واژه «بدروم» به معنای پایین است و از آنجاییکه این شهر در پائین ترکیه قرار گرفته است این نام را یدک می‌کشد. در این شهر انتظار سفری متفاوت به ترکیه را داشته باشید، شهری با خانه‌های سفید رنگ چیده شده کنار هم با کوچه‌هایی که به دریا ختم می‌شوند. بدروم شهری ساحلی است و دریا […]

واژه «بدروم» به معنای پایین است و از آنجاییکه این شهر در پائین ترکیه قرار گرفته است این نام را یدک می‌کشد. در این شهر انتظار سفری متفاوت به ترکیه را داشته باشید، شهری با خانه‌های سفید رنگ چیده شده کنار هم با کوچه‌هایی که به دریا ختم می‌شوند.

بدروم شهری ساحلی است و دریا مهمترین جاذبه آن محسوب می شود. با این حال، این شهر کوچک دیدنی های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از عجایب هفتگانه جهان، یعنی آرامگاه هالیکارناسوس، در بدروم قرار دارد. البته سیل ساختمان اصلی را از بین برده است و مسیحیان متعصب هم در گذشته آسیب هایی به آن رسانده اند اما تماشای بقایای به جا مانده هنوز هم جذاب است. بازدید از قلعه بدروم نیز برای کسانی که به تاریخ علاقه دارند می تواند بسیار جذاب باشد. این شهر مراکز خرید و بوتیک های لوکس و متنوعی دارد اما بازار تورگوتریس از همه آن ها جذاب تر است!

یک بازار ساحلی معاف از مالیات که طبیعتا قیمت های مناسبی دارد. هر چیزی که بخواهید در این بازار پیدا می شود. از میوه و سبزیجات و لبنیات گرفته تا کیف و کفش و پارچه و صنایع دستی و … . اما از همه جاذبه های بدروم که بگذریم، بهترین جذابیت این شهر خود آن است. یعنی شهر بدروم به صورت کلی. قدم زدن روی سنگفرش ها، تماشای خانه های سفید و گل و گیاه هایی که از دیوارها سرک کشیده اند، نوشیدن چای و قهوه در کافه های مرکز شهر، گوش دادن به صدای موسیقی که از هر گوشه و کنار به گوش می رسد و نفس کشیدن در هوای پاک و نسیم دریا.

 غذاهای شهر بدروم

غذاهای سنتی بدروم تحت تاثیر فرهنگ‌های مختلف، از جمله فرهنگ ترکی، یونانی و مدیترانه‌ای قرار دارد و به همین دلیل، تنوع غذایی در این شهر بسیار بالا است. در نتیجه، برای هر ذائقه‌ای غذای خوشمزه وجود دارد و همین مسئله هم، یکی از مهم‌ترین لذت‌های سفر به بدروم به‌شمار می‌آید. در ادامه، بعضی از غذاهای سنتی بدورم که در زمان سفر به این شهر حتما باید امتحان کنید، معرفی شده‌اند:

  • صبحانه ترکی
  • انواع کباب (ادنا کباب، اسکندر کباب و…)
  • انواع غذاهای دریایی
  • بورک ماهی
  • بورک سبزیجات
  • سالاد مدیترانه‌ای
  • باقلوا و کنافه
  • و…

در سفر به بدروم لذت خوردن این غذاهای سنتی را از دست ندهید! + لیست قیمت تورهای بدروم

یکی از پرطرفدارترین سایت‌های فروش انواع تورهای گردشگری خارجی این هفته در خصوص تور مسافرتی بدروم؛ برای ۶ شب و ۷ روز سفر رفت و برگشت هوایی به بدروم و اقامت در هتلVogue Hotel Supreme Bodrum  قیمت اتاق ۲ تخته مبلغ ۵۱,۳۰۰,۰۰۰ تومان و قیمت اتاق ۱ تخته مبلغ ۷۰,۶۰۰,۰۰۰ تومان اعلام شده است.

این در حالی است که هتلLabranda TMT Bodrum Resort برای همین مدت اقامت قیمت اتاق ۲ تخته را مبلغ۳۲,۶۵۰,۰۰۰ تومان و قیمت اتاق ۱ تخته را مبلغ۵۲,۶۳۰,۰۰۰ تومان تعیین کرده است.

لازم به ذکر است قیمت‌های درج شده مربوط به سایت‌های فروش اینترنتی است و به دلیل نوسان قیمت ها و سایر عوامل ممکن است با نرخ امروز  متفاوت باشد.

قیمت تور هوایی بدورم ( ۶ شب / مهرماه ۱۴۰۲)
هتل درجه هتل نوع اتاق قیمت / تومان
Vogue Hotel Supreme Bodrum ۵ ۲ تخته ۵۱,۳۰۰,۰۰۰
Vogue Hotel Supreme Bodrum ۵ ۱ تخته ۷۰,۶۰۰,۰۰۰
Be Premium Bodrum hotel ۵ ۲ تخته ۵۰,۰۰۰,۰۰۰
Be Premium Bodrum hotel ۵ ۱ تخته ۷۶,۰۰۰,۰۰۰
Labranda TMT Bodrum Resort ۴ ۲ تخته ۳۲,۶۵۰,۰۰۰
Labranda TMT Bodrum Resort ۴ ۱ تخته ۵۲,۶۳۰,۰۰۰
✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]