به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، رئیس جمهور روسیه اظهار کرد: دنیا به تدریج از شر دیکتاتورهای منزوی خلاص می‌شود که سعی می‌کنند دیگران را به بردگی اقتصادی وادار کنند. پوتین با بیان اینکه جهان به تدریج از شر دیکتاتوری مدل مالی و اقتصادی خلاص می‌شود، خاطرنشان کرد: هدف این دیکتاتورها، راندن مناطق دیگر […]

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، رئیس جمهور روسیه اظهار کرد: دنیا به تدریج از شر دیکتاتورهای منزوی خلاص می‌شود که سعی می‌کنند دیگران را به بردگی اقتصادی وادار کنند.

پوتین با بیان اینکه جهان به تدریج از شر دیکتاتوری مدل مالی و اقتصادی خلاص می‌شود، خاطرنشان کرد: هدف این دیکتاتورها، راندن مناطق دیگر جهان به سمت بدهی و بردگی و تبدیل آنها به مستعمرات اقتصادی است و سعی دارند آنها را از منابع توسعه محروم کنند.

رئیس جمهور روسیه در ادامه با تاکید بر اینکه افراد کمی در جهان هستند که خواهان چنین آینده‌ای باشند، افزود: بنابراین، ساختن نظم جهانی چندقطبی که برای اکثریت بشریت دموکراتیک‌تر، صادقانه‌تر و عادلانه‌تر باشد، به سادگی اجتناب‌ناپذیر و از نظر تاریخی یک امر ضروری است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد پایه‌های اقتصادی قدرتمند متکی بر فناوری‌های مدرن لازمه ایجاد نظم جهانی چند قطبی است، گفت: علاوه بر این، فناوری‌های مدرن گزینه‌های جدیدی را هم برای مردم و هم برای مشاغل باز می‌کند و به دولت‌ها اجازه می‌دهد تا مؤسسات مالی و عمومی را تأسیس و حمایت کنند که واقعیت در حال تغییر دنیای چندقطبی را منعکس می‌کند و موجب توسعه سیستم‌های پرداخت بین‌المللی راحت‌تر و ایمن‌تر خواهد شد.

پوتین با بیان اینکه کشورهایی که ارزهای جهانی را مدیریت می‌کنند، در رأس یک هرم مالی قرار دارند و این امر با منافع اکثریت کشورهای دنیا همخوانی ندارد، تاکید کرد: من به شدت انتظار دارم که علیرغم همه پیچیدگی‌های کنونی در صحنه بین‌المللی، ما در نهایت درباره تجدید نظر درباره وضعیت کنونی ارزهای جهانی به اجماع نظر برسیم زیرا وضعیت کنونی تنها به نفع کشورهایی است که در حال حاضر در رأس این هرم مالی هستند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]