سرانه مصرف لوازم آرایشی در جهان چقدر است؟
سرانه مصرف لوازم آرایشی در جهان چقدر است؟
سرانه مصرف لوازم آرایشی در تمام کشورها و جهان رو به رشد است و ایالت متحده آمریکا اولین کشور با مصرف 93.38 پرمصرف ترین منطقه شناخته می شود.

امروزه لوازم آرایشی یکی از پرمصرف ترین لوازمی هستند که تقاضا و مصرف رو به رشدی دارند. به همین دلیل در هر کشوری سرانه مصرف لوازم آرایشی افزایش پیدا کرده، ولی در برخی از آن ها این افزایش تقاضا چشم گیرتر است. در کشورهایی که لب های برجسته معیار زیبایی است، مصرف رژ لب و در کشورهایی که به پوست صاف اهمیت می دهند مانند فرانسه، مصرف کرم پودر بیشتر است. در هر صورت لازم است لوازم آرایشی را فارغ از نوع آن از منابع معتبر و به صورت اورجینال تهیه کرد.

سرانه مصرف لوازم آرایشی در جهان

رژلب های براق، ریمل های ضدآب، کرم پودرهای مرغوب و… از پرتقاضاترین و محبوب ترین محصولات آرایشی در سراسر جهان هستند. از آنجایی که روز به روز به دلایل مختلف تقاضای لوازم آرایشی هم بین جوانان و هم بین بزرگسالان افزایش پیدا می کند، عرضه و مصرف آن هم روندی صعودی را طی می کند. مثلا ایالت متحده آمریکا در لیست سرانه مصرف لوازم آرایشی رتبه نخست را دارد. سپس کشورهای چین، ژاپن و هند در این لیست جای گرفته اند. لازم به ذکر است که در این سه کشور به دلیل سنت ها و مناسبت های فرهنگی خاص خود از لوازم آرایشی زیاد استفاده می کنند. ایران در این لیست رتبه ۱۵ را به خود اختصاص می دهد.

نام کشور مصرف لوازم آرایشی به صورت درصدی
ایالت تحده ۹۳٫۳۸%
چین ۶۳٫۰۳%
ژاپن ۴۳٫۶۸%
هند ۲۸٫۹۶%
برزیل ۲۲٫۶%
آلمان ۱۹٫۲۲%
فرانسه ۱۶٫۵۷%
بریتانیا ۱۵٫۷۸%
کره جنوبی ۱۴٫۰۷%
روسیه ۱۲٫۶۴%

کشور هایی که مصرف کرم پودر بالایی دارند

از آنجایی که معیار زیبایی از کشوری به کشور دیگر متفاوت است، میزان مصرف لوازم آرایشی نیز در همه جای جهان یکسان نیست؛ مثلا کرم پودر در کشورهایی که به صاف و یکدست بودن پوست صورت اهمیت زیادی می دهند، تقاضا و به دنبال آن مصرف بالایی دارد. به عنوان مثال کشورهای فرانسه و انگلیس را می توان از کشورهایی دانست که تقاضای کرم پودر در آن ها زیاد است. زنان فرانسوی و انگلیسی از کرم پودر بیشتر از سایر لوازم آرایشی استفاده می کنند.

کشورهایی که مصرف رژ لب بالایی دارند

در برخی کشورها زنان معتقدند لب ها هرچه برجسته تر و پررنگ تر باشند، ظاهر زیباتری خواهند داشت. به همین دلیل سرانه مصرف رژ لب مخصوصا با رنگ های براق و برجسته مانند قرمز افزایش می یابد. بیشترین آمار مصرف رژ لب در کشورهای هند، فرانسه، ژاپن و آمریکا به چشم می خورد. زنان هندی دوست دارند آرایش غلیظ خود را با یک رژ لب قرمز پررنگ تکمیل کنند. زنان آمریکایی هم به رژلب های قرمز و نارنجی علاقه دارند.

کشورهایی که مصرف رژ لب بالایی دارند

عوامل موثر در میزان مصرف لوازم آرایشی

میزان مصرف لوازم آرایشی در هر نقطه جهان به عوامل مختلفی بستگی دارد. شرایط فرهنگی، جغرافیایی و جمعیت هر کشور تعدادی از این فاکتورهای موثر هستند. در بعضی از کشورها آرایش های غلیظ با لوازم آرایشی پررنگ و براق مد است و در برخی دیگر آرایش های محو و ساده محبوبیت دارد؛ اما نکته مهم این است که لوازم آرایشی و بهداشتی کمیاب و اصل را از کجا پیدا کنیم؟ استفاده از لوازم آرایشی اصل هم در آرایش های غلیظ و هم در آرایش های ساده و خفیف باعث می شود در عین داشتن ظاهری جذاب، از کیفیت لوازم خود مطمئن باشید.

عوامل موثر در میزان مصرف لوازم آرایشی

پرفروش ترین لوازم آرایشی صورت در ایران

کرم مرطوب کننده یکی از پرفروش ترین و محبوب ترین لوازم آرایشی صورت در کشور ایران است. این کرم ها به دلیل جلوگیری از خشکی پوست و پیری زودرس تقاضای بالایی دارند. سپس پرایمر که زیرساز آرایش است و پس از آن کرم پودر از پرمصرف ترین لوازم آرایشی ایران هستند. برخی از کم پودرها خاصیت ضدآب داشته و برای گریم مناسب هستند. کانسیلر که به رفع تیرگی دور چشم و برطرف کردن جای زخم و جوش کمک می کند نیز از لوازم آرایشی پرکاربرد است ؛ پس از آن پنکک، رژ گونه، کانتور، هایلایتر، فیکساتور و BB کرم و CC کرم از پرمصرف ترین لوازم هستند.

پرمصرف ترین ترین لوازم آرایشی چشم

پس از ابزار اصلاح ابرو مانند موچین و قیچی، مداد ابرو و ریمل ابرو که به حجیم تر نشان دادن ابروها و فرم دادن به آن ها کمک می کنند از پرمصرف ترین لوازم آرایشی ابرو هستند. همچنین ژل ابرو هم که برای لیفت و حالت دادن موقتی ابرو استفاده می شود هم یکی از لوازم آرایشی پرتقاضا در بازار ایران محسوب می شود. خط چشم، مداد چشم، ریمل بلندکننده و حجم دهنده و سایه چشم هم در ایران درخواست بالایی دارند. داشتن ابروهای پرپشت و تیره و چشم هایی درشت از معیارهای زیبایی زنان ایرانی است.

پرفروش ترین لوازم آرایشی لب در ایران

از پرفروش ترین لوازم آرایشی و بهداشتی لب ها می توان بالم لب را نام برد. این محصول باعث نرم تر شدن لب ها شده و از خشکی آن جلوگیری می کند. رژ لب از دیگر محصولات پرمصرف است که در شکل های مختلفی مانند رژ مایع، جامد، برق لب، تینت و… عرضه می شود. در نهایت خط لب نیز که باعث پهن تر نشان دادن لب ها می شود هم از لوازم آرایشی پرفروش در ایران محسوب می شود.

سخن پایانی

خرید و استفاده از انواع لوازم آرایشی برای اکثر بانوان جهان تبدیل به نوعی عادت شده است. البته میزان خرید و مصرف لوازم آرایشی در هر کشوری با توجه به تعریف زنان آن کشور از زیبایی متفاوت است. در برخی مناطق رژ لب های پررنگ طرفداران زیادی دارد درحالی که در برخی کشورها به جای رژلب، کرم پودر و یا ریمل های حجم دهنده تقاضای بالاتری دارند. میزان تقاضا و مصرف لوازم آرایشی به عوامل فرهنگی و جغرافیایی نیز بستگی دارد. مثلا در کشورهای چین، ژاپن و هند به دلیل سنت های خاص خود استفاده از لوازم آرایشی رایج است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 2 میانگین: 5]