به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صدا و سیما، بانک جهانی در آخرین گزارش خود که به همین موضوع اختصاص داشت گفت: «در حالی که قیمت نفت از زمان آغاز مناقشه تاکنون ۶ درصد افزایش یافته است، گسترش بیشتر این بحران در منطقه می‌تواند به افزایش قابل توجه قیمت نفت و محصولات کشاورزی منجر شود.» […]

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صدا و سیما، بانک جهانی در آخرین گزارش خود که به همین موضوع اختصاص داشت گفت: «در حالی که قیمت نفت از زمان آغاز مناقشه تاکنون ۶ درصد افزایش یافته است، گسترش بیشتر این بحران در منطقه می‌تواند به افزایش قابل توجه قیمت نفت و محصولات کشاورزی منجر شود.»

به نقل از خبرگزاری فرانسه از واشنگتن؛ ایندِرمیت گیل (Indermit Gill) اقتصاددان ارشد بانک جهانی در بیانیه‌ای گفت: «مناقشه خاورمیانه، بار اضافه‌ای بر دوش بزرگترین شوک اقتصادی به بازار مواد اولیه از دهه ۷۰ میلادی یعنی حمله روسیه به اوکراین محسوب می‌شود؛ سیاستگذاران باید هوشیار باشند. اگر شدت درگیری افزایش یابد، اقتصاد جهان برای اولین بار طی دهه‌های اخیر با یک شوک مضاعف به قیمت انرژی مواجه خواهد شد. »

بانک جهانی تخمین می‌زند این تاثیر، تا حد زیادی به اثرات آن بر صادرات نفت در سراسر جهان بستگی دارد. در صورت تاثیر محدود، قیمت نفت می‌تواند بین ۳ تا ۱۳ درصد افزایش یابد و به ۹۳ تا ۱۰۲ دلار برسد، در حالی که در سناریوی اثرگذاری متوسط، بهای نفت به محدوده بین ۱۰۹ تا ۱۲۱ دلار خواهد رسید. در بدترین حالت، قیمت نفت به بالاترین حد خود یعنی بین ۱۴۰ تا ۱۵۷ دلار می‌رسد که احتمالا بیشتر از بالاترین رکورد تاریخی ۱۴۷.۵ دلار در سال ۲۰۰۸ است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]