معرفی ۵ تولید کننده برتر ورق سیاه
معرفی ۵ تولید کننده برتر ورق سیاه
ورق سیاه یکی از پرکاربردترین محصولات فولادی است که کاربردهای فراوانی در صنایع مختلف از جمله صنعت ساختمان، خودروسازی و برخی دیگر از صنایع دارد.
فهرست خبر اقتصادی معرفی 5 تولید کننده برتر ورق سیاه

ورق سیاه یکی از پرکاربردترین محصولات فولادی است که کاربردهای فراوانی در صنایع مختلف از جمله صنعت ساختمان، خودروسازی و برخی دیگر از صنایع دارد.

به دلیل همین کاربردهای وسیع انواع ورق سیاه، کارخانه های زیادی در ایران این محصول را تولید می‌کنند که کیفیت و قیمت ورق سیاه تولیدی هر یک از این کارخانه ها با یکدیگر متفاوت است.

ما در این محتوا به معرفی ۵ تولید کننده برتر ورق سیاه در ایران خواهیم پرداخت و در مورد هر یک از آن‌ها به طور مختصر توضیحاتی خواهیم داد.

۵ تولید کننده برتر ورق سیاه در ایران

کارخانه های زیادی در سطح ایران در حوزه تولید ورق سیاه فعال هستند؛ که در ادامه همین بخش، ۵ مورد از برترین تولید کنندگان این نوع ورق‌ها را معرفی خواهیم کرد.

تولید ورق سیاه

کارخانه فولاد مبارکه اصفهان

مجتمع بزرگ فولاد مبارکه اصفهان یکی از بزرگترین و شناخته شده‌ترین تولیدکنندگان انواع محصولات فولادی در ایران است که در حوزه تولید انواع ورق سیاه هم فعالیت می‌کند.

این مجتمع عظیم در غرب استان اصفهان واقع شده است و مساحت کلی آن حدود ۳۵ کیلومتر مربع است که همین وسعت زیاد، بیانگر حجم بالای محصولات این کارخانه است.

ورق سیاه و سایر محصولات فولادی که در این کارخانه تولید می‌شود با بروزترین تجهیزات و بهترین مواد اولیه تولید می‌شوند، به همین دلیل تولیدات این مجتمع بزرگ تولیدی جز باکیفیت‌ترین و بهترین محصولات فولادی در ایران هستند.

با توجه به کیفیت بالای انواع محصولات فولادی این کارخانه، محصولات این کارخانه کمی گرانتر است؛ به عنوان مثال قیمت ورق شیروانی که در این مجتمع بزرگ تولید می‌شود از قیمت سایر تولیدکنندگان این نوع ورق فولادی بیشتر است.

کارخانه فولاد کاویان اهواز

یکی دیگر از تولیدکنندگان برتر ورق سیاه در ایران، کارخانه فولاد کاویان اهواز است که در استان خوزستان و جاده اهواز به خرمشهر واقع شده است.

این کارخانه فولادی، انواع ورق‌های سیاه را با ابعاد و ضخامت‌های متفاوت تولید می‌کند و برای کنترل کیفیت محصول نهایی، تست‌های مختلفی را انجام می‌دهد.

انواع ورق‌های سیاه تولید این کارخانه در کنار کیفیت بالایی که دارند، قیمت نسبتا مناسبی هم دارند که این ویژگی یکی از مزیت‌های مهم ورق سیاه تولید شده در این کارخانه است.

کارخانه فولاد اکسین خوزستان

کارخانه فولاد اکسین خوزستان یکی دیگر از کارخانه های مطرح تولید‌کننده ورق سیاه در ایران است که به عنوان اولین کارخانه تولیدکننده ورق‌های فولادی عریض در ایران شناخته می‌شود.

بیشترین ورق سیاه تولیدی در این کارخانه، با ضخامت ۲۰ میلیمتر و با عرض ۲ متر تولید می‌شوند که از این نوع ورق‌ها بیشتر در صنایعی مثل خودروسازی، کشتی سازی و حتی صنایع حوزه پتروشیمی استفاده می‌شود.

کارخانه فولاد گیلان

کارخانه فولاد گیلان هم یکی از برترین تولیدکنندگان ورق سیاه در ایران است که در استان گیلان و جاده سراوان واقع شده است.

این کارخانه یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان محصولات نورد فولادی است که بر اساس آمارها، سالیانه حدود ۲٫۵ میلیون تن ورق سیاه تولید می‌کند.

ورق‌های فولادی که در این کارخانه تولید می‌شوند بیشتر در صنایعی مثل ساختمان، خودروسازی و تولید انواع لوله های فولادی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شرکت نورد و تولید قطعات فولاد

این کارخانه فولاد قدیمی‌ترین تولیدکننده محصولات فولادی در ایران است که در سال ۴۷ در جاده قدیم کرج تاسیس شده است.

بر اساس آمارها، این کارخانه قدیمی سالیانه ۱۴ هزار تن ورق سیاه نورد تولید می‌کند، ورق سیاه تولیدی این کارخانه بیشتر در صنایعی نظیر صنعت ساختمان و خودروسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سخن آخر

ما در این محتوا به معرفی ۵ مورد از برترین تولیدکنندگان انواع ورق سیاه در ایران پرداختیم و در مورد هر یک از آن‌ها به طور جداگانه صحبت کردیم.

شما دوست عزیز، اگر قصد خرید ورق سیاه از این کارخانه های نامبرده و یا سایر کارخانه ها را دارید می توانید با مراجعه به سایت پیوان ابتدا استعلام قیمت بگیرید و در صورت تمایل به صورت اینترنتی سفارش دهید.

پیوان ارائه دهنده و تامین کننده بسیاری از محصولات فولادی است و قیمت لحظه ای آهن آلات مختلف را در سایت خود ارائه می دهد. همچنین امکان ارتباط با کارشناسان این مجموعه از طریق شماره ۴۵۱۷۱ امکان پذیر است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]