و تنظیم مقررات بانک، وظیفه بانک مرکزی است و تحلیل‌گر باید ببیند بانک مرکزی چه کار می‌کند نه برعکس.

گروهی از معامله‌گران هم معتقدند بانک مرکزی دارد مردم را به فروش دلار تحریک می‌کند. این درحالی است که معامله‌گران می‌گویند فروشنده پشیمان خواهد شد.

با اینکه روز سه‌شنبه چهارمین روزی است که بازار طلا و سکه در اعتراض است و این بازار تقریبا نیمه تعطیل است، قیمت طلا و سکه افزایشی بودند. با شروع به کار بازار انس طلای جهانی و افزایش قیمت انس قیمت سکه در روز سه‌شنبه با گپ ۱۵۰ هزار تومانی در ۲۹ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان بازگشایی کرد و تا میانه کانال ۲۹ میلیون هم رفت اما در نرخ بازگشایی،‌ بسته شد. قیمت طلای آبشده هم در روز سه‌شنبه با افزایش به سمت مرز مقاومت ۱۰ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان رفت اما در شکستن آن ناکام ماند، به عقب برگشت.

قیمت دلار هرات در ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان شروع به کار کرد و با افزایش تا ۴۹ هزار و ۹۵۰ تومان هم بالا رفت اما با افت قیمت درهم، کاهشی شد و در ۴۹ هزار و ۶۷۰ تومان بسته شد. قیمت درهم امارات در ۱۳ هزار و ۷۶۰ تومان آغاز به کار کرد و با کاهش ۵۰ تومانی در ۱۳ هزار و ۷۲۰ تومان بسته شد. در مجموع تمامی بازارها در روز سه‌شنبه نسبت به روز گذشته افزایشی بودند. 

تحلیل‌گران فنی معتقدند بازارها دارند در یک محدوده مشخص نوسان می‌دهند و قیمت طلای آبشده به انتهای مثلث تشکیل شده می‌رسد. اگر کف این مثلث از دست برود اولین حمایت طلا ۱۰ میلیون و ۶۲۰ هزارتومان است که اگر آن هم از دست برود می‌تواند با افت بیشتر به سمت ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان حرکت کند. در مقابل اگر سقف مثلث بشکند قیمت طلای آبشده می‌تواند از سد مقاومت ۱۰ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان عبور کند.

نکته بازار این است که در روز سه‌شنبه بازار ارز فردوسی انتظامی شد. به گفته معامله‌گران در این روز یک نفر دستگیر شده‌است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
پایان دعوای سازمان امور مالیاتی با طلافروشان 02 مه 2024

پایان دعوای سازمان امور مالیاتی با طلافروشان

اکوایران: سرانجام پس از اعتراض فعالان صنفی طلا و جواهر، سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد که این افراد به ثبت همزمان صورت‌حساب الکترونیکی در ۲ سامانه مودیان و جامع تجارت الزامی ندارند و ثبت در یکی از این سامانه‌ها کافی است.

شرط کافی کف‌زنی بازار ارز 02 مه 2024

شرط کافی کف‌زنی بازار ارز

محدوده حمایتی مهم بازار هم حوالی ۶۰ هزار و ۸۰۰ تومان تا ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان است که اگر از دست برود می‌تواند به سمت کف قیمت سال ۱۴۰۳ برود. شرط کافی این امر هم از دست رفتن حمایت درهم امارات است.

چشمک‌ فدرال رزرو به‌ سکه‌بازان/ پیش‌بینی قیمت سکه از ۳ جناح 02 مه 2024

چشمک‌ فدرال رزرو به‌ سکه‌بازان/ پیش‌بینی قیمت سکه از ۳ جناح

در حال حاضر برخی از سکه‌بازان با اشاره به نوسانات طلای جهانی امیدوارند که سکه در روز جاری صعودی شود، اما برخی دیگر معتقدند اگر دلار و تتر در روز جاری نزولی شود، این اتفاق می‌تواند اثر طلای جهانی بر روی سکه را تعدیل کند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.