چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 53542
  • 02 ژانویه 2024 - 20:12
  • 45 بازدید
  • ۰ دیدگاه

برنامه بیت‌کوین در سال جدید میلادی هم عوض نشد؛ قیمت تا کجا بالا می‌رود؟

برنامه بیت‌کوین در سال جدید میلادی هم عوض نشد؛ قیمت تا کجا بالا می‌رود؟
برنامه بیت‌کوین در سال جدید میلادی هم عوض نشد؛ قیمت تا کجا بالا می‌رود؟

اکوایران: بیت‌کوین در سال ۲۰۲۴ نیز روند صعودی خود را که از سال گذشته میلادی آغاز شده، ادامه می‌دهد.

به گزارش اکوایران، قیمت بیت‌کوین برای نخستین‌بار در حدود دو سال گذشته از مرز ۴۵ هزار دلار عبور کرد زیرا انتظارات و پیش‌بینی‌ها از صدور مجوز برای صندوق قابل معامله بیت‌کوین با قیمت لحظه‌ای افزایش قابل توجهی پیدا کرده است.

به نوشته بلومبرگ، این ارز دیجیتال بیش از ۴ درصد افزایش قیمت داشته و به بالاترین سطح خود از ۶ آوریل ۲۰۲۲ رسیده است. بیت‌کوین تا ساعت ۳ بعدازظهر به وقت ایران، حدود ۴۵ هزار و ۵۰۰ دلار معامله شده است. همزمان با پیشروی قیمت بزرگ‌ترین ارز دیجیتال،‌ رمزارزهای دیگر هم روندی صعودی در پیش گرفتند و در این میان اتریوم حدود ۲/۶ درصد رشد قیمت داشت. قیمت اتریوم تا ساعت ۳ بعدازظهر به وقت ایران، ۲ هزار و ۴۰۰ دلار معامله شده است.

از ژانویه ۲۰۲۳ تاکنون، قیمت بیت‌کوین با رشد بیش از ۲۰ درصدی همراه شده زیرا موعد ۱۰ ژانویه (۲۰ دی) که در آن کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا نسبت به تأیید یا رد صندوق قابل معامله بیت‌کوین تصمیم‌گیری خواهد کرد، در حال نزدیک شدن است.

بیت کوین

برخی معامله‌گران پیش‌بینی کرده‌اند خوش‌بینی‌ها نسبت به صدور مجوز برای صندوق قابل معامله بیت‌کوین باعث خواهد شد قیمت این رمزارز از مرز ۵۰ هزار دلار عبور کند.

سیسی لو مک کالمن، بنیان‌گذار یک شرکت مشاوره بلاک‌چین موسوم به «شرکای وِن لینک» اعلام کرده:‌ «با توجه به روند صعودی بازار کریپتو و نزدیک شدن رویداد هاوینگ، کاهش چشمگیر قیمت بیت‌کوین غیرمحتمل است. در حال حاضر شرایط به گونه‌ای است که پیش‌بینی هیچ معامله‌گری حاکی از کاهش قیمت بیت‌کوین نیست».

رویداد هاوینگ، عاملی برای عملکرد پرقدرت بیت‌کوین

رویداد بعدی هاوینگ در آوریل سال جاری میلادی خواهد بود. هاوینگ یک رویداد مهم است که تقریبا هر چهار سال یکبار اتفاق می‌افتد، جایی که پاداش استخراج‌کنندگان که تراکنش‌ها را تأیید و آن‌ها را به بلاک‌چین اضافه می‌کنند، به نصف کاهش می‌یابد. هدف از این سازوکار که در طراحی بیت کوین کدگذاری شده، کاهش سرعت ایجاد بیت‌کوین‌های جدید و کمیاب‌تر کردن این ارز دیجیتال است؛ درست شبیه به کاهش تولید طلای جدید. نصف شدن بیت‌کوین با کاهش عرضه این ارز دیجیتال به بازار همراه می‌شود و پس از آن، ارزش بیت‌کوین معمولا بالا می‌رود.

با رجوع به روندهای تاریخی می‌توان دید که در سه رویداد گذشته هاوینگ، قیمت این ارز دیجیتال با رکوردشکنی همراه بوده است.

رشد نزدیک به ۱۶۰ درصدی قیمت بیت‌کوین در سال گذشته میلادی توانست بخشی از زیان‌های بازار کریپتو در سال ۲۰۲۲ را جبران کند. با وجود اینکه بیت‌کوین توانسته در این مدت از نظر عملکرد از بازارهای سهام و طلا پیشی بگیرد، هنوز هم پایین‌تر از رکورد قیمتی خود در سال ۲۰۲۱ است. بیت‌کوین در این سال به قیمت حدود ۶۹ هزار دلار رسیده بود.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
احتمال صعود سکه با شارژ جهانی/ پایان اختلافات در بازار طلا ؟ 15 مه 2024

احتمال صعود سکه با شارژ جهانی/ پایان اختلافات در بازار طلا ؟

اکوایران: قیمت سکه امامی در جریان معاملات روز گذشته نزولی شد. در شرایط کنونی فعالان بازار روند حرکتی قیمت سکه امامی در روز چهارشنبه را در چند سناریو پیش بینی کرده‌اند.

رابطه ورود پول به صندوق‌های طلا و بازار ارز معکوس شد؟ 15 مه 2024

رابطه ورود پول به صندوق‌های طلا و بازار ارز معکوس شد؟

معامله‌گران می‌گویند قیمت دلار بعد از اوج و فرود به استراحت رفته/ تلویزیون برای دلار قیمت‌های واقعی متفاوت اعلام می‌کند ایرنا برای قیمت اسمی بازار/ دبی کارش را زودتر از سایر روزها تمام کرد/ رابطه ورود پول به صندوق‌های طلا و بازار ارز معکوس شد؟

مقاومت دلار تهران در کانال ۵۹ /  آمادگی ایران برای گفتگوهای جدی با آژانس 15 مه 2024

مقاومت دلار تهران در کانال ۵۹ / آمادگی ایران برای گفتگوهای جدی با آژانس

طی اروزهای دوشنبه و سه‌شنبه قیمت دلار هرات وارد کانال ۵۸ هزار تومان شده اما قیمت دلار در تهران در کانال ۵۹ هزار تومان مقاومت کرده است. اگر قیمت درهم زیر ۱۴ هزار و ۱۰۰ تومان تثبیت دهد قیمت دلار کانال ۵۹ هزار تومان را از دست می‌دهد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.