دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 52312
  • 28 دسامبر 2023 - 2:11
  • 63 بازدید
  • ۰ دیدگاه

سیری‌ناپذیری یک شرکت آمریکایی در خرید بیت‌کوین

سیری‌ناپذیری یک شرکت آمریکایی در خرید بیت‌کوین
سیری‌ناپذیری یک شرکت آمریکایی در خرید بیت‌کوین

اکوایران: یک شرکت آمریکایی به نام مایکرو استرتجی با خرید بیت‌کوین‌های بیشتر در یک ماه گذشته، ذخایر خود از این ارز دیجیتال را به شکل قابل توجهی افزایش داده است.

به گزارش اکوایران، شرکت «مایکرو استرتجی» (MicroStrategy) – سازنده نرم‌افزارهای سازمانی که خرید بیت‌کوین را به عنوان بخشی از استراتژی شرکتی خود قرار داده است – مجموع دارایی‌های خود از این ارز دیجیتال را به بیش از ۸ میلیارد دلار افزایش داده است.

به نوشته بلومبرگ، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در روز چهارشنبه (۶ دی) اعلام کرد این شرکت آمریکایی – که توسط «مایکل سیلر»، حامی بیت‌کوین اداره می شود – از ۳۰ نوامبر تا ۲۶ دسامبر، ۱۴ هزار و ۶۲۰ بیت‌کوین را به مبلغ ۶۱۶ میلیون دلار خریداری کرده است. این خرید، میزان کل دارایی‎های دیجیتال مایکرو استرتجی را به ۱۸۹ هزار و ۱۵۰ بیت‌کوین می‌رساند که حدود ۱ درصد از ۱۹/۵۸ میلیون بیت‌کوین استخراج‌شده است.

سهام این شرکت در سال جاری میلادی بیش از ۳۰۰ درصد افزایش یافته که نسبت به رشد حدود ۱۵۰ درصدی بیت‌کوین در سال ۲۰۲۳، عملکرد بهتری داشته است.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز چهارشنبه (۶ دی) از ۴۲ هزار و ۱۱۵ دلار تا ۴۳ هزار و ۲۰۹ دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت ۱۱ شب به وقت ایران، بیش از ۴۳ هزار و ۸۰ دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن حدود هزار دلار افزایش یافته است. حجم معاملات بیت‌کوین طی ۲۴ ساعت اخیر ۲۴/۳۸ میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته حدود ۲ درصد کاهش یافته است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از ۲ هزار و ۲۱۳ دلار تا ۲ هزار و ۳۷۵ دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت ۱۱ شب به وقت ایران، حدود ۲ هزار و ۳۵۰ دلار معامله شده است. تغییر قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن بیش از ۱۳۰ دلار افزایش یافته است. حجم معاملات اتریوم طی ۲۴ ساعت اخیر ۱۲/۹۳ میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته، بیش از ۵ درصد رشد داشته است. 

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
13 مه 2024

مدل صمصامی برای محاسبه نرخ ارز/ بازپخش

از آن سو اقتصاددانان منتقد این نظریه، مانند داود سوری معتقد بودند که نرخ باید توسط بازار و تقاضای مورد نیاز جامعه تعیین شود و مهندسی کردن و فصل‌بندی کردن تقاضا، و تعیین یک نرخ واحد راه به جایی نخواهد برد و تنها بستر فساد را گسترده می‌کند. از این مناظره حدود پنج سال می‌گذرد، […]

امید سکه‌بازان به صعود طلای جهانی/ دلار سد راه بازار سکه؟ 13 مه 2024

امید سکه‌بازان به صعود طلای جهانی/ دلار سد راه بازار سکه؟

اکوایران: در شرایط کنونی عده‌ای از معامله‌گران با اشاره به توقف قیمت سکه در مرز ۴۱ میلیون تومان معتقدند یکی از بازارها چپ می‌زند. اگر قیمت انس طلا امروز منفی شروع کند و بر مدار نزول باشد با توجه‌ به توقف نرخ در معاملات روز یکشنبه، قیمت سکه امروز کاهش قوی‌تری را انجام خواهد داد. اما اگر اونس طلا در سطح فعلی حمایت شود، احتمال نزول سکه کم می‌شود.

واکنش وزارت صمت به تعطیلی طلافروشان/ ثبت موجودی طلا الزامی نیست؟ 13 مه 2024

واکنش وزارت صمت به تعطیلی طلافروشان/ ثبت موجودی طلا الزامی نیست؟

اکوایران: در پی اعتراضات طلافروشان در روزهای اخیر به ثبت معاملات طلا و به‌ویژه بحث ثبت موجودی طلافروشان در سامانه جامع تجارت، وزارت صمت در نامه‌ای به شفاف‌سازی پرداخت.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.