پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 52839
  • 31 دسامبر 2023 - 2:11
  • 44 بازدید
  • ۰ دیدگاه

با برترین ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۳ آشنا شوید

با برترین ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۳ آشنا شوید
با برترین ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۳ آشنا شوید

اکوایران: این گزارش رمزارزهایی را مورد بررسی قرار داده است که دارای بیشترین افزایش ارزش در سال ۲۰۲۳ بودند.

به گزارش اکوایران، بازار کریپتو در سال ۲۰۲۳ با بازیابی ارزش قابل توجهی همراه شد و بیت‌کوین به عنوان برترین ارز دیجیتال توانست طی این سال ۱۶۰ درصد به ارزش خود اضافه کند.

به نوشته کوین‌تلگراف، روند صعودی بازار کریپتو باعث شده بسیاری از رمزارزها با افزایش قیمت همراه شوند اما در این میان برخی ارزهای دیجیتال به شکل چشمگیری توانستند از نظر ارزش ارتقا پیدا کنند. در ادامه به بررسی آن دسته از ارزهای دیجیتال می‌پردازیم که دارای بیشترین بازیابی قیمت در سال ۲۰۲۳ بودند.

کامبک بزرگ سولانا

ارز دیجیتال سولانا توانست عنوان بزرگترین کامبک ۲۰۲۳ در بازار کریپتو را به نام خود ثبت کند. این ارز دیجیتال در حالیکه در دسامبر ۲۰۲۲ به سطح قیمت حدود ۸ دلار سقوط کرده بود، از آن زمان تاکنون نزدیک به ۱۲۱۵ درصد رشد قیمت داشته و ارزشش در برابر بیت‌کوین، ۴۸۵ درصد بیشتر شده است. این ارز دیجیتال به دنبال سقوط صرافی رمزارز اِف‌تی‌ایکس در سال ۲۰۲۲ میلادی، ۹۵ درصد از ارزش خود را از دست داده بود.

رشد ۱۲۷۰ درصدی ترون از زمان همه‌گیری کووید-۱۹

بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ که بازار کریپتو به شکل قابل توجهی روند نزولی در پیش گرفته بود، ارز دیجیتال ترون (Tron) 98 درصد از ارزش خود را از دست داد. با این حال، این ارز دیجیتال از آن زمان تاکنون ۱۲۷۰ درصد رشد قیمت را تجربه کرده است.

مانند همه ارزهای دیجیتال، روند قیمت ترون برای سال ۲۰۲۴ تا حد زیادی به عوامل گسترده‌تری مانند تأیید صندوق قابل معامله بیت‌کوین، رویداد هاوینگ بیت‌کوین در آوریل و به طور کلی اقتصاد جهانی بستگی دارد.

رشد ۳۷۰ درصدی قیمت رمزارز آوالانچ

قیمت ارز دیجیتال آوالانچ در سپتامبر ۲۰۲۳ به حدود ۸ دلار سقوط کرده بود، اما این ارز دیجیتال اکنون نزدیک به ۳۷۰ درصد رشد قیمت داشته است. بازیابی قیمت این رمزارز در حالی بوده که در دوران نزولی بازار کریپتو، آوالانچ حدود ۹۴ درصد از ارزش خود را از دست داده بود.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز شنبه (۹ دی) از ۴۱ هزار و ۵۲۷ دلار تا ۴۲ هزار و ۵۹۲ دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت ۱۱ شب به وقت ایران، نزدیک به ۴۲ هزار و ۵۰۰ دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن حدود ۴۰۰ دلار افزایش یافته است. حجم معاملات بیت‌کوین طی ۲۴ ساعت اخیر ۱۸/۱۰ میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته حدود ۳ درصد کاهش یافته است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از ۲ هزار و ۲۶۹ دلار تا ۲ هزار و ۳۲۲ دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت ۱۱ شب به وقت ایران، بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ دلار معامله شده است. تغییر قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن بیش از ۱۰ دلار کاهش یافته است. حجم معاملات اتریوم طی ۲۴ ساعت اخیر ۷/۷۰ میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته، تغییر چندانی نداشته است.

 

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
رکورد سود خالص شرکت تتر در سه‌ماهه نخست ۲۰۲۴ 02 مه 2024

رکورد سود خالص شرکت تتر در سه‌ماهه نخست ۲۰۲۴

اکوایران: شرکت تتر اعلام کرده سود خالص این شرکت در سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی به ۴/۵۲ میلیارد دلار رسیده که یک رکورد برای این شرکت محسوب می‌شود.

02 مه 2024

بده‌بستان صندوق‌های طلا و درآمد ثابت در روزهای اخیر

بازار ارز و سکه از مرزهای مقاومتی عقب نشستند و قیمت دلار، سکه، درهم و طلای آبشده به کانال پایین‌تر برگشتند.  تحرکاتی که در سمت صندوق‌های طلا و صندوق درآمد ثابت در حال رخ دادن هستند  هم این گزاره‌ را تقویت می‌کند که بازار تا هفته بعد جان افزایش ندارد. در طی سه روز گذشته […]

آتش‌بس در بازار طلا/ کف و سقف حباب سکه چند است؟ 01 مه 2024

آتش‌بس در بازار طلا/ کف و سقف حباب سکه چند است؟

اکوایران: احتمال آتش‌بس در سرزمین‌های اشغالی افزایش محسوسی یافته است. همین خبر در کنار انتظارات از تصمیم فدرال رزرو، اونس جهانی طلا را نزولی کرد. در طرف دیگر و در ایران نیز بهانه التهابات بازار ارز که مدتی تحت تأثیر افزایش تنش‌های ژئوپلتیک منطقه‌ای بود با این خبر از دست می‌رود، به همین خاطر آتش بس در روز جاری از کانال اونس و دلار به بازار طلا رسید.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.