دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 53056
  • 31 دسامبر 2023 - 20:12
  • 49 بازدید
  • ۰ دیدگاه

دلار و سکه اصلاح کردند/ نرخ درهم کشف نشد

دلار و سکه اصلاح کردند/ نرخ درهم کشف نشد
دلار و سکه اصلاح کردند/ نرخ درهم کشف نشد

در بازار امروز با کاهش قیمت دلار ، قیمت سکه امامی نیز اصلاح شد .همچنین ثبت سرمایه طلافروشان در سامانه تجارت فعلا سه ماه تعویق افتاد . آیا بازار طلا برای روز مادر به طور کامل بازگشایی می شود؟

به گزارش اکوایران، در بازار امروز یکشنبه ۱۰ دی ماه بازار سکه شاهد فراز و فرود قیمت سکه امامی بود . این فلز گران بهای داخلی روز گذشته به دنبال افزایش قیمت دلار مسیر صعود را در پیش گرفت و تا مرز ۲۹ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان بالا رفت.

در  شروع معاملات امروز هم سکه به مسیر افزایشی روز قبل ادامه داد و به ۲۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید اما در ادامه نزولی شد و با ۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به فروش رسد که در مقایسه با روز شنبه ۵۰ هزار تومان پایین تر بود. در بازار طلا هم قیمت طلا ۱۸ عیار امروز در حدود ۲ میلیون و ۵۰۸ هزار و۶۰۰ تومان معامله شد که نسبت به روز شنبه تقریبا ۷ هزار تومان ارزان شده بود.

همچنین امروز برخی ها در فضای مجازی مدعی بودند که بازار طلا بازگشایی شد. چند روز قبل بود که در فضای مجازی خبر اخذ مالیات ۲۵ درصدی طلا و به دنبال آن بازار شایعات داغ شد و همین امر موجب تعطیلی بازار طلا شده بود. همچنین امروز برخی از معامله گران می گفتند بازار طلا احتمالا به خاطر روز مادر به زودی کاملا بازگشایی خواهد شد.

در همین راستا رئیس اتحادیه طلا اعلام کرده ثبت سرمایه طلافروشان در سامانه تجارت فعلا سه ماه تعویق افتاده و بازار طلا در حال بازگشایی است. نادر بذر افشان د رمورد ثبت  کد ملی  آب پاکی را را روی دست طلا فروشان ریخت و گفته در سامانه جامع تجارت الزام وجود داشت که کد ملی خریدار طلا دریافت شود ولی با توجه به اینکه اجرای این سامانه فعلاً به تعویق افتاد بنابراین فعلا کد ملی خریداران طلا دریافت نمی شود. 

در کنار اخبار تعطیلی و بازگشایی خبر هک اسنپ فود و گمانه زنی ها درباره امنیت اپلیکیشن ها و سامانه های فعال در کشور یکی از موضوعاتی است که معامله گران طلا به آن اشاره داشتند.

فارغ از بازار طلا و سکه، امروز قیمت دلار در تهران با گپ منفی باز شد.اسکناس آمریکایی که در معاملات نقدی روز گذشته در حدود ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان تا ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان بسته شده بود در بازار امروز با ۵۰ هزار و ۴۰۰ تومان شروع به کار کرد و در نیمه ظهر برروی ۵۰ هزار و ۳۸۰ تومان قرار گرفت. 

از سوی دیگر قیمت دلار هرات امروز با ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان راهی بازار شد و در نیمه ظهر تا ۵۰ هزار و ۵۰ تومان پایین آمد. این قیمت در حالی است که روز گذشته قیمت دلار در هرات با ۵۰ هزار و ۱۲۰ تومان بسته شده بود.نرخ حواله درهم امروز بسیار متنوع بود و نرخ ثابتی برای آن عنوان نمی شد. قیمت درهم روز گذشته با ۱۳ هزار و ۸۵۰ تومان بسته شده بود.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
29 آوریل 2024

سفر همزمان فرزین و بلینکن سوژه دلار تهران

معامله‌گران می‌گویند بعد از سقف جنگی به کف تزریقی رسیدیم. بازار ارز و سکه در روز یکشنبه هم بر مدار کاهش بود و همچنان شاهد ریزش کانالی در قیمت دلار و سکه هستیم.  همزمانی سفر وزیر اقتصاد و ریس بانک مرکزی جمهوری اسلامی به عربستان با سفر بلینکن در روز دوشنبه و سه‌شنبه به این […]

29 آوریل 2024

اولویت‌‌بندی وزارت صمت برای تخصیص دلار و ریال

وزیر صمت به این نکته نیز اشاره کرد که تسهیلات به شرکت‌‌هایی تعلق می‌گیرد که به دنبال افزایش تولید و صادرات هستند و تولیدات آنها بیشتر دانش‌بنیان است و محصولات خود را با ریال تولید می‌کنند و وابستگی کمتری به واردات و صرف ارز دارند. برگزاری ششمین نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ در کنار دومین اجلاس […]

صندوق‌های قابل معامله عامل افت قیمت بیت‌کوین؟ 29 آوریل 2024

صندوق‌های قابل معامله عامل افت قیمت بیت‌کوین؟

اکوایران: صندوق‌های قابل معامله بیت‌کوین در هفته منتهی به ۷ اردیبهشت، سرمایه خروجی قابل توجهی را ثبت کردند؛ عاملی که بر قیمت بیت‌کوین نیز تأثیرگذار بوده است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.