شرط اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری اعلام شد /افزایش حقوق شاغلین تا سقف ۹۰ درصد
شرط اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری اعلام شد /افزایش حقوق شاغلین تا سقف ۹۰ درصد

نمایندگان مجلس کلیات لایحه بودجه را امروز بررسی خواهند کرد که یکی از موضوعات اساسی آن همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری می باشد.

به گزارش نبض بازار، کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ امروز بار دیگر مورد بررسی نمایندگان مجلس قرار خواهد گرفت همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری یکی از موضوعات اساسی این بحث است.

رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ گفت: با اصلاحاتی که دولت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ انجام داده است منابع همسان سازی حقوق بازنشستگان از محل افزایش مالیات بر ارزش افزوده به میزان یک واحد درصد در سال آیند اجرایی خواهد شد.

محمد مهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی هم  اظهار کرد: با توجه به افزایش حقوق بازنشستگان تا سقف ۹۰% شاغلین در طی سه سال و در سال اول ۴۰% منابع لازم برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان در اصلاحیه پیش بینی شده است.

مخالفان کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳

مهدی اسماعیلی نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در مخالفت با کلیات لایحه اصلاحی بودجه سال ۱۴۰۳ تاکید کرد: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با افزایش مالیات بر ارزش افزوده صرفا بار گرانی در جامعه به همراه داشته و هدف ما را برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان محقق نمی‌کند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]