اقتصادآنلاین – آرش نصیری؛ به دنبال انفجار مرگبار در بیمارستانی در غزه که خطر تشدید بیشتر درگیری‌ها در خاورمیانه را افزایش داد و در حالی که ایران خواستار تحریم اسرائیل توسط کشورهای مسلمان شد، قیمت نفت افزایش یافت. معاملات آتی برنت با ۳ درصد افزایش به ۹۳ دلار در هر بشکه رسید. پس از این […]

اقتصادآنلاین – آرش نصیری؛ به دنبال انفجار مرگبار در بیمارستانی در غزه که خطر تشدید بیشتر درگیری‌ها در خاورمیانه را افزایش داد و در حالی که ایران خواستار تحریم اسرائیل توسط کشورهای مسلمان شد، قیمت نفت افزایش یافت.

معاملات آتی برنت با ۳ درصد افزایش به ۹۳ دلار در هر بشکه رسید. پس از این انفجار، رهبران اردن، مصر و تشکیلات خودگردان فلسطین نشست سران با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا را لغو کردند و تلاش او برای اطمینان از گسترش درگیری اسرائیل و حماس در منطقه را پیچیده‌تر کردند. بایدن بامداد چهارشنبه وارد اسرائیل شد.

وزیر امور خارجه ایران متعاقباً خواستار تحریم کامل و فوری اسرائیل توسط کشورهای مسلمان و تحریم نفتی این کشور شد. این اظهارات در دیدار با رئیس سازمان همکاری اسلامی در جده بیان شد.

بازار جهانی نفت تحت تأثیر بحران خاورمیانه قرار گرفته است. بازرگانان در حالت آماده باش هستند در صورتی که اسرائیل تصمیم به حمله زمینی به غزه بگیرد و به طور بالقوه شعله‌ور درگیری گسترده‌تری باشد که ممکن است ایران، تأمین کننده اصلی نفت خام و سایر کشورها را به خود جلب کند. تهران که از حماس حمایت می‌کند، پیش از این در مورد دامنه تشدید تنش‌ها هشدار داده بود.

وارن پترسون، رئیس استراتژی کالا برای گروه آی‌ان‌جی در سنگاپور، گفت: واضح است که گسترش درگیری خطرات عرضه بیشتری را برای بازاری که در حال حاضر بسیار محدود است به همراه خواهد داشت. فوری‌ترین ریسک عرضه احتمالاً در اطراف بشکه‌های ایران باقی می‌ماند.

مقامات غزه اعلام کردند که انفجار بیمارستانی که صدها کشته بر جای گذاشت در اثر حمله هوایی اسرائیل رخ داد. در همین حال اسرائیل انگشت اتهام را به سمت موشک شکست خورده گروه شبه نظامی جهاد اسلامی فلسطین نشانه رفت. پنتاگون گفت که اطلاعاتی در مورد اینکه چه کسی مسئول این حمله است، ندارد.

تهران در اوایل این هفته تکرار کرد که با ادامه این روند تشدید درگیری‌ها «اجتناب‌ناپذیر» است. اسرائیل متعهد شده است که حماس را ریشه کن کند و در این راستا هزاران نیرو را در امتداد مرز غزه جمع‌آوری کند و به صورت زمینی وارد این منقطه شود.

فراتر از منطقه، نفت خام روز چهارشنبه از حمایت بیشتری از داده‌هایی برخوردار شد که نشان دهنده رشد اقتصادی فراتر از انتظار در چین است، کشوری که بزرگترین واردکننده نفت است و از در ماه سپتامبر از رکورد ۱۵٫۵۴ میلیون بشکه نفت خام در روز نیز گذشته است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]